تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۵
کد مطلب : ۴۰۰۰۳۰
در گفت‌وگو اختصاصی با کبنا مطرح شد

هدایتخواه: زنان استان مظلوم‌اند/ پدرم قربانی جریان اصولگرایی است/ تفاوت‌های جدی با هم داریم / ظلم تاریخی انتخابات «مجلس دهم» را نمی‌بخشیم

۹۲
۴
هدایتخواه: زنان استان مظلوم‌اند/ پدرم قربانی جریان اصولگرایی است/ تفاوت‌های جدی با هم داریم / ظلم تاریخی انتخابات «مجلس دهم» را نمی‌بخشیم
کبنا ؛حمیده هدایت‌خواه فرزند ارشد ستار هدایت‌خواه نماینده اسبق بویراحمد و دنا می‌باشد که او در سال‌های اخیر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی زیادی از خود نشان داد وی در حوزه فیلم مستند به تهیه فیلمی در باره انتخابات مجلس دوره دهم کرد که بعدها این فیلم مستند با استقبال مخاطبین مواجه شد. پایگاه خبری کبنا با «حمیده هدایت‌خواه» گفت‌وگوی انجام داده که از نظر خوانندگان می‌گذرد؛

کبنا: ضمن تشکر از شما و وقتی که به ما دادید به عنوان اولین سوال می‌خواستم بپرسم حمیده هدایتخواه کیست؟!

هدایتخواه: سلام و تشکر از شما. برای تعریف هرکس یا هرچیزی می‌توان نفیا و اثباتا نکاتی را مطرح کرد، من هم از همین باب باید عرض کنم که در منظر جامعه چیزی که درخصوص حقیر دیده می‌شود گزاره پررنگ دختر هدایتخواه بودن است. ولیکن آنچه خودم می‌بینم و یا به آن معتقدم در نفی این گزاره است، چرا که من ضمن حفظ رابطه پدر و دختری، فردی هستم با علائق، سلائق، گرایش‌های فکری، اجتماعی، فرهنگی و نگاه ویژه خودم به عرصه‌های مختلف که لزوماً مانند پدرم نیست. در حقیقت ضمن اینکه برای ایشان به عنوان پدر و استاد اخلاقم ارزش بسیار زیادی قائلم، اما نمی‌توانم منکر تفاوت‌هایمان باشم و از این منظر معتقدم آنچه جامعه در خصوص من می‌گوید و معنایی را هم از آن مدنظر دارد چندان درست نیست.

کبنا: در چه مرحله‌ای از حضور زنان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی قرار داریم؟ آیا آنچه انقلاب اسلامی برای زنان خواسته محقق شده است؟

هدایتخواه: اساساً ابتدا باید ببینیم انقلاب اسلامی برای زنان چه خواسته. این مسئله در سطح کلان از سوی تئوریسین‌های انقلاب و امام خمینی و حضرت آقا مطرح شده ولیکن آنچه آن را دچار مسئله می‌کند، قرائت‌های مختلفی است که در ادوار مختلف از سوی طیف‌های مختلف فکری و البته سیاسی مطرح شده و بر پیچیدگی این مسئله افزوده، به طوری که برخی تمام هویت زنان را در حضور اجتماعی خلاصه کرده و آنرا به گرفتن پست‌های مدیریتی و وزارت خانه‌ها تقلیل می‌دهند و برخی دیگر با تقدس بخشی صرف به امرخانواده و خانواده داری زنان آن را تک بعدی کرده و هویت فردی زن را دچار خدشه می‌کنند. جمهوری اسلامی امروز باید تکلیف خود را با قرائت‌های مطرح شده روشن کند تا پس از آن بتوانیم به بررسی حضور زن در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی بپردازیم.

کبنا: آیا قانون اساسی به زنان سخت گرفته است؟!

هدایتخواه: باید گفت ما یک قانون مکتوب داریم و یک قانونی که به اجرا در می‌آید. بین این دو ظاهراً تفاوتی وجود ندارد اما نمی‌توان گفت اجرای همین متن در جامعه دقیقاً مانند کلمات پیاده شده بر صفحه باشد. ابتدا باید بگویم قوانینِ مکتوبِ ما برگرفته از اسلام است. در همین قوانین بعد پویایی فقه را داریم و زمانمندی و مکانمندی موثر در قوانین فقهی که باید در نظر گرفته شود ولی واقعیت این است که این مسئله چندان در نظر گرفته نمی‌شود. در ادامه باید بگویم همین فقه غیر پویا که امروز مبنای قوانین ما شده، در بعد عملی هم در بسیاری از قوانین رعایت نمی‌شود. در مباحث مختلف مهریه، ارث، نفقه و... بسیاری از زنان دچار مشکل هستند. اینجا همان شکاف میان متن و اجرا که عرض کردم ایجاد می‌شود. در واقع این قوانین و ساختار اداری دادگاههاست که زنها را اسیر خود کرده، همچنین قوانین نانوشته‌ای که ریشه در مسائل فرهنگی و نگاه خاص مردانه غالب در جامعه دارد.

کبنا: در خصوص سیاسی شدن و یا بودن برخی مسائل مانند حجاب که در همین بستر حجاب اجباری نامیده می‌شود و حضور زنان در ورزشگاهها نظرتان چیست؟

هدایتخواه: واقعیت این است که بحث ورزشگاهها و حجاب در سالهای اخیر بیشتر به مسئله‌ای سیاسی بدل شده است و به پرچمی برای طرح مطالبات سیاسی بدل شده. نکته هم بازمی گردد به عدم تفکیک ساحت تربیتی و فردی از ساحت سیاسی و جمعی! یعنی ما نتوانستیم در سالهای گذشته میان ساحت‌های مختلف یک مسئله مرز ایجاد کرده و با این مرز خاص از اصل مقوله مثل مثلاً حجاب صیانت کنیم. یا در مقوله‌ای مانند ورزشگاهها از آنجا که نتوانستیم برای دختران جوان و مسلی که در جامعه در حال رشد بود ظرفیت‌های مناسب برای تفریح و بالاخص هویت یابی را ابتیاع کنیم به یکباره مسئله‌ای مانند ورزشگاهها از سوی بخشی از جامعه زنان که در پی طرح مطالبات سیاسی است پررنگ شده و در بخشی از اقشار جامعه مانند دختران تهرانی و یا کلانشهرها مورد توجه قرار می‌گیرد.

