پایگاه خبری کبنا نیوز 23 اسفند 1397 ساعت 13:47 http://www.kebnanews.ir/news/407978/استاندار-نسبت-نقدها-گزارش-های-رسانه-ها-مردم-خصوص-عملکرد-مدیران-دستگاه-های-اجرایی-واکنش-عمومی-رسانه-ای-نشان-دهد-انتظار-برداشت-این-چیست -------------------------------------------------- گزارش/ عنوان : استاندار نسبت به نقدها و گزارش‌های رسانه‌ها و مردم در خصوص عملکرد مدیران و دستگاه‌های اجرایی واکنش عمومی و رسانه‌ای نشان دهد/ انتظار و برداشت مردم در این خصوص چیست؟ -------------------------------------------------- مردم انتظار دارند استاندار کهگیلویه و بویراحمد شخصاً به این گزارش‌ها و ... واکنش نشان دهد و با بررسی صحت و سقم آنها، در جلسات عمومی اطلاع رسانی نماید تا با پوشش خبری آنها، جامعه نسبت به دقت و حساسیت وی دلگرم شود. متن : استاندار مدیر ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد است که می بایست نسبت به کلیه مسائل و عملکرد دستگاه های اجرائی و .... حساس باشد و ضمن اینکه خود به عنوان دیده بان بر کلیه اتفاقات و جریان امور در استان نظارت می نماید، تلاش نماید که نسبت به کلیه امور آگاه باشد و نسبت به گزارش های مردمی و اخبار و گزارش های رسانه و سایت های خبری به عنوان مراجع خبری و رکن مهم دموکراسی و کمک کننده به سلامت امور و مبارزه با ناکارآمدی ها و فسادهای احتمالی، حساس باشد و در صورت انتشار خبر و یا گزارشی نسبت به آن حساسیت نشان دهد و به عنوان نماینده ارشد دولت برای پیگیری آنها واکنش نشان دهد. عدم واکنش استاندار حتی در سطح کلامی و قول به پیگیری و .... موجب دلسردی مردم خواهد شد و برداشت افکار عمومی جامعه آن خواهد شد که برای ایشان مهم نیست که در دستگاه های اجرایی چه اتفاقی می افتد. در این مدت گزارش ها و نقدهایی از برخی از مدیران و دستگاه ها در برخی از سایت های استانی دیده شده که چندان نشانی از واکنش استاندار و جدیت در این امور دیده نمی شود. به عنوان مثال در تاریخ 23 آبان گزارشی در خصوص شرکت آب منطقه ای و یا در 22 دی ماه گزارشی در خصوص عملکرد سازمان هواشناسی استان در همین سایت کبنانیوز منتشر شد که در این خصوص استاندار واکنشی نشان نداد که مورد توجه افکار عمومی قرار گیرد و صرفاً در یک مورد بازرسی استانداری درصدد پاسخگویی برآمد! مردم انتظار دارند که در خصوص نقدها، شخص استاندار پاسخگو باشد و به مردم اطمینان توجه به امور و پیگیری را بدهد و اینکه صرفاً گاهی روابط عمومی و یا بازرسی به جای استاندار پاسخگو باشند، چندان مفید و مورد توجه مردم نیست. زیرا در چنین مواردی مردم شاید تصور کنند که اصلاً این گزارش ها و نقد عملکردها را شخص استاندار نخوانده و رسانه ها را دائماً مرور نمی کند. عدم حساسیت استاندار نسبت به این نقدها، موجب شده که حتی این دستگاه ها درصدد پاسخگویی رسانه ای برنیایند و عملاً نسبت به این نقدها بی توجه باشند. در حالی که اگر استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص موضع بگیرد، موجب می شود که مدیران دقت بیشتری کرده و ضمن پاسخگویی به افکار عمومی، درصدد اصلاح امور برآیند. به هر حال عدم واکنش استاندار در جلسات عمومی و ... به این موارد موجب دلسردی مردم می شود و از طرفی میل به نقد و بررسی عملکرد دستگاه ها از بین خواهد رفت و اگر مردم و اهالی رسانه ها در جایی سهل انگاری و کم کاری و ... را مشاهده نمایند، تمایلی به انعکاس آنها پیدا نمی کنند. شایسته است که استاندار نخستین شخصی باشد که نسبت به نقدهای مردمی از دستگاه های اجرائی واکنش نشان دهد و در مقام مدعی العموم و مدافع حقوق مردم در جلسات عمومی (که مشمول پوشش رسانه ای هستند) مستقیماً از دستگاه مربوطه مطالبه پاسخگویی در موارد ذکر شده را داشته باشد. مردم انتظار دارند استاندار کهگیلویه و بویراحمد شخصاً به این گزارش ها و ... واکنش نشان دهد و با بررسی صحت و سقم آنها، در جلسات عمومی اطلاع رسانی نماید تا با پوشش خبری آنها، جامعه نسبت به دقت و حساسیت وی دلگرم شود. البته ممکن است که استاندار در جلسات خصوصی با مدیران دستگاه ها نسبت به این مسائل واکنش نشان دهد و مدیر دستگاه را مورد عتاب و خطاب قرار دهد و درصدد اصلاح امور باشد. ولی بهتر آن است که در فضاهای عمومی و جلسات عمومی نیز این واکنش و جدیت از استاندار دیده شود تا پوشش خبری داده شده و مردم از حساسیت استاندار مطلع شده و موجب دلگرمی جامعه شود. ------------------------------ غلام عباس امیدوار