کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگویی مطرح شد

«جعفری» پاسخ صحبت‌های تاجگردون در شیراز را داد؛ پایتان را از گلیم خودتان فراتر نگذارید / نه هر که سر بتراشد قلندری داند/ و نه هر که آیینه خواند سکندری داند

14 تير 1397 ساعت 0:55

نماینده اسبق گچساران و باشت گفت: به این آقایان دوستانه می گویم که پایتان را از گلیم خودتان فراتر نگذارید.


بعد از انتشار گفت‌وگو علیمراد جعفری نماینده اسبق گچساران و باشت در رسانه‌های استان، غلامرضا تاجگردون نماینده کنونی گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در سخنرانی هفته پیش خود در شیراز نسبت به برخی از گفته‌های جعفری واکنش نشان داد.
 آنجه که در زیر می‌خوانید واکنش جعفری به سخنان هفته پیش تاجگردون است.

آقای جعفری جناب تاجگردون طی سخنرانی که در شیراز داشتند ادعا کردند شما در شورای نگهبان دست روی قرآن گذاشتید و به ایشان تهمت ناروا زدید آیا شما تایید می‌کنید؟
 در اولاً پناه می‌برم به خداوند بزرگ از شر تهمت زنندگان و فرصت طلبان دوم قضیه‌ای که مطرح شده قضیه خسن و خسین نیست قضیه حسن و حسین است، دختران معاویه نیستند فرزندان علی هستند، چندین سال است که مورد اتهامات ناجوانمردانه و بی رحمانه قرار گرفتم که به خاطر حجب و حیا همه را به خدا واگذار کردم به این امید که به مشکلات جوانان عزیز فکر اساسی شود اما متاسفانه حاصل آن، شعارهای قشنگ و وعده‌های سر خرمنی، رقیب تراشی‌های کاذب و تهمت‌های سنگین همراه با شانتاژهای تبلیغاتی بوده است که من وادار به پاسخگویی شدم.
 این افراد که از یک طرف ادعا می‌کنند من شورای نگهبان رفته‌ام باید بگویم فرض کنید من آدم بی دین و دروغگویی هستم آیا اعضای محترم شورای نگهبان هم دین ندارند آیا آنها هم به ایشان تهمت زده‌اند آیا اعضای شورای نگهبان بدون دلیل و مدرک دین خود را به قسم من می‌فروشند آیا این‌ها توهین به شورای نگهبان نیست؟
 اگر چه زندگی شخصی هر شخصی به خود او ارتباط دارد و هر کسی به خودش بستگی دارد که چه بخورد و چه بنوشد چه کاری انجام دهد یا ندهد الان ۴ دهه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی زندگی ما را دیده‌اند و زندگی شخصی من را هم دیده‌اند که با مردم فقیر همراه، همگام و هم عدل بودم و زندگی قبل و بعد مجلس ذره‌ای تغییر نکرد، مثل برخی‌ها هیچگاه در عمل دنبال ژن برتر نبودم، دنبال رانت خانوادگی و فامیلی هم نبودم.
 در یک مقطعی خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و از ایشان خواهش کزدیم ما را رهنمون کنند که ایشان فرمودند سعی کنید در خطرات پیشگام و در امتیازات پسگام باشید.
 البته شورای نگهبان هم به کسی که رد صلاحیت می‌شود مدرک نشان می‌دهد و دلایل رد صلاحیت را به همان شخص اعلام می‌کند.