کبنا: اجازه بدهید سوالها را به سمت استان خود
بکشیم. چرا زنان در کهگیلویه و بویراحمد انسجام ندارند؟


هدایتخواه: چون اولاً زنان خودشان همدیگر را قبول نداشته و به هم اعتماد نمی‌کنند، از سوی دیگر چون فرصت‌ها در جامعه‌ای مردسالار محدود است و شرایط بروز و ظهور استعدادها را به همه زنان توانمند نمی‌دهد زنان ناچارند برای به دست آوردن موقعیت‌ها خودشان با هم گلاویز بشوند، در حالیکه اگر جامعه در پی استفاده از استعدادهای واقعی باشد ما شاهد این درگیری‌ها و بی اعتماددی ها نخواهیم بود.
در این راستا می‌توان به عدم خودباوری جانعه زنان در جامعه‌ای مردسالار هم اشاره کرد. در جنین بستری چون زنان گمان نمی‌کنند بتوانند مطالبات صنفی جامعه زنان را محقق کنند در پی برآوردن مطالبات فردی برمی آیند.

کبنا: به نظر حضرتعالی مهم‌ترین مشکلات زنان در استان چیست و آیا توانسته‌اند به جایگاه خودشان دست بیابند؟!

هدایتخواه: معتقدم مهمترین مسئله جامعه زنان بحران هویت و بحران ارزشهاست، زنان نه خودشان را قبول دارند، نه می‌شناسند و نه تلاشی برای شناخت خودشان دارند. اصلاً خودی وجود ندارد که بخواهد خودش را بشناسد. این مسئله ریشه همه مشکلاتی است که امروز شاهد آنیم.

کبنا: در انتخابات‌های اخیر شاهد بودیم که تعداد زیادی از زنان کاندیدا شدند اما با این وجود موفقیت چندانی به دست نیاوردند، شما این مسئله را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

هدایتخواه: همانطور که در سوالات قبل ذکر کردم این مسئله باز می‌گردد به عدم انسجام زنان به علت نبود فضای کافی برای بروز و نمود توانمندی‌های ایشان و در نتیجه قوت گرفتن فردگرایی در بدنه زنان فرهیخته جامعه و بی نتیجه ماندن پروژه‌هایی مثل حضور زنان در شوراهای شهر و مجلس.

کبنا: چرا ادارات استان برنامه مدونی برای حوزه زن و خانواده ندارند؟

هدایتخواه: زمانی که شناخت کامل، دقیق و همه جانبه ای نسبت به مسائل، مشکلات و مطالبات زنان وجود نداشته باشد، نمی‌توان انتظار داشت برنامه مدون در حوزه زن و خانواده داشته باشیم. ادارات و مسئولین ما در بی خبری نسبت به حوزه زن و خانواده به سر می‌برند از این رو نمی‌توان انتظار داشت آنها برنامه خاصی داشته باشند. وقتی این شناخت وجود ندارد مطالبه‌ای هم از سمت جامعه زنان و یا زنان فرهیخته برای حل مسائل و مشکلات نیست، بنابراین کارها و اقدامات به سمت فرمایشی و نمایشی شدن پیش می‌رود.

کبنا: آیا ادارات در حوزه زن و خانواده کوتاهی داشته‌اند؟

هدایتخواه: بله! یقیناً کوتاهی داشته‌اند و بهتر است هرچه سریعتر به خودآمده و به این فضا پایان دهند. این اتفاق هم در گرو شناخت دقیق زنان استان و مسائل ایشان است.

کبنا: حضرتعالی و همسرتان در حال حاضر به چه کاری مشغولید؟

هدایتخواه: بنده با افتخار با وجود دارا بودن مدارک عالیه حوزوی و دانشگاهی و داشتن تخصص در حیطه‌ای که در استان ما اصلاً وجود ندارد همچنان بیکار هستم! اما کارهای فرهنگی شخصی و جنبی انجام می‌دهم. همراه با دوستم خانم دانشور دو مستند ساخته‌ایم و البته مشغول به کارهای پژوهشی در حیطه تخصصم هستم. همسرم هم کارمند دادگستری هستند.

کبنا: ستار هدایتخواه کیست؟

هدایتخواه: استاد اخلاق، یگانه فردی که توانست کار فرهنگی را به معنای واقعی کلمه در این استان احیا کند. فردی که هیچگاه منافع شخصی خود و نزدیکانش را ندید، آدمی که تمام عمر وسرمایه اش را گذاشت برای اینکه بتواند کاری برای انقلاب بکند و البته مهم‌تر از همه یک قربانی، قربانی سیاست و بازیهای سیاسی جریان موسوم به اصولگرایی.

کبنا: کمی درباره خانواده پدری خود بفرمائید چند فرزندید و به چه کارهایی مشغول؟

هدایتخواه: ما شش فرزندیم، که من فرزند ارشد می‌باشم. چهار برادر و یک خواهر دارم. به جز یکی از برادرانم که او هم از طریق مراحل قانونی استخدام و پیگیری دوساله وارد سیستم اداری شد همه ما علی رغم داشتن تحصیلات عالیه فاقد شغل دولتی هستیم.

