کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد؛

نخستین نمایشگاه مد و لباس ایرانی و اسلامی (ایلدخت) در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

8 آذر 1402 ساعت 13:22

نخستین نمایشگاه مد و لباس ایرانی و اسلامی (ایلدخت) در نگارخانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد برپا شد.


نخستین نمایشگاه مد و لباس ایرانی و اسلامی (ایلدخت) در نگارخانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد برپا شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (چهارشنبه 8 آذرماه 1402) با حضور آیت‌الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد، سید جواد هاشمی‌مهر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از هنرمندان نخستین نمایشگاه مد و لباس ایرانی و اسلامی (ایلدخت) در نگارخانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.

امین درخشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این آئین، اظهار کرد: بیش از 110 مد لباس متناسب با زیست بوم اسلامی، ایرانی و فرهنگ استان کهگیلویه و بویراحمد در این نمایشگاه در معرض عموم قرار گرفت.
وی افزود: در این نمایشگاه به تنوع لباس و سلایق مختلف توجه و همچنین حجاب و عفاف زنان ما که امروز حساسیت‌های زیادی روی آن وجود دارد، هم مدنظر گرفته شده است.
درخشان تاکید کرد: یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه، شناسایی طراحان و ظرفیت‌های آنها و بستر سازی مناسب برای تولید انبوه طرح‌های ایرانی است.
وی بیان داشت: این نمایشگاه به عنوان «ایلدخت» در نگار خانه باران فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شده است.
درخشان با بیان اینکه در این نمایشگاه ۱۱۰ مدل و طرح از لباس ایرانی و اسلامی به مدت یک هفته در معرض دید عموم قرار گرفته است.
وی افزود: این نمایشگاه می‌تواند بستری برای عرضه طرح و دوخت‌هایی متناسب با زیست بوم فرهنگی استان باشد.
درخشان تصریح کرد: کار طرح و دوخت لباس‌های ارائه شده در این نمایشگاه توسط طراحان هم استانی انجام شده و با افتتاح این نمایشگاه بستر مناسبی برای دیگر طراحان استان فراهم می‌شود تا در زمینه مد و لباس ایرانی اسلامی فعالیت کنند.
وی اظهار داشت: در قالب نمایشگاه محصولات و تولیدات خود را ارائه دهند.




 


کد مطلب: 469821

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/469821/2/نخستین-نمایشگاه-مد-لباس-ایرانی-اسلامی-ایلدخت-کهگیلویه-بویراحمد-افتتاح

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1