پایگاه خبری کبنا نیوز 21 مهر 1397 ساعت 17:20 http://www.kebnanews.ir/news/403709/آغاز-فرایند-تهاتر-بدهی-ها-مطالبات-دولت-بخش-خصوصی-استان -------------------------------------------------- نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان : آغاز فرایند تهاتر بدهی‌ها و مطالبات دولت و بخش خصوصی در استان -------------------------------------------------- نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرایند تهاتر بدهی‌ها و مطالبات دولت و بخش خصوصی در استان آغاز و تا پایان سالجاری ادامه خواهد داشت. متن : غضنفر آرام افزود: در راستای اجرای بند " و" تبصره 5 قانون بودجه سال 1397 کل کشور با موضوع اسناد تسویه خزانه، امکان تهاتر بدهی و طلب دستگاه های اجرایی و پیمانکاران و بخش خصوصی فراهم گردیده است و بخش خصوصی و پیمانکاران که بدهکار یا طلبکار دولت و دستگاه های اجرایی هستند می توانند با مراجعه به اداره کل امور مالیاتی استان نسبت به تهاتر بدهی یا مطالبات خود اقدام نمایند. وی بیان داشت: پیمانکاران و اشخاصی می توانند نسبت به تهاتر بدهی و مطالبات خود از طریق تهاتر اقدام نمایند که دارای بدهی مشخص و مسجل هستند. آرام افزود: پیمانکاران و طلبکاران دستگاه های اجرایی پس از مراجعه به اداره کل امور مالیاتی استان و تعیین میزان بدهی خود، مالیات مشخصه را به دستگاه اجرایی که پیمانکار از آن طلبکار است ارائه نموده و پس از ارسال مدارک به خزانه معین استان، عملیات تهاتر صورت خواهد گرفت. مدیرکل امور اقتصادی و دارایی افزود: ظرفیت تهاتر شامل مالیات و تسهیلات بانکی می باشد که تهاتر تسهیلات بانکی بزودی عملیاتی می شود و ذینفعان یا همان پیمانکاران و طلبکاران می توانند از این فرصت مناسب استفاده نمایند. آرام اظهار داشت: تهاتر بدهی و مطالبات دولت و بخش خصوصی نقش بسیار مهم و اثرگذاری در تأمین منابع و رفع مشکلات دستگاه های اجرایی و پیمانکاران دارد که در سال گذشته مبلغ 90 میلیارد ریال در استان تهاتر صورت گرفت که در همین راستا استان کهگیلویه و بویراحمد جزء استان های برتر در فرایند تهاتر بدهی ها و مطالبات شناخته شد. وی خاطرنشان کرد: تهاتر بدهی و مطالبات دولت و بخش خصوصی و پیمانکاران کمک بزرگی به بحث تأمین منابع و اعتبارات استان برای توسعه فعالیت های اقتصادی و عمرانی خواهد بود و انتظار داریم که پیمانکاران و بخش خصوصی در جهت استفاده از این ظرفیت هر چه سریع تر اقدام نمایند.