کبنا: لطفاً درباره این کلمات توضیح بدهید؟

 بویراحمد: جایی که احساس دین می‌کردم به خاک و مردمش و برگشتم تا برایش کاری بکنم اما پشیمانم.
انتخابات دهم مجلس: ظلم تاریخی، نه می‌بخشیم، نه فراموش می‌کنیم.
بهترین دوست: یک سحر همیشه دانشور
زیلایی: من دختری از زیلایی هستم
همسر: واژه‌ای زیبا تهی شده از معنا
فرزند: عشق جاودان برای یک مادر
آشپزی: تفریحی جذاب برای همه زنان که البته تبدیل به وظیفه شده
خانه داری: با عشق زیباست، بی عشق جانکاهست
زنان کهگیلویه و بویراحمد: مظلومان همیشه تاریخ

 
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
هم شما و هم دوستتون و هم پدرتون هیچ دست آوردی برای این شهر نداشتید ..ت اگه کار شخصی نمیکرد پس بچه های مسجد امام حسین چطور خیلی هاشون بدون مراحل قانونی استخدام شدن.حناتون دیگه رنگی نداره بهتره شعار.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
اون درست. اما اونایی که بعد از دوره هدایت خواه مردم.ب دادند و فقط یک تیر و طایفه خاص را استخدام کردند چی؟ . نمی بینی؟ یا خودتم از اونایی؟
Iran, Islamic Republic of
منظورتان از دست اورد چیه؟حتما باید در جیب شما جرینگ جرینگ کند..هدایت خواه برای همه کار کرد و قوم پرست و نژاد پرست نبود..همه نمایندگان خدمات ارزنده ای داشته و دارند و هم اقای زارع و هم هدایتخواه هر دو کارهای خوبی انجام دادند اما اینگونه ناجوانمردانه گفتم که هدایت خواه کاری نکرد حرف بسیار زشتی است..هدایت خواه اگر پارتی بازی می کرد چطور الان فرزندانش همه بیکارند؟چرا خلاف حق سخن می گویید..هدایت خواه و روشنفکر و زارع هر سه انسانهای شریف و زحمتکش هستند ولی هدایتخواه هم دین و روح مردم را تقویت کرد و دنیای مردم را..اتفاقا خدمات خیلی خوبی به مردم استان انجام داد و فراموش نشدنی می باشد..
Iran, Islamic Republic of
همه نماینده ها افرادی را استخدام کردند..از بین بچه های هئت امام حسین اگر همه ایتخدام شدند همه اقوام بودند که استخدام شدند و ملاک مسائل عقیدنی و اسلامی بوددنه قومی و قبیله ای...تمام نمایندگان این استان از اقوام و هم حزبی های خود در تمام ادارات استفاده کردند اتفاقا هدایت خواه از همه کمتر بوده.منطقی و خدایی حرف بزنیم و برادرانه زندگی کنیم و تهمت نزنیم
فاطمه
Romania
درود بر استاد اخلاق و فرزند وارسته ی ایشان سرکار خانم دکترحمیده هدایتخواه که به حق مسائل و مشکلات زنان را به شیوایی و رسایی بیان فرموده اند...
انتخابات دهم
Iran, Islamic Republic of
خانم هدایت خواه ایا مجلس هستم‌که پدر بزرگوار شما رفت که حق کس دیگه ای بود ایا ظلم تاریخی نبود و چرا مجلس ۱۰رو ظلم میدونید چون برنده نشدید یا جنابعالی با دوربین دولتی فیلم میگرفتی و‌میگفتی اعتراض مردم به تق..ده میکنید
Iran, Islamic Republic of
هیچ دوره ای شانس نداشت این دوره هم که خودتون میدونین چطور رفت مجلس ...
دکتر
Iran, Islamic Republic of
مگه خودت نبودی که برای انتخابات شوراها صد تا. داشتی. اونایی که ثبت نام کرده بودن.
حالا میگی زنان مظلوم ند.
ح.یعنی این.
سراکو
United States
لفظ «جناب‌عالی» را برای خانم به کار نمیبرند، بلکه از «سرکار خانم» و «سرکار عالی» یا «علیه» استفاده میشه.
لوداب
Iran, Islamic Republic of
چرانمیگی انتخابات مجلس هشتم که ؟
Iran, Islamic Republic of
كدوم ؟
Iran, Islamic Republic of
ببخشيد كدوم سرمايه هدايتخواه رو ميگي؟ سرمايه آش كجا بود؟
Iran, Islamic Republic of
کاش مردم بفهمن سرمایه فقط پول نیست،روح وروان،عمر و...هم سرمایه ان
Iran, Islamic Republic of
کاملا درسته
دکتر هدایتخواه تمام هستی اش را در راه انقلاب داد ، جوانیش را ..
و...
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
آقای هدایتخواه هر جا کوچکترین تمردی از دوستان عاقل خود در زمینه وارد نشدن به موارد سیاسی دیددر زمان نمایندگی آنان را. نمونه ای که هیچ گاه از ذهنم خارج نمی شود جهان بین مدیر کل جهاد دانشگاهی استان بود
Iran, Islamic Republic of
دوره شما دیگه تموم شده /
دارشاهی
Iran, Islamic Republic of
خانم حمیده هدایت خواره لطفا نظرت را در مورد انتخابات ۷ و ۸ هم میگفتی خوب بوده // ان خیانت که دران دوره شد باعث شد /ان دو دو خیانت را مردم بویراحمد ودنا نمیبخشد
Iran, Islamic Republic of
کدوم .ت؟.م زدی؟؟؟؟
سجاد
Iran, Islamic Republic of
شما بهتره در حوزه تخصصی خودتان توضیح دهید
موسوی
Romania
اولا تربیت داشته باش.دوما احتم..ن الان حسودیت میشه اگه خانم هدایتخواه ..ر داره چون هم اصالت داره هم سلامت نفس داره .برو بفکر کلاه خودت باش باد نبرش
