تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۵۹
کد مطلب : ۴۰۰۷۰۸
در گفت‌وگویی مطرح شد

ماجرای رد صلاحیت «بهرام تاجگردون» و اختلاف «جعفری» با هدایت‌خواه

صادق الهی‌نژاد
۷
۱
ماجرای رد صلاحیت «بهرام تاجگردون» و اختلاف «جعفری» با هدایت‌خواه
کبنا ؛بخش دوم؛ علیمراد جعفری نماینده اسبق گچساران و باشت، از مدیران شرکت نفت و از چهره‌های معروف اصولگرای گچساران می‌باشد، با او گفت‌وگوی صورت گرفته که از نظر خوانندگان می‌گذرد؛

بخش اول این گفت‌وگو را در اینجا [کلیک کنید] بخوانید.

  می‌رسیم به بحث داغ انتخابات، چه اتفاقی افتاد که شما به همراه مرحوم نبی زاده به این نتیجه رسیدید که به‌عنوان یک قطب سیاسی وارد مبارزات سیاسی شوید و شما گزینه‌ها را چگونه انتخاب می‌کردید؟

در واقع دور اول که آقای بهرام تاجگردون به مجلس راه پیدا کردند تقریباً اکثر نیروهای انقلابی متحد شدند و از ایشان حمایت کردند اما وقتی به مجلس راه یافت اختلافات شروع شد و ارتباطات با مجموعه‌ای که برای ایشان در زمان انتخابات فعالیت می‌کردند کم رنگ شد.
 
 چرا؟
چرایش را باید خودشان بگویند یادم می‌آید حدود ۴۰ نفر از حامیان ایشان در منزل آقای ذوالفقار صابری گرد هم آمدند و آنها آقای نبی زاده را مامور کردند که آقای بهرام تاجگردون را به آن جمع دعوت کند من به همراه مرحوم نبی زاده برای کم کردن اختللافات نزد ایشان رفتیم اما تاجگردون نپذیرفت و گفت هر کسی با من کار دارد به مسجد بیاید دقیقاً اختلافات از همین جا شروع شد.
 
دور دوم انتخابات به چه شکل بود؟
ارتباط ما با آقای تاجگردون قطع شد دو جریان شدیم مخالفان تاجگردون و موافقان ایشان، اختلافات در این دور زیاد شد و نیروهای انقلابی تمایلی نداشتند که آقای بهرام تاجگردون را حمایت کنند به همین خاطر شیخ نجفی رهنانی را از شهرستان رهنان استان اصفهان معرفی کردند که توانست در انتخابات حوزه گچساران و کهگیلویه پیروز شود.
 