آقای تاجگردون در همان سخنرانی اعلام کردند که من از هر اصولگرایی اصولگراتر و از هر اصلاح طلبی اصلاح طلب تر هستم شما قبول دارید؟
 نه هر که سر بتراشد قلندری داند/ و نه هر که آیینه خواند سکندری داند
معیار اصلاح طلبی و اصولگرایی ناب در اقدام و عمل، و اعتقادات قلبی است و الا همه می‌توانند ادعا کنند که اصلاح طلب یا اصولگرا هستند.
 در حالیکه در واقع برخی از جوانان عزیز شاید یادشان نیاید و اهل مطالعه نیستند اما بهتر است که تاریخچه گچساران و باشت در این ۴ دهه که در واقع جزیی از تاریخ جمهوری اسلامی است را بازنگری کنند اگر بعد از رحلت امام رحمت اله علیه و تصمیم مجلس خبرگان مبنی بر معرفی حضرت آیت الله خامنه‌ای به سمت رهبری انقلاب تاریخ گچساران را مطالعه کنند متوجه می‌شوند که چه کسانی در گچساران سعی کردند با آوردن سخنرانان تند مزاج علیه مقام معظم رهبری صحبت کنند و به مردم القا کنند که این انتخاب مجلس خبرگان موقتی است و یا شورا دوبار تصمیم خواهد گرفت.
می‌توانید بگویید چه کسانی این فضا را ایجاد کردند و سخنرانان چه کسانی بودند؟
 مثلاً آقای محتشمی را آوردند من و مرحوم نبی زاده محکم مقابل این جریان ایستادیم این همه حاشیه سازی را جریان آقای تاجگردون در سال ۶۸ ایجاد کردند تا جاییکه استاندار وقت سعی کرد من و مرحوم نبی زاده را به استان ایلام تبعید کند اما ما مبارزه کردیم و گفتیم که اگر علیه مقام معظم رهبری سخنی گفته شود ما کوتاه نخواهیم آمد.
 یادم می‌آید رئیس وقت شهربانی گچساران به جهت نجات از آن مخمصه مرخصی اجباری گرفت، سوال اینست؛ که آیا نزدیک‌ترین فرد به رهبری و نظام باید در همه زمان‌ها باشد یا فقط در مقطع خاص، آیا پست و مقام باید باعص نزدیکی به نظام و ولایت شود.
 در سال ۷۸ وقتی شورای نگهبان انتخابات مجلس گچساران را باطل اعلام کرد که این ابطال با مدرک همراه بود و مشخص شد که توزیع پول بوده است سوال می‌کنم که چه کسانی دستور شورش علیه شورای نگهبان و نظام دادند اتاق فکر این شورش چه کسانی بودند جرقه شورش را چه کسانی زدند.
 جاده شیراز – باشت و گچساران اهواز به دستور چه کسانی بسته شد به دستور چه کسانی آن شعارها داده شد همه مرذم دیدند که چه کسانی به آن اعتراضات دامن زدند کار تا جایی پیش رفت که مرحوم آیت الله ملک حسینی موضع گیری تندی علیه این شورش انجام دادند حتی مقام معظم رهبری در اولین سخنرانی سال ۷۹ که در صحن مطهر امام رضا علیه السلام انجام شد به این حرکت‌ها واکنش نشان دادند و هشدار دادند.
آیا باز هم ما قسم دروغ خوردیم چه کسانی در آن زمان به مقام معظم رهبری و نظام نزدبک تر بودند و یا بقول آقایان اصولگراتر بودند حالا اگر عمری باشد ثابت می‌کنم که چه کسی دروغگو است و چه کسی با مردم و نظام صادق بوده است.
موارد و نشانه همانند این موارد زیاد است که اگر بخواهم بازگو کنم مثنوی هفتاد من کاغذ می‌شود.