تهاتر
United States
بهتر بود به انتخابات دوره هفتم و هشتم هم اشاره می شد ضمن اینکه واژه می باشد و نمی باشد در رساته حایگاهی نداره که بارها تو این گفت و گو بهش اشاره شده ،گفت و و خوب شروع شد اما معلوم نشد چطوری به اتمام رسید تعجب می کنم که چطور رسانه های استان علیرغم این هنه ادعا از گرفتن یه گفت و وی ساده عاجز هستند
Iran, Islamic Republic of
مصاحبه خوب بود و واقعیت گرا..
شهروند
United States
بویراحمد: جایی که احساس دین می‌کردم به خاک و مردمش و برگشتم تا برایش کاری بکنم اما پشیمانم.
شما چه تخصصی دارید که این قد بر بویراحمد منت می گذارید. چه کاری کرده اید . از پدرتان پرسیدید که در کمیسیون فرهنگی چه کاری انجام داده است و نتیجه اش چه بود. اینقد خودتون را بالا فرض نکنید چرا که به واسطه همین مردم بود که نامی از شما برده می شود .
زن
Canada
سرکار خانم هدایتخواه
چرا در مصاحبه اعلام نکردین که چه کسانی دنبال عزل مدیران زن بودند و‌از استان و‌تا تهران هر جا که نفوذی داشتند برای عزل انها گوتاهی نکردند
خانم محترم‌دست بردارین از این شعارهای تو خالی
من نمی دونم هدف کبنا از این مصاحبه چی بود
بزرگ کردن خانم هدایتخواه
یا عرض ارادت به این خانواده
شما که ارادت خود را ثابت کردید و‌این امر بر همگان روشن ااست
و الا اگه راست میگین و هدف نشان دادن دغدغه زنان است چرا مصاحبه با زنان موفق دیگر انجام نمیدین
Iran, Islamic Republic of
عزیز سعی نکن. بله هر نماینده و دولتی سعی کرده جای افراد غیرهمسو را عوض کند ..هدایت خواه اتفاقا بیشترین توجه را به حقوق زنان تا سطح وزارت هم دااشت و خیلی استخدامی برای زنان داشتیم و لی ممکن است فلان زن در فلان سمت مدیریت با انقلاب و برنامه های دولتدهمسو نبوده و جایش را عوض کردند و حذف نکردند...همه نمایندگان از این اقدامات داشته و دارند..لذا دوست عزیز هیچ نماینده ای در این استان .ند و مخالف خود پست نداده است جز هدایت خواه...البته اخیرا اقای زارع هم یک سمت به زنان داده اند که کار خوبی است ولی تهمت بستن و شعار دادن علیه هدایت خواه خلاف منطق و اخلاق است
علی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقآ هدایت خواه بیش از هر کسی به خود و اطرافیانش توجه نمود
مدیرانی که لیاقت کارمند بودن را نداشتند اما بواسطه ی ایشان تا مدیر کلی و معاونت و هییت مدیره شرکتها را تسخیر کردند
پولهای کلانی که به اسم ترویج نماز ، خانه ی قرآن و توسعه فرهنگی به سفارش ..در ساخت خانه های شخصی و تجارت و سرمایه گذاری شخصی هزینه شدند
انشقاق در بین اصولگرایان در زمان ایشان رقم خورد و با چینش مدیریتی ناکارآمد واقعا در عدم پیشرفت استان سنگ تمام گذاشت بویژه حمایت از مدیریت کلان استان در دوره ی اول احمدی نژاد .ا بخشودنی به استان نمودند
متأسفانه برخوردهای سلیقه ای و حزبی ایشان و اعتقاد به افرادی که از اداره یک مدرسه ابتدایی عاجز بودند باعث نگرانی مردم و روی آوردن به کسانی شدند که امروز شاهد . آنها بر بویراحمد هستیم
اگر خانم هدایت خواه از اتفاق شوم انتخابات دهم نگران و ناراضی هستند ، هستند کسانی که از انتخابات دور هشتم مجلس شورای اسلامی نگران و طلبکارند
هدایت خواه بزرگی در حق کسانی نمودند که با همه ی آمادگی و مهیا بودن خود برای کاندیداتوری و حتی قبولی 70درصدی خود را هزینه و فدای ایشون نمودند
همان کسانی که جرقه ی کاندیداتوری ایشان را در مجلس هفتم زدند
علی
Iran, Islamic Republic of
|||||
Iran, Islamic Republic of
خانم هدایت خواه بفرمائید در دو دوره که پدرت نماینده بود واسه خانما چه کار کردید که امروز اینچنین مظلوم نمایی میکنید ؟؟؟؟؟؟؟
اصول گرا
Iran, Islamic Republic of
دوران هدایتخواه ها بسر اومده و به تاریخ پیوسته ان ، ترا بقران بزارین مردم یه روز خوش داشته باشن
لیلا
Iran, Islamic Republic of
به کوری چشم دشمنان مدرس هنوززنده است
نه که مردم الان خیلی خوشن
Iran, Islamic Republic of
نه اینکه الان تو خوشی لع لع میزنن. تو از اونایی که الان شرایطی برا.اماده شده از این .
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
بیشترین.که تو تاریخ استان شد 8 سال دوره پدر شما بود گذشت آن دوره که پدر شما با سخنرانی مردم.. الان در هر خانه چندین تحصیلکرده است حرفهای .ا هیچ نیست
Iran, Islamic Republic of
الان چی شد؟؟؟؟ بقول خودتون دولت اصلاحات نماینده اصلاحات... چی شد؟
ب
Iran, Islamic Republic of

