پایگاه خبری کبنا نیوز 24 مهر 1398 ساعت 22:07 http://www.kebnanews.ir/news/413991/دوران-زارع-پور-بی-حاشیه-ترین-مدیریت-آموزش-پرورش-کهگیلویه-بویراحمد -------------------------------------------------- توضیحات یکی از مسئولان آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مطالب اخیر؛ عنوان : دوران «زارع‌پور» بی‌حاشیه‌ترین مدیریت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بود -------------------------------------------------- بی حاشیه‌ترین دوران مدیریتی در استان، اتحاد و همدلی در مناطق ۱۳ گانه، تأمین و ساخت‌وساز مدارس متعدد، جذب و به‌کارگیری نیروی انسانی با رعایت عدالت، در نظر داشتن شرایط در جذب نیرو و بدون حتی یک مورد سفارش و دخالت در جذب نیرو، توسعه و تجهیز امکانات مدارس از میز و نیمکت و صندلی تا وسایل گرمایشی و سرمایشی و برچیده شدن کلاس‌های کپری و غیراستاندارد در استان و نداشتن حتی یک مورد حادثه برای دانش آموزان عزیز، خود گویای سند افتخارات و عملکرد مدیریت و مجموعه‌ی توانمند آموزش‌وپرورش استان در هفت سال گذشته می‌باشد. متن : اخیراً در فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد مطالبی در خصوصبی کتاب ماندن دانش آموزان منتشر شده، که در این باره محمدنبی علیپور کارشناس مسئول آموزش متوسطه دوره اول گچساران توضیحاتی داده که از نظر خوانندگان می گذرد؛ با درود و استقبال از نقد منصفانه در کانال های خبری استان و همچنین درود خدمت مردم درستکار و نیک کردار لنده. لازم دیدم نکته ای درباره مطلب مذکور به عرض برسانم. اول آنکه خوب است وقتی قصد داریم مطلبی را به عنوان گزارش یا خبر به اطلاع عموم برسانیم و در سایت های خبری منتشر کنیم همه جوانب امر را بسنجیم و اطلاع کاملی از موضوع داشته باشیم تا متهم به رفتار ناشایستی همچون تخریب، بی صداقتی، سیاه نمایی، تشویش اذهان عمومی در نوشتار نشویم. همچنین باید مطلب به گونه ای نوشته شود که مخاطب و جامعه ی هدفی که آن مطلب برای آنان نوشته می شود با دید باز بتوانند موضوع را درک کنند و با خواندن مطلب به قضاوت درستی درباره موضوع برسند؛ چرا که دیدگاه برخی شهروندان در زیر مطلب در سایت مذکور، خود گویای آن است که نه تنها از مطلب استقبال نشده بلکه بدلیل مغایرت با واقعیت، موضوع از طرف خوانندگان، جامعه ی فرهنگیان و اولیای دانش آموزان مورد نکوهش و سرزنش واقع شده است. گویا نویسنده مطلب نمی داند توزیع پوشاک توسط سازمان دانش آموزی صورت می گیرد و ادارات یا سازمان آموزش وپرورش استان هیچ گونه نقشی در آن ندارند. اواخر هرسال تحصیلی به دانش آموزان توصیه می شود جهت تهیه ی کتب سال تحصیلی جدید باید اواخر خرداد هرسال از طریق سامانه الکترونیکی سناد ثبت نام کنند که این ثبت نام سیستماتیک توسط اولیای دانش آموز یا مدیر مدرسه انجام می پذیرد. از طرفی از جمعیت وسیع دانش آموزی استان فقط چهار نفر یا به دلیل سهل انگاری شخصی و یا کوتاهی اولیای دانش آموز کتاب دریافت نکرده اند و از انصاف به دور است که آن را پیراهن عثمان بکنیم و علیه مدیرکل اخلاق مدار و تلاشگر استان که حدود هفت سال گذشته با تلاش های شبانه روزی خود موجب اتحاد و همدلی سازمان در بین مناطق مختلف استان شده و به اعتقاد بیشتر شهروندان، دوران طلایی آموزش وپرورش را در استان داشتیم مطلبی به دور از اخلاقیات منتشر کنیم. همکاری شخص مدیرکل با سایر ادارات استان بسیار عالی بوده و عملکرد خوب وی باعث شده در تأمین و ابلاغ نیروی انسانی مقام اول کشور را کسب نمایند. خالی از لطف نیست که این نکته را ذکر کنم که حتی در دورترین مناطق استان روستایی که دو نفر دانش آموز داشته، کلاس درس و مدرسه برپاست. اما اگر بخواهم خدمات ارزنده ی وی را بیان کنم شاید بتوان در این باره کتابی نوشت، و از حوصله ی این مطلب خارج است؛ فقط همین چند نکته را می گویم که بی حاشیه ترین دوران مدیریتی در استان، اتحاد و همدلی در مناطق ۱۳ گانه، تأمین و ساخت وساز مدارس متعدد، جذب و به کارگیری نیروی انسانی با رعایت عدالت، در نظر داشتن شرایط در جذب نیرو و بدون حتی یک مورد سفارش و دخالت در جذب نیرو، توسعه و تجهیز امکانات مدارس از میز و نیمکت و صندلی تا وسایل گرمایشی و سرمایشی و برچیده شدن کلاس های کپری و غیراستاندارد در استان و نداشتن حتی یک مورد حادثه برای دانش آموزان عزیز، خود گویای سند افتخارات و عملکرد مدیریت و مجموعه ی توانمند آموزش وپرورش استان در هفت سال گذشته می باشد. کاش ما قلم بدستان نیمه ی پر لیوان را هم ببینیم و وقتی از کاستی ها وی گوییم و نقد می کنیم، خدمات ارزنده و نقاط قوت را هم مدنظر داشته باشیم تا افکار عمومی و جامعه ی هدف که شامل فرهنگیان، اولیا و دانش آموزان است آن را بپذیرد و از آن استقبال کنند، قطعاً در یک سازمان به این وسعت و بزرگی که به نوعی تمامی شهروندان استان را به عنوان اولیاو دانش آموزان تحت پوشش خود دارد، درصدی پایین از کاستی و کمبود طبیعی است ولی اخلاق انسانی ایجاب می کند که هدف یک مقاله یا مطلب، بهتر شدن روند کار باشد نه آنکه کانالی باشد برای معروف شدن نویسنده متن. خوب است با تواضع و با دیدی باز نسبت به مسائل نقد کنیم، دست به تخریب دیگران نزنیم، با امید تلاش و کوشش همه ی ما برای ساختن نسلی نیک و شهروندانی آگاه در مدارس. در پایان، سخنی من باب پند و نصیحتی دوستانه خدمت قلم بدستان دارم که مضمونش این است که بیشتر با دیده ی خود قضاوت کنیم تا بر اساس شنیده ها. کرد: مردی از سخندانی سؤال؟ حق وباطل چیست ای نیکو مقال؟ گوش را بگرفت و گفت این باطل است چشم حق است و یقینش حاصل است ------------------------------------------------------------- محمدنبی علیپور کارشناس مسئول آموزش متوسطه دوره اول گچساران