آقای تاجگردون در سخنرانی شیراز گفته‌های شما مبنی بر بی عدالتی خودشان را رد کردند، آیا هنوز بر آن گفته‌ها اصرار دارید؟
 بله هنوز هم می گویم بی عدالتی وجود دارد قبلاً هم به فصلی نو گفتم که عدالت باید در همه موارد باشد، در واگذاری مسئولیت‌ها که می‌بایست با استدلال منطقی باشد عدالت رعایت نشده است در برخی از موارد ضد عدالت اعمال شده است در برخی از پست و منصب‌ها واگذاری‌ها به‌صورت فله‌ای بوده است.
می‌توانید مثال بزنید؟
 برخی از مسئولیت‌ها بر اساس رابطه و ارتباط سببی و نسبی صورت گرفته است در حوزه نفت گچساران لیست به بیرون درز شد، من نمی‌گویم همه اما به‌کارگیری‌ها در این لیست به‌صورت فله‌ای بوه است.
شما قبلاً گفتید آقای بهرام تاجگردون در اقدامات پیش از انقلاب با شما همکاری نداشته است این صحبت‌های شما واکنش‌های متفاوتی در پی داشته است حتی آقای غلامرضا تاجگردون هم در سخنرانی شیراز خود علیه این گفته شما بشدت موضع گرفتیند، باز هم روی حرف خود هستید؟
 من همان زمان گفتم که آقای بهرام تاجگردون در تیم ما نبودند که متاسفانه امپراطور رسانه‌ای جریان خاص هجمه سنگینی علیه من راه اندازی کرد تا جایی که فکر می‌کردند من عقب نشینی خواهم کرد، اما ما با امام راحل عهد بستیم و همان عهد را با مقام معظم رهبری بستیم و این عهد برای پست، مقام، منصب، نان، نام و شهرت نبوده است که در عمل هم ثابت کردیم از وجود امپراطور رسانه‌ای که هیچ از گلوله‌های آتشین هم ترسی به دل راه نمی‌دهیم، هر وقت نیاز باشد جان ناقابلمان را فدای انقلاب می‌کنیم.
 در رابطه با آقای تاجگردون به خاطر حجب و حیا هر چه در طی این چند سال گفتند ما چیزی نگفتیم و از خودمان دفاع نکردیم تا اینکه اینقدر جو سازی کردند که گویا ما صادق نیستیم و بقیه راست گو هستند مثلاً راجع به رد صلاحیت آقای بهرام تاجگردون صحبت کردند که بدون دلیل و مدرک رد صلاحیت شد اولاً من وکیل مدافع شورای نگهبان نیستم و آنجا هم مسئولیتی ندارم ولی چون لبه تیز حملات دشمن فرضی به سمت من است و من واقعاً نمی‌خواستم از خودم دفاع کنم هر چند که زیر سوال رفتم اما سعی کردم حرمت‌ها نگاه داشته شوند.
 اینطور نیست که شورای نگهبان یکی را بی دلیل رد صلاحیت کند در هر صورت ما هم آن چیزی را که طی این مدت می‌بایست از خودمان دفاع می‌کردیم، دفاع نکردیم اما به این آقایان دوستانه می گویم که پایتان را از گلیم خودتان فراتر نگذارید، سکوت فرزندان خمینی و خامنه‌ای دلیل بر ترس نیست ما اینقدر موارد داریم که مثلاً وقتی شورای نگهبان در بررسی اسناد اعضای ساواک به سند شماره ۲۰۷۹۵ مورخه ۹ دیماه سال ۵۷ ساواک دسترسی پیدا می‌کند کد ۸۶۰۷۰ به نام چه کسی می‌رسد.
بنام چه کسی رسید؟
بهرام تاجگردون
آیا اینجا چهل سال به نام انقلاب پست و مقام گرفتند و نوش جان کردند ولی گویا توهم گرفته‌اند که انقلابی هستند. سکوت ما دلیل بر توهم شما شده است.
من مقصر هستم آیا باید در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌هایشان بگویند ما مظلوم واقع شدیم آیا این درست است که بهرام تاجگردون را با خانم مینو خالقی اصفهان مقایسه می‌کنند شاید برخی‌ها هم مقصر نباشند سکوتی که ما در این ایام کرده‌ایم به خاطر احترام و ابرو خودمان را زیر سوال ببریم اما با آبروی دیگران بازی نکنیم، که متاسفانه برخی سو استفاده کردند و ما مجبور شدیم بعضی چیزا ها را بگویم و برخی دیگر را فعلاً نگوییم.
--------------------------------
گفت‌وگو از صادق الهی


کد مطلب: 401257

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/interview/401257/جعفری-پاسخ-صحبت-های-تاجگردون-شیراز-پایتان-گلیم-خودتان-فراتر-نگذارید-نه-سر-بتراشد-قلندری-داند-نه-آیینه-خواند-سکندری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1