کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگوی اختصاصی با کبنا مطرح شد

شرط «قوام فروزان» برای حضور در انتخابات مجلس مشخص شد /سکوت «قوام» بویراحمد شکست

17 خرداد 1397 ساعت 19:19

بنا بر این گزارش در ادامه این گفت‌وگو قوام فروزان شرطش را برای ورود به صحنه انتخابات مجلس بیان کرده و همچنین نظرش را پیرامون عزت بویراحمد، غلام‌رضا تاجگردون، سید باقر موسوی‌جهان‌آباد، هدایت‌خواه و وحدت اصلاح طلبان و نیروهای استان مطرح کرده است.


قوام فروزان از فعالان سیاسی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد که سوابق مدیریتی، علمی، پژوهشی و تحقیقاتی زیادی را در کارنامه خود دارد، وی از دانشجویان نخبه کشوری بود که از دست هاشمی‌رفسنجانی رئیس جمهور وقت ایران لوح تقدیر دریافت کرد. با وی پیرامون مسائل مختلف کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که به زودی متن کامل این گفت‌وگو در این سایت خبری منتشر خواهد شد.
 
‌به گزارش کبنانیوز قوام فروزان فعال سیاسی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در این گفت‌وگو با بیان اینکه در ابتدا تشکر می‌کنم از سایت کبنانیوز، اظهار کرد: بنده متولد روستایی هستم که هنوز جاده برای آن احداث نشده است. در ابتدای بچگی‌مان آن چیزی که در ذهن ما جای گرفته است، مأنوس با قرآن، شاهنامه‌خوانی و مجالس شب‌نشینی حول محور مباحث پند و اندرزهای اخلاقی است.
وی افزود: از همان ابتدای ورودم به حوزه به خاطر تحصیل در سال 57 و گرایش‌‍‌های خانوادگی همراه  برادر بزرگم در کنار آقای بهرام تاجگردون شعارهای انقلابی می‌‌دادیم و در تجمعات گچساران حضور پیدا می‌کردیم. علی رغم اینکه به حوزه تدریس و تحصیل به طور ویژه علاقه داشتم، وارد دستگاه قضا شدم، اکنون شاید در مسائل قضایی اجتهاد نداشته باشم، اما در مسائل سیاسی و فرهنگی به دلیل اینکه مرتب مسائل کشور را رصد می‌کنم و حضور فعالی در مناسبت‌های مختلف هم داشتم، شاید اجتهاد من در حوزه سیاسی بیشتر از حوزه قضایی باشد.
این فعال عرصه سیاسی و اجتماعی در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد نیروهای جریان اصلاح‌طلبی از دولت تدبیر و امید رضایت چندانی ندارند، اظهار کرد: پاسخ جامع به این سووال فرصت کافی نیاز دارد، یأس و ناامیدی که در بین نیروهای فعال حامیان دولت به وجود آمده، قطعاً علت و عواملی دارد.
فروزان اضافه کرد: اینکه دولت بر خلاف انتظارات عمل کرده باشد و یا احزاب نادیده گرفته شوند و از حداقل‌ها عدول کرده است و اینکه شعارهای مترقی‌مآبانه و سلیقه‌ای برای اینکه تنور انتخابات را گرم بکنند، می‌دهند و مردم با شوق و ذوق به امید تغییرات در انتخابات حضور پیدا می‌کنند، اما به گونه دیگری مسائل شکل می‌گیرد. در واقع این را روشن می‌سازد که ما باید توانمندی کاندیداها مورد توجه قرار بگیرد.
وی افزود: از همان ابتدا معلوم بود که وقتی وزیر کشوراولین اصل تفکیک قوا را نادیده می‌گیرد و بیان می‌کند که استانداران بر اساس نظر نمایندگان انتخاب می‌شوند و نظر رأی دهندگان گاهاً با انتخاب نمایندگان عالی دولت در تضاد است تا جایی که به مرز ساختار شکنی می‌رسد.
کارشناس ارشد مسائل حقوقی ادامه داد: دوگانگی در شعار و عمل به عینه برای مردم محسوس است و احزاب و تشکل‌ها در این زمینه با مردم همگام نشدند و از طرفی مردم از نخبگان جریان سیاسی و گاهاً از دولت ناامید شدند.
بنا بر این گزارش در ادامه این گفت‌وگو قوام فروزان شرطش را برای ورود به صحنه انتخابات مجلس بیان کرده و همچنین نظرش را پیرامون عزت بویراحمد، غلام‌رضا تاجگردون، سید باقر موسوی‌جهان‌آباد، هدایت‌خواه و وحدت اصلاح طلبان و نیروهای استان مطرح کرده است.
او گفته در انتخابات آینده مجلس نقش کلیدی و تاثیرگذاری را خواهد داشت.
متن کامل این گفت‌وگو روز شنبه منتشر خواهد شد.
 


کد مطلب: 400571

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/interview/400571/شرط-قوام-فروزان-حضور-انتخابات-مجلس-مشخص-سکوت-بویراحمد-شکست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1