تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : ۴۰۱۳۷۴
در گفت‌وگو با کبنا مطرح شد

غرق شدن 8 نفر در رود مارون /آبتنی‌هایی که «بوی مرگ» می‌دهند!

۴
۰
غرق شدن 8 نفر در رود مارون /آبتنی‌هایی که «بوی مرگ» می‌دهند!
کبنا ؛همه ساله خصوصاً در فصل تابستان اخبار زیادی از غرق شدن افراد شنیده می‌شود که برای تفریح و یا فرار از گرمای تابستان این افراد جان خود را از دست می‌دهند، و شاهد آبتنی‌هایی که بوی مرگ می‌دهند هستیم، در این خصوص گفت‌وگویی داریم با دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کهگیلویه  که در زیر می‌خوانید.
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کهگیلویه در گفت‌وگو با کبنا اظهار کرد: با شروع شدن فصل تابستان و گرمی هوا گردشگران زیادی برای تفریح به حاشیه سدها، کانال‌ها و رودخانه‌ها به ویژه رودخانه مارون در کهگیلویه می‌آیند که متاسفانه برخی شهروندان و گردشگران با بی توجهی به تابلوهای هشداردهنده، نا آشنا بودن با رودخانه و تسلط نداشتن به فن شنا اسیر موج‌های خروشان رودخانه می‌شوند..
خادمی بیان کرد: در سه سال گذشته 8 تن در کهگیلویه به علت غرق شدگی جان خود را از دست دادند که  از این تعداد 3 مورد در سال 94، دو تن در سال 95 و سه تن نیز در سال 96 در مسیرها و جاهای مختلف رودخانه مارون کهگیلویه بر اثر غرق شدگی جان دادند که البته  یکی از غرق شدگی‌ها نیز در سد مارون رخ داده بود.
وی ادامه داد: به دلایل کاملاً علمی هرگز نباید در این گونه محیط‌های آبی شنا کرد حتی اگر قهرمان شنا و مجهز به بهترین وسایل ایمنی باشید و شنا کردن در این محیط‌های آبی مطلقاً ممنوع است.
خادمی  افزود:  همواره آدرس دقیق محلی که برای شنا کردن انتخاب کرده‌اید را بدانید و مطمئن باشید همواره یکی از همراهان شما که به تلفن دسترسی دارد بیرون از آب حضور داشته باشد و متوجه وضعیت شما در آب باشد، البته وضعیت آنتن دهی را نیز در نظر بگیرید و هرگز در محلهای دورافتاده شنا نکنید!
به گزارش کبنا از دهدشت، در مقابل خواهش‌های بی مورد دیگران جهت شنا در محلی که آن را برای جانتان ایمن نمی‌دانید، یا حتی ذره‌ای شک دارید که مهارت یا اعتماد به نفس لازم برای شنا در این مکان را دارید، قاطعانه «نه» بگویید و تسلیم خواست دیگران نشوید. بسیاری از افرادی که در آب غرق می‌شوند اصلاً قصد ورود به آب را نداشته‌اند. در عین حال خود شما نیز هرگز دیگران به‌ویژه کودکان را تشویق یا مجبور نکنید که فراتر از حدی که احساس ایمنی می‌کنند، وارد آب شوند!
 
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
درود بر مهندس خادمی مدیر و مدبر
Romania
اگه مدبر بود ی غریق نجات میذاشتن زیر رودخانه
سعید
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس پرتلاش
سید اسلام
Iran, Islamic Republic of
با سلام
لطفا در محلهای خطرناک تابلوی شنا ممنوع نصب کنید حداقل
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1