والا ااان شما به فرموده گرامی الان باید . فرزند داشته باشی
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
خانم هدایتخوا. تاریخ انتخابات قبل را هم برای خودت مجسم کن سایر کاندیداها چ. سنگینی را متحمل نشدند
امام زاده سیدفخرالدین احمدعناباشت
Iran, Islamic Republic of
سلام ودرودبردکترهدایت خواه مردارمانی واستادتمام خوبیهاکه درروزروشن جلوی چشم همه ناظران وبرگزارکنندگان انتخابات دربویراحمدبلکه باچراغ سبزخودشان انتخابات را ازاوربودندوحقوق مردم راغصب کردن که دردنیاواخرت ماخوذه خواهندشدوانتقام پس خواهنددادانهاکه به ناحق عمل کردندولواگرارتقایافته باشندولی همان ارتقاعامل ذلت وبی ابرویی شان خواهدشدایشاالله
اصول گرا
Iran, Islamic Republic of
اگر جریان اصول گرایی نبود بابای شمارا در دارشاهی هم نمی شناختند .اولا ایشان دکتر نیست ثانیابه جریان اصول گرا حمله نکن که نان و نام و آبروی شماو دکترا ی ساختگی شما هم به جریان اصول گرایی وابسته است .خودت و پدرت مدیون اصولگرایی هستی .یک نان بخور هزار شکر کن که این جریان اصول گرایی به فریاد شما رسید .
امین دانایی
Iran, Islamic Republic of
اقای کمایی ا.ه .. کا..نه.. یعنی من بیراحمد ادم کارشناس و یو بالاتر قحطیه.. که 24 ساعت سی..ف
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
از تعاریفتون مشخصه تئوریسین خوبی هستین ولی در عمل بسیار ضعیف
Iran, Islamic Republic of
اقای هدایت خواه مردی پاک وخدا ترس بوده وهست اگه میخواست از قدرتش برای خود وبستگان استفاده کند میتوانست انجام دهد اما این کارو نکرد مردم بویر احمد ودنا متاسفانه در انتخابشون دچار توهم شدند اقای زارع فقط دنبال ///مردم .اینو همه میدانند نمونه ان در استیضاح وزرا بود که مردم را. به وزیر /.تاریخ قضاوت خوبی خواهد کرد .
ولایت
Iran, Islamic Republic of
اون یکی برادرتون که منابع طبیعی هستن و اقای صفر÷ور با اشنابازی جذبش کرد چی.....
رحیمی دولت آباد
Iran, Islamic Republic of
ستار هدایتخواه، شخصیتی است تکرار نشدنی و بی نظیر، مردی که تمام شاخصهای نمایندگی این مردم شریف را دارا بوده و فقط ایشان در حد و اندازه نام بویراحمد و دنا می باشد.
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای رحیمی زیاد تند نروید
جناب حاج دهرابپور برادر خودتان خیلی سر تر و شایسته تر از هدایت خواه بود
اون موقع که برادر خودتان یکه دار میدان بود آقای هدایت خواه وجود خارجی نداشتند
تیر تاجی
Iran, Islamic Republic of
آقای هدایت خواه باید کل زندگی سیاسی و اجتماعی خودش را مدیون حاج دهراب پور بدونه چرا چون در دور اول انتخاب آقای هدایت خواه فقط ایشون برای عدم انشقاق در جریان آقای هدایت خواه را مطرح نمودند وبا تمام وجود از ایشون حمایت نمودند و ایشون رو روانه بهارستان کردند . این در حالی بود که مسعود حسینی فقط مصلحتی از ایشون حمایت نمودند و کلی هم ناراحت بودند که هدایت خواه مطرح شده و حمایت حاج دهرابپور از هدایت خواه در صورتی بود که اگر همان موقع خودش کاندید میشد بیشتر از هدایت خواه رای میآورند
اما جناب دهرابپور از خودگذشتگی کردند هم باعث شدند که در جریان اصولگرایی انشقاقی بوجود نیاد و هم بخاطر اعتقادی که به هدایت خواه داشتند از ایشون حمایت کردند اما هدایت خواه بر عکس حق مسلم آقای دهرابپور در دوره ی احمدی نژاد رو غصب نمودند
باخبر
Iran, Islamic Republic of
دهراب پورهمیشه اصولگراهار. کرده بازهم خواهیددید!
Iran, Islamic Republic of
اصولگرای واقعی و دایه دار اصولگرایی در بویراحمد و استان فقط حاج دهرابپور هستند.
واقعا
Iran, Islamic Republic of
بیشترین .هدایت خواه در حق استان حمایت و مطرح شدن مسعود حسینی برای استانداری بود و این در حالی بود که آقای حسینی اصلا شایستگی این مدیریت را . و هدایت خواه.ق در بین اصولگرایان بویراحمد و حتی استان را رقم زدند
ضمن اینکه آقای هدایت خواه نیز خودشان به درد مجلس و نمایندگ.و بعدا هم دیدیم که نماینده ی بعد از او کی بود و چه شد
همشهری
Iran, Islamic Republic of
خانم هدایتخواه حقوق پایمال شده دورهفتم وهشتم مردم که بایدحلال کند//
باوی
Iran, Islamic Republic of
درودبرجناب استادهدایت خواه مردم تکرارناشدنی وممتازمیدانهای سخت
میلاد م
Iran, Islamic Republic of
ظلم تاریخی . نه میبخشیم و نه فراموش میکنیم
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا برعکس آنچه خود می گویید جریان اصولگرا قربانی پدر شما شد.دو دوره مفت و مجانی رفت مجلس و علی رغم آنکه تا آن زمان هیچ جایگاهی حتی بین طایفه خودتان نداشت یهویی مبدل به چهره ای ملی شد.یکم به گذشته خود برگردید ببینید از کجا به کجا رسیده اید شکر خدا کنید و منت دار مردم باشید.
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
مردم در همه صحنه ها خوب انتخاب می کنند.شما طلبی از بویراحمد نداری که اینگونه بر آن می تازی.این شمایید که باید جواب دهید برای بویراحمد چکار کرده اید؟؟؟
جاودان خرد
Iran, Islamic Republic of