از عملکرد ایشان در مجلس راضی بودید؟
صادقانه بگویم خیر عملکرد ایشان اصلاً قابل دفاع نبود.
 رسیدیم به دور سوم انتخابات؟
اجازه بدهید مسئله‌ای را با شما در میان بگذارم، من به همراه مرحوم نبی زاده با آقای بهرام تاجگردون اختلاف داشتیم وقبلا هم گفتم که دلیل اختلاف ما چه بود، یک روز صبح زود خاله مرحوم نبی زاده در دیل فوت کرده بود من رفتم خانه نبی زاده که به اتفاق ایشان در مراسم حاضر شویم از هیچ چیزی هم خبر نداشتیم که مرحوم نبی زاده به من گفتند که چون امروز قرار است ۳ تن از شهدای عملیات بوستان در دیل خاکسپاری شود شما بهتر است که در آنجا حضور پیدا کنی، واقعاً نمی‌دانستم که آقای بهرام تاجگردون نیز در آن مراسم حاضر هستند که متوجه شدم تعدادی از بچه‌ها سوالاتی در ارتباط با عملکرد بهرام تاجگردون از ایشان می‌پرسند به هر جهت من بچه‌ها را جمع کردم تا تنشی پیش نیاید آنها مجموعه‌ای از جوانان آن روزهای دیل بودند من به خانه در دیل رفتم و از هیچ چیز خبر نداشتم یک مرتبه دیدیم صدای تیر اندازی می‌آید در همین حین سوال کردم متوجه شدم آقای تاجگردون با ماشین می‌خواستند به روستای مارین بروند بچه‌ها جلوی ماشین او را گرفته بودند و به عملکرد ایشان اغتراض کردند، بچه‌ها را به پاسگاه آرو بردند همه بچه‌ها را بازداشت کرده بودند.
 مردم دیل با پای پیاده به پاسگاه آرو رفتند و اعتراض کردند حاکم شرع وقت آقای احمدی بودند که بچه‌ها را آزاد کردند بعدها آقای بهرام تاجگردون شکایت کرد آنزمان آقای محراب اکبریان دادستان انقلاب بود بچه‌ها دوباره بازداشت کرذندشهید مرتضی جعفری برادر اول من بود که مرحله اول بازداشت کردند، محمد شفیع جعفری برادر دوم مرا هم بازداشت کردند شهید صالح اشکو پسر خاله من را نیز به دستور بهرام تاجگردون بازداشت کردند.
 بهرام تاجگردون در حالی برادران من را بازداشت کرد که شهید محمد شفیع جعفری مجروح جنگ تجمیلی بود که با همین وضعیت چندین ماه بازداشت شد.
 برخی از آن بجه ها که بازداشت شدند الان مسئولیت دارند.
  بعد چه شد؟
بعد دادستان وقت آقای اکبریان به من گفت که گزارشی به دست آقای دری نجف آبادی رسیده است و ایشان نامه را به دبیرکل وقت حزب که در آن زمان مقام معظم رهبری بوده‌اند تحویل داده است شما گزارش را پس بگیرید تا من برادرانت را آزاد کنم که من زیر بار نرفتم، ولی خوب طی این همه مدت سکوت کردم و چیزی هم نگفتم.
  خوب در ارتباط با دور سوم صحبت کنیم؟
دور سوم نیز آقای بهرام تاجگردون نمایندگی گچساران و کهگیلویه پیروز شد.
  عملکرد ایشان
نمی‌خواهم چیزی بگویم
 خب دور چهارم
دور چهارم و پنجم آقای موحد در حوزه گچساران و کهگیلویه پیروز شد.
  در گچساران چه کسانی موافق موحد بودند؟
من و مرحوم نبی زاده آقای موحد را آوردیم همزمان با شب رهبری مقام معظم رهبری به این نتیجه رسیدیم که بین آقای مرحوم آیت الله ملک حسینی، آمیر احمد تقوی و مرحوم متقی کاشانی یک وحدتی ایجاد کنیم که خروجی آن وحدت آقای موحد بود.
  ارزیابی شما از عملکرد موحد چگونه بود
ایشان خیلی خوب در حهمه حوزه‌ها کار کردند آنچه که در توان داشت انجام داد.
  و بالاخره رسیدیم به دوره جنجالی ششم مجلس
دور ششم حوزه گچساران و کهگیلویه از هم جدا شدند آقای نبی زاده به مجلس رفتند چند ماه به دلیل اعتراض برخی از نمایندگان حق دادن رای در مجلس از مرجوم نبی زاده گرفته شد.
  خوب رقیب ایشان در انتخابات چه کسی بود؟
آقای بهرام تاجگردون که بعد از ابطال انتخابات و رد صلاحیتش اعتراض داشت
   شما آن زمان با شورای نگهبان ارتباط داشتید؟
بله یک سری ارتباطاتی هم داشتم
  آشوب‌های گچساران در همین دوره انتخابات و به خاطر همین دوره اتفاق افتاد بفرمایید وضعیت به چه شکل بود؟
بله اعتراضاتی به ابطال انتخابات بود
  شما این دوره از انتخابات را باطل کردید؟
من نه شورای نگهبان باطل کرد، ابطال شد.
  به چه دلیلی ابطال شد؟
تقلب – تخلف- خرید و فروش رای –
  جریان راست از ابزارهای قدرتی که داشت برای انتخابات دور ششم گچساران استفاده نکرد؟
نه یک مسئله قانونی بود
  خیلی از سیاسیونی که الان مسئولیت دارند می گویند در آن آشوب گچساران نقش داشتند.
من نمی‌توانم دقیق جواب بدهم مراجع ذی صلاح و امنیتی باید به این سوال جواب بدهند.
  مسئولیت شورای نگهبان گچساران در آن زمان بر عهده چه کسی بود؟
آقای سپهر
  انتخابات باطل شد بهرام تاجگردون رد صلاحیت شد بعد چه اتفاقی افتاد؟
یکسال بعد انتخابات با حضور مرحوم نبی زاده و شهرام شریفی برگزار شد که مرحوم نبی زاده انتخاب شد.
ارزیابی شما از عملکرد مرحوم نبی زاده؟
چند ماه به خاطر اعتراض حق رای نداشت در طی این چند ماه عملاً بایکوت شد که ضربات روحی فراوانی متحل شد، حتی آقای قنبری نماینده مجلس که زمانی در همین استان استاندار بود و خط فکری او بر خلاف مرحوم نبی زاده بود به خاطر شناختی که از نبی زاده داشت از وی دفاع کرد.
  رسیدیم به ورود شما به مجلس چه اتفاقی افتاد که حاضر شدید در انتخابات حضور پیدا کنید خیلی‌ها معتقد هستند روز تشییع مرحوم نبی زاده آقای باهنر شما را به کوشه ای برد و در رابطه با حضور شما در انتخابات صحبت کرد شما تایید می‌کنید.
نه لزومی نداشت که در مراسم تشییع نزدیکترین دوستم در رابطه با انتخابات صحبت کنم، اولاً تا چند ماه پس از فوت مرحوم نبی زاده دنبال این حرفها نبودم تا اینکه تعداد زیادی از نیروهای انقلابی به منزل من واقع در ۵۰۰ دستگاه آمدند و فشار آوردند که شرکت کنم و من هم به احترام آن عزیران قبول کردم پیش از این من به احترام مرحوم نبی زاده اجازه حضور به خودم را نمی‌دادم.
  رابطه شما با آقای نبی زاده استاد و شاگردی بود یا دوستی
به هر صورت ما از قبل انقلاب با هم بودیم و شعارمان هم این بود که دو یار همراه بهتر از ۱۰۰ دوست تنها.
  از رقابت خودتان در دور هفتم بگویید؟
رقابت بین من – حاجی زاده – سید قدرت حسینی و هاشمی بود آنها قبل از اینکه من به صحنه بیایم فعالیت خود را شروع کرده بودند.
  همه این‌هایی که گفتید رقیب شما بودند از جریان اصولگرایی بودند از جناح اصلاح طلب چه کسی بود؟
از چپ کسی نبود.
  اتفاقات بعد از حضور شما در مجلس
مصادف شد با رفتن خاتمی و ورود احمدی نژاد و انتخاب استاندار آقای سید مسعود حسینی اولین استاندار بومی استان
  در دور هفتم با آقای هدایت خواه تعامل داشتید؟
بله با تعامل شروع کردیم اما این تعامل ادامه دار نبود.
  چرا؟
دلیلش هم بیشتر انتصاب‌های سیاسی استان بود من گفتم عادلانه برخورد و منصوب کنیم.
  این اتفاق افتاد؟
نه
  اولین استانداری که در دوره احمدی نژاد عزل شد آقای سید مسعود حسینی بودند به نظر شما دلیل عزل ایشان عدم تمایل با نمایندگان بود؟
نه اصلاً عزل ایشان در زمان من اتفاق نیفتاد
 