پدرتون 8سال نماینده مردم محروم بویراحمد ودنا بود یا نماینده مردم فلسطین ودولت بود
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
درود...
زیبا بود
حسین علی پور/اخراجی
Iran, Islamic Republic of
خانم هدایت خواه!
بنده با وجود نقدهای درون مجموعه ای که به استاد عزیزم آقای هدایت خواه دارم، توصیه می کنم مراقبت کنید با حرف های نسنجیده، وجهه پدرتان را نزد جریان های سیاسی مخدوش نکنید!! به عقیده بنده، جریان اصول گرا، در رابطه با اصول مورد ادعا، هرچند قدرنشناس کاهل بی زکاوت و با دافعه بیش از جاذبه! اما پایه ترقی کلان پدر بزرگوارتان بوده است!
این طرز نقد جریان اصول گرا و دفاع از پدر، دفاع مخرب است و میان مدت... نتیجه عکس می دهد!
امیدوارم که این حرف ها ناشی از احساسات دختر و پدری باشد نه نظر واقعی!
حسین علی پور/اخراجی
اصولگرایی
Iran, Islamic Republic of
خانم دکتر بزرگوار
اولا این جریان اصولگرایی بود که پدر شما را بزرگ کرد و بهش ارزش داد ثانیا پدر شما همچون بسیار ی دیگر که فکر و افکارشان //چون (س.ک) که تا دیروز بعنوان /و ///و /ها بودند؛ با دست خودشون به این /گرفتار شدند. و خود شما هم شک نکنید بافکر و خط فکری که از این افراد می گیرید در /
پس لطفا جریان /وارد شده به طیف اصولگرایی را که عملکرد امثال شما نیز باعث ورود این جریان شده؛ به نام اصولگرایی تمام نکنید و مظلوم نمایی هم نفرمایید. خدا به انسان قدرت تعقل و تصمیم گیری داده است که مواظب //باشید.
و مکرو و مکر الله ولله خیر الماکرین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تعریفتون از همسر گویای نتیجه مشاوره زنان بویراحمدی با شماست!
حسینی
Iran, Islamic Republic of
کاملا مشخصه که با همسرت دعوای اساسی داری؛ همسرتون قاضی و معاون دادستان هست نه کارمند دادگستری - ضمنا مهارتهای زندگی باعث معنادار شدن زندگی هستند نه واژه ها و ......
شهروند
Iran, Islamic Republic of
آقای حسینی عزیز چرا به خودتون اجازه می دهید درباره دیگران این همه راحت قضاوت کنید و تهمت بزنید
شاید ایشان از وضعیت اسفناک طلاق های جامعه و بی عرضگی مردان در حفظ زندگی اینطور قضاوت کرده اند مواظب باشید آخرت باید پاسخگو بود
موسوی اعظم
Iran, Islamic Republic of
شاید به مصلحتی نخواستن شغل دقیق و جایگاه اصلی همسرشون رو بگن.
این نشانه‌ی اختلاف زندگی نیست.
خلیفه
Iran, Islamic Republic of
فقط خدا میداند در دوره هشتم چه.مردم اومد اول..د گفتید کار طرفداران زارع بود وبعد هم ان همه. رای مردم را با کمک.ل از حسینی وبعد از شما نگذرد
مهاجر
Iran, Islamic Republic of
سلام و تشکر از کبنا
چوب خدا بی صداست . هنوز یادمان هست انتخابات برده توسط زارع در دور هشتم با اختلاف بیست هزار را وارونه شد و حسینی هم خود کم کاری نکرد که تخم تقلب را اینگونه بر دل دموکراسی بنشاند. بگونه ای که بعد از آن هر کاندید و ناظری تقلب را جزء انتخابات می داند.
دست خدا بالاترین دست هاست.
خودم
Iran, Islamic Republic of
این هم میخواد خودی نشون بده وگر نه چیزی بارشون نیست فقط حرف زدن رو بلدن
منصف خان
Iran, Islamic Republic of
سلام بنازم .رو
رو که ر.یست ............. است.
مصداق ضرب المثل.هر چه میگه از اونچه سرش اومده میگه
رها
Iran, Islamic Republic of
اولی.به زنان همین وجود شما و این شکل و شمایلتان هست
حسین
France
میگم سرکار خانم شما که اینهمه چی بلدی چطو برا خانواده خودت به کار نمیبندی.حرف بدون عمل...و به قولا مهتر سی خش بد ساز ایزنه
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
تصمیم ب.ندارید ؟
من که دوست دارم ۱۴ تا فرزند داشته باشم
من
Iran, Islamic Republic of
پدرت مردم را قربانی خویش کرد
علی
Iran, Islamic Republic of
سر کار خانم، از قدیم گفته اند سراغ بدهکار نروی طلب کار میشود، مردم دیندار بویراحمد از.وناراحتی که از عملکرد قومیتی پدر بزرگوارتان بویزه در دوره دوم داشتند وتمامی فک وفامیل مدیر شده بودن وخاطره کارگزاران .شد به دامن . ، ثانیا شما چه م.ب در شهرستان بویر احمد هستید که طلب کار اظهار پشیمانی میکنید،
Iran, Islamic Republic of
خوب الان چی؟ غیر از یک طایفه خاص کسی مدیر هست؟؟؟ واقعا جای تاسفه
نصیر
United States
واعظی پرسید از فرزند خویش هیچ میدانی مسلمانی به چیست؟
صدق و بی آزارگی و خدمت به خلق هم عبادت، هم کلید زندگیست. گفت: زین معیار اندر شهرما یک مسلمان هست آن هم ارمنیست. ( پروین اعتصامی)
ببار
Romania
لطفا توضیح دهید که پدرتون با هناهنگی . کردن وافرادشایسته راردصلاحیت کردن بعدهم نیروهای .راراهی مجلس کردن ایا میدانی. به چیست
عبدی
Iran, Islamic Republic of
من جناب اقای هدایت خواه را شخص با استعدادی در گفتار میبینم ا..، خانم هدایت خواه اولا دوره هشتم جناب زارعی منتخب مردم بود که. توسط پدر گرامی شما گرفته شد و ثانیا هشت سال چکاری برای مردم انجام گرفت جز حرف قشنگ و .ل .مردم دیگه ب..ر و حرف نیازی ندارند ب عمل گرایی شخص نیاز دارند
Iran, Islamic Republic of
خانم هدایتخواه حقیقتا نگاه دقیقی به مسائل زنان در استان دارند و به علت توانمندی بالای ایشان باید از حضور ایشان در جاهای کلیدی حوزه زنان در استان استفاده کرد. افرادی با چنین توانمتدی را نباید به خاطر نگاه های سیاسی نادیده گرفت و استان را از چنین ظرفیت هایی محروم کرد. فرزندان شایسته استان را تا دیر نشده دریابیم
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
به نظرمیادکل مصاحبه ی ایشون به خاطره گفتن همین حرفه شما بودکه فرمودین به کارگیری درجاهای کلیدی.
خانم هدایتخواه از الان داره ذهن هم شهریاشو آماده میکنه برادوسال آینده که انتخاباته ،برا گرفتن پست بالا.به نظرمن ایشون به خانه داری وهمسرداری وبچه داریشون برسن لطفه خیلی بزرگی کردن.پست های کلیدی رو بایدبه کاربلدها داد.
نام اشنا
Iran, Islamic Republic of
درود وعرض ادب به0 خانم هدایت خواه .کاش میگفتید که چرا جنگ سیاسی که به راه انداختن تو استان وترکشش بانوان توتنمند ونابود کرده ریشه اش از کجاست؟
0
هدی
Iran, Islamic Republic of
سرکار خانم هدایت خواه شما به واسطه همین بویراحمد تا اینجا امدید ومطرح شدید. و........دارید اما .ی از همه اینها هستید دیگه . به سررسیده ولیاقت میخواد که ساکن بویراحمد باشی
علی
Iran, Islamic Republic of
امثال شماها چون از نظر عقلی به پای این بزرگواران نمی رسید نمی توانید آنهارا در این استان ببینید این شهر و دیار تا آدمهایی مثل شماها را دارد پیشرفت نمی کند
یاشار
Iran, Islamic Republic of
درودبرخانم هدایت خواه واقعا من دراین چنددوره مجلس رای به دکترندادم .واقعاازصمیم قلب ناراحت هستم که ازدل جان حاج زارع راحمایت کردم.موضوع اصولگرا یااصلاح طلب یک شخص نیست .خودحاج زارع هم اصولگرا هستند ولی گرایش فکریشان اصلاطلب.ولی دکترگرایش فکریشان کم بیش خشک .اگردکترکمی بالطافت باشند ۶۰تا۶۵درصدمردم بوراحمدودنادکتررامیپذیرندازدل جان
شهبازپور
Iran, Islamic Republic of
سلام بر استاد هدایتخواه و درود به دختر توانمند ایشون. هر چه باشد در میان دختران هم استانی کمتر موردی مثل ایشون به این میزان از شکوفایی در بعد فرهنگی و اجتماعی(البته با رعایت حدود) می رسن و وجود ایشون مایه ی مباهات خواهد بود.
وقتی در مجله ای در شهر مقدس قم مطالب ایشون و خانم دانشور را خوندم الحق و الانصاف به یک نشاط وافری رسیدم.
با ادب و احترام و تشکر از همه ی دوستانی که نظر دادند.
شب نشین
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیز ،
آقای هدایتخواه واقعا از لحاظ خصوصیات فردی ،اخلاقی و دینی سرآمد هستند و شکی وجود ندارد که به اصولش پایبند هست.
دو دوره نماینده ای ایشان بر بویراحمد. رانده شد ... تیغ برنده خود رو از رو بستن و همه را از دم تیغ گذروندند. . مدیران نادیده گرفته میشد . هر وقت صدای مظلوم خواهی و ظلم را به محضر ایشان می بردند ، با رجوع به اینکه پشت سر بندگان خدا غیبت نکنید ،ظلمها در حق مردم روا داشته شد. سکوتی چون ..
اما خداوند میدونه که در مجلس نهم و دهم. بر اثر ضعف نماینده بر بویراحمد روا داشته شده است . .بر کل استان سایه افکنده و نماینده بویراحمد حتی نتوانسته بغضش را فریاد بزند . مدیران کل شب با حاج .و صبح فرمانبردار و مطیع و ح.
عزا چه عزائیست که مرده شوی هم گریه می کند
در یافته ایم که همه مردم عامی مهره های شطرنجی بیش نیستی....ی رو قبول نداره باید خ.
تا کی نادانی ،تا کی سکوت ....
به احترام خودتان ،هیچوقت .خود نزنید که بفهمند که مردم میفهمند .
نه دعاهای شبانه کارآمدی دارد و نه مراسم فاتحه خوانی
.هست
هزاران پدر بیامرزی برای هدایتخواه آفریده
ولی با این حال در دوره ی هدایتخواه قریب به 5000 طرح عمرانی ملی ،منطقه ای و استانی به اجرا درآمد و آقای.فقط واسه خود و خانواده اش و طایفه اش قرارداد سفارشی اونم خارج از استان ردیف می نماید
Iran, Islamic Republic of
من که طرفدارهیچ کدوم نیستم ولی به این نتیجه رسیدم که بااین همه پست مخالف باخانم هدایتخواه حتماپدرشون تواین مملکت موثربوده که صدای لابی مجلس هم دراومده تابرسه به استان که براساس عقده های سیاسی اظهارنظرمیکنن وگرنه اگرکاره ای نبود صدای کسی درنمیومد
Iran, Islamic Republic of
من که طرفدارهیچ کدوم نیستم ولی به این نتیجه رسیدم که بااین همه پست مخالف باخانم هدایتخواه حتماپدرشون تواین مملکت موثربوده که صدای لابی مجلس هم دراومده تابرسه به استان که براساس عقده های سیاسی اظهارنظرمیکنن وگرنه اگرکاره ای نبود صدای کسی درنمیومد
Iran, Islamic Republic of
بعد از اینکه هدایت خواه اعتبارات را برگرداند و هشت سال خودش باخت و هشت سال هم مانع اقبال عمومی به سمت کاندید اصلح شد حالا آقا.ن که نتیجه تربیت سیاسیشون هست اماده کرده تا باز هم مانع رشد و توسعه استان شوند .
Iran, Islamic Republic of