 برای انتخاب سید مسعود حسینی از شما نظر خواستند؟
ما سه نماینده بودیم و مشورت کردیم که ما حصل مشورت آقای حسینی بود به وزیر کشور پیشنهاد دادیم.
  چه شد که به سید مسعود حسینی رسیدید آیا شرط و شروط برای ایشان گذاشتید؟
نه شرط و شروط نداشتیم بحث وحدت بود و گفتیم بهترین گزینه ایشان هستند.
  اگر به دوره نمایندگی‌تان برگردید چه کاری انجام می‌دهید که انجام نداده بودید؟
در حد توانم زمانی که در مجلس بودم با خدای خودم عهد کردم که برای کسانی که زبان گویایی ندارند کار کنم و کسانی را که پارتی و واسطه ندارند در اولویت قزار دهم.
 سعی کردم عدالت به معنای واقعی اجرا شود این عدالت را در بین ۴ پل بریم – بی بی حکیمه – نازمکان خیراباد اجرا کنم خدا را شکر به اکثر اهداف خود دست پیدا کردم.
 سعی کردم از موقعیتی که نصیبم شدم برای منافع شخصی استفاده و سواستفاده نکنم می‌توانستم خیلی راحت به فلان وزیر درخواست دهم که کار شخصی برای من انجام دهد اما اینکار را نکردم و شاهد هم دارم.
 قبل از اینکه به بررسی عملکرد شما در طول دوران نمایندگی‌تان بپردازیم راجع به غائله دیل که همین چند روز پیش با ورود فرماندار و آقای تاجگردون اتفاق افتاد بپرسم آیا شما نقشی داشتید؟
هیچ چیز پشت پرده آن قضایا نبود اما جوانانی که به نماینده رای داده بودند در ارتباط با مشکلات بیکاری و عملکرد وی مطالباتشان را حضوری بیان کردند و هیچ پشت پرده‌ای نبود و از نماینده خواستند شفاف سازی کند.
 