سلام و احترام..واقعا متعجب شدم..اسلام عزیز و انقلاب اسلامی هر چه ضربه خورده از ...تاسف از این بابت که این خانم ع.م قرار گرفته است..مثلا یک گزاره اثبات نشده این خانمی که مدعی تحصیلات حوزوی و دانشگاهی است این است که می گوید همسر یعنی واژه تهی از معنا...کسی که معنا تهی است دیگر زیبا نیست..این یعنی توهین به همه خانواده ها.م..چرا اشتباهات خود را به دیگران نسبت می دهید اگر شما در انتخاب همسر خود اشتباه کرده اید و گرفتا. و قدرت طلب و فرصت طلب شدید و اگر اقوامتان به چنین مشکلی گرفتار شده اند چرا این مشکل را به همه خانواده ها نسبت می دهید.ا است تهی از معناست و بی معناست؟اگر چنین باشد که می گویید معلوم است اول خودتان را زیر سوال برده اید ب. مردم را و بعد به همه خانواده ها توهین کرده اید....این جور که معلوم است فقط به خاطر حرمت پدر . از انقلاب می کنید و اعتقادی عملی به ا.د اگر داشتید اینقدر به. حمله نمی کردید...دو سوم ادارت استان و حتی بخش زیادی از کارکنان نهادهای قضایی زن هستند بعد می گویید کارهای.ی است..زنان اگر در انتخابات پیروز نشدند به خاطر مسائل دیگر است نه اینکه انها با هم هماهنگ بشوند و .حرف بزنند و ساختار شکنی کنن تا در انتخابات پیروز شوند.جملات شما را که می خواندم دقیقا مانند خانم سلحشوری دارید به. می کنید..هر چه دارید به برکت این نظام و انقلاب است..اختلاف سلیقه با پدر و مادر طبیعی است اما بر سر حق و حقانیت انقلاب اسلامی و راه نورانی انقلاب اسلامی که تفسیر شخصی و نظر شخصی معنا ندارد..پسر نوح هم از همین حرفها می زد و سرنوشتش هم معلوم شد...نکته بعد اینکه اتفاقا مشاوره های شما باعث شده به دکتر هدایت خواه در انتخابات مجلس دهم ظلم شود..مگر بزرگان و خردمندان نگفتند هدایت خواه و روشنفکر باید با هم ائتلاف کنند و دیدید که با وجود اینکه اقای روشنفکر این اراده را نشان دادنداما ائتلاف صورت نگرفت و با اختلاف جزئی باختند..ما اسیب شناسی نیاز داریم اما نه به شکلی که شما می گویید..اقای دکتر هدایت خواه خودش عقل و منطق و اراده دارد وقتی می دید ائتلاف با روشنفکر خوب و کارساز است چرا اینکار را نکرد..اگر چنین می کرد سرنوشت انتخابات چیز دیگری بود..بله بنده هم به شورای نگهبان و نظارت ضعیفش بسیار نقد داریم و قطعا اتفاقاتی در مجلس دهم افتاد که نباید می افتاد ولی این ربطی به بویراحمدیها و اصولگرایان ندارد..گفتی از بویراحمد ناامید شدید ولی برعکس اتفاقا مردم بویراحمد از شما ناامید شدند چون خواست بویراحمد ائتلاف اقای روشنفکر و هدایتخواه بود وبا وجود اینکه اقای روشنفکر پیشقدم در ائتلاف و برادری بود نمی دانم چرا دکتر هدایت خواه در این صحنه پیشقدم نشدند و فریب خوردند..تفرقه عامل شکست بود..دکتر هدایت خواه به عنوان یک استاد اخلاق و عالم و حقوقدان و سیاستمدار همچنان برای ما همچون مصباح الهدی می باشد و همچنان مردم بویراحمد به ایشان عشق می ورزند و هرگز زحمات ایشان را فراموش نمی کنند و ایشان را دوست دارند ..اتحاد همیشه رمز پیروزی است ولی شما دارید از پشت به. خنجر می زنید..بله مشکلاتی که در انتخابات مجلس دهم پیش امد که دل همه ما را خون کرد اما نباید اشتباه چند مدعی اصولگرا را به تمام جریان اصولگرایی تعمیم دهید....پوزش می طلبم ..خیلی متشکر
خدادادی
Iran, Islamic Republic of
سلام وعرض ادب دارم خدمت سر کار عالی خانم دکتر حمیده هدایت خواه بسیار شیوا ورسا مطالب و بیان کردند فقط چون استان ما استانی قبیله ای وعشیره ای است اینکه به سواد خانواده اقای استاد هدایتخواه حسادت میکنیم
Iran, Islamic Republic of
خانم حمیده هدایتخواه ‌ه سنگ زنان مظلوم رو به سینه میزنی برو از بابات بپرس چه .ی آورد!!!!؟؟؟؟بعد تو.درست کن بعداز استاد اخلاق بابا جونت چه یاد گرفتی..بعد از بابا جونت که اصولگرا رو . همه انداخت بپرس چه برای دین وفرهنگ اصیل اسلامی کهگیلویه و بویراحمد کرد شخص بنده چندین مورد بهش رو انداختم چه کرد...غیراز جواب سر بالا داد بابا ی وامثال خود تو فقط استفاده ..و بهش بگو چرا زائر اولی آستان قدس رضوی رو طبس طبس میبره در صورتی که باید حتما قبل زیارت امام رضا علیه السلام به زیارت خواهرش حضرت معصومه سلام الله علیها برود. فقط. را ابزار کرده...همین و بس وخود تو هم داری از اسم ..
Iran, Islamic Republic of
با عموم و دختر عموم درست صحبت کن
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
تهیه کننده خداوکیلی اگردخترهدایت خواه نبودباهاش مصاحبه میکردید
ریحان
Iran, Islamic Republic of
زنان استان مظلومند چون امثال خودت بهشون ظلم میکنن....
اصلاح ضربتی قانون انتخابات

اصلاح ضربتی قانون انتخابات

«اصلاح قانون انتخابات» موضوعی که بسیاری از صاحب‌نظران و سیاسیون در انتظار تحقق آن هستند....
بحران‌های نوظهور در هزارتوی اردوگاه «اصولگرايان»

بحران‌های نوظهور در هزارتوی اردوگاه «اصولگرايان»

اصول‌گرايي و اصلاح‌طلبي، در غياب احزاب مدرن و داراي کار ويژه‌هاي مرسوم در قاموس علم سياست،...
سرنوشت خودرو درانتظار لوازم خانگی

سرنوشت خودرو درانتظار لوازم خانگی

توزیع قطره چکانی لوازم خانگی، نبود کالای باکیفیت مناسب، گرانی و نبود تنوع در بازار لوازم ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1