 نماینده شفاف سازی کرد؟
نه
 
بخش اول این گفت‌وگو را در اینجا [کلیک کنید] بخوانید.


--------------------------------
گفت و گو – صادق الهی نژاد
 
نام شما

آدرس ايميل شما

خسته دلان
Canada
خسته شدیم از این حرفا.بس کنید تو رو خدا. مشکل جامعه ی امروز،پرداختن به اختلافات ۴۰ سال پیش سیاسیون شهر نیست. از کبنا تقاضامندم از بازنشر این مباحث امتناع ورزد.
Iran, Islamic Republic of
احسنت احسنت احسنت
ای ولله ای ولله ای ولله
Iran, Islamic Republic of
ای ولله ای ولله ای ولله. ماشاله ماشاله ماشاله
Iran, Islamic Republic of
از خدا طلب مغفرت کنید هرچه تاج گردون کرد برای خدا کرد هرچه شما کردید .ود شما می خواستید تاج گردون را به .ا ببرید واز تاج گردون سهم خواهی کنید باج گیری کنید تاج گردون گفت بیایید در مسجد خدایا روز قیامت چه پاسخی دارید کاش این مصاحبه را نمی کردی ولی خواست خدا بوده تا با زبان خود خود را . فکر میکنید مردم نمی فهمند تاجئ گردون را به.دعوت کردن برای چه بود برای .ری وسهم خواهی برای اینکه الان تو از معلمی به شرکت نفت بری برای اینکه . الان اقرار کنی که ما دعوت ب. می کردیم تاج گردون به مجلس وای. ما آن موقع که همه همصدا بافریاد حرف میزدند شما در تاریک خانه ها دنبال منافع بودید الان عنوان انقلابی خودتان را معرفی اصولگرا یعنی اصول .ه ومنفعت طلبی را پایه ریزی کردید بدانید به مرگ خوب و راحت . چون مشخص شد که از ا..بودید لا اله الا الله محمد رسول الله
Iran, Islamic Republic of
جناب جعفری صراحتا به شما بگویم که.
نه شما. نه مسعود حسینی ، نه بزرگواری ،نه زارع ،نه قدرت حسینی
فکر میکنید که شق القمر کردی که مسعود حسینی را استاندار کردید
بزرگترین .
استانداری حق حاج دهرابپور بود
در دور اول احمدی نژاد جناب آقای حاج دهرابپور به اندازه ی هر سه نماینده مدیر کاشت یعنی از تو که نماینده بودی بیشتر نفوذ داشت
مسعود حسینی را هم خودش عزل کرد
همه هم میدونن
Iran, Islamic Republic of
بهرام تاج گردون مرد انقلابی قبل از انقلاب بود که در شجاعت زبازد عام وخاص بود در خداترسی بی نظیر بود انقلابی بود که هیچ وقت خودش واعتقاداتش را مثل. به نفع هیچ کس مصادره نکرد آقای. متاسفانه دو اشکال بزرگ داشتی یک ز. واقعی خودت را نشان ندادی
Iran, Islamic Republic of
بهرام تاج گردون یک مبارزه به تمام معنا ومترس بود مثل شما ترسو نبود زنده وپایدار باشن با تهمت تا چه کار میکنی رای خریده رو کجا آوردی از قبر وقیامت بیم نداری آقای علی مراد
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1