تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۴۴۰۷۴۴
معاون سازمان بازرسی کل کشور در آیین تکریم و معارفه رؤسای سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد:

عده‌ای لباس خدمت پوشیده بودند ولی به این انقلاب و اسلام خیانت کردند / کسانی که در سازمان بازرسی پرونده دارند برخی‌هایشان سابقه خوبی داشتند / ما باید سبق الخیرات باشیم / برخی از مسئولین ارشد ما نماز صبح را در دفتر کار خود می خوانند

۰
کبنا ؛مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور، رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی  برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز (دوشنبه 10 آبان ماه 1400) با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام محمدمهدی عرب انصاری معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور، حسن نگین‌تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، سید علی ملک‌حسینی دادستان یاسوج و جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.
حجت‌الاسلام عرب انصاری معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور در این آیین گفت: شرافت و قداستی که برای اسلام عزیز قائل هستیم برای انقلاب اسلامی نیز قائل هستیم، چرا که انقلاب ذات و جنس نورانی دارد.
حجت‌الاسلام عرب انصاری اظهار کرد: در اسلام، هیچ پیامبری به اندازه پیامبر اسلام، مشقت و رنج را تحمل نکرد، و پس از آن نیز حضرت امیرالمؤمنین و حضرت زهرا و پس از آن نیز امامان ما، حماسه آفریدند و رنج و مشقت‌هایی را تحمل کردند. این همه جان برای اسلام فدا شد.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی نیز بسیار مهم و ارزشمند است و بسیار قیمت دارد، چه سردارانی فدای این انقلاب شدند. با چنین شرایطی و چنین جان نثاری‌ها، برخی افراد لباس خدمت پوشیده‌اند ولی کم کاری می‌کنند، غفلت می‌کنند، عده‌ای لباس خدمت پوشیده بودند ولی به این انقلاب و اسلام خیانت کردند. وای به مسلمانی عده‌ای که خود را مسلمان می‌دانند و برای چند صباح دنیا دست به بیت المال دراز می‌کنند، مردم را مأیوس می‌کنند و مردم را نسبت به انقلاب بدبین می‌کنند. این افراد چطور می‌خواهند با شهدای ما در روز محشر مواجه شوند.
وی افزود: اگر ما به نظارت درونی توجه نکنیم، سر از ناکجاآباد درمی آوریم. موفق کسی است که نفس خود را محاسبه کند و مراقب احوال خود باشد، نفسانیات خود را کنترل کند.
وی گفت: کسانی که در سازمان بازرسی پرونده دارند همین افرادی هستند که برخی‌هایشان سابقه خوبی داشتند، آدم‌های خوبی بودند، ولی نفسشان یاری نداد.
حجت‌الاسلام عرب انصاری اظهار کرد: ما دوندگانی هستیم که باید سبق الخیرات باشیم. باید سبقت ما در استفاده درست، در ساده زیستی، در حفظ بیت المال باید باشد.

معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: خداوند می‌فرماید: همه سنت ما این است که همه عملکرد شما را نسخه برداری می‌کنیم، مستندسازی می‌کنیم و بعد به شما ارائه می‌کنیم، در اینجا حکم مشخص است. حتماً مجموعه‌های فرهنگی و تبلیغی مسئولیت بسیار سنگینی دارند.
وی گفت: درخواست دارم که از مبلغان دینی و کسانی که تذکر می‌دهند استفاده شود، ما گاهی غفلت می‌کنیم و نیاز است که به ما تذکر داده شود. ولی بحث این است که برخی افراد ذاتاً نظارت پذیر نیستند، اینجا وظیفه ما است که نظارت دقیق و مداوم بر نهادها و تشکل‌ها داشته باشیم.
وی بیان کرد: رسالت سازمان بازرسی کل کشور رسالت مشخص و روشنی دارد. شما یک پرونده را فقط مطالعه نمی‌کنید، بلکه شما در این پرونده حافظ انقلاب و اسلام هستید. کسی که می‌خواهد حافظ انقلاب باشد باید عدالت دقیقی داشته باشد.
معاون سازمان بازرسی کل کشور گفت: خیلی عجیب است که یک مقام مسئول در نامه رسمی می‌نویسد خزانه خالی است. در آخرین روزهای عمر مسئولیت شما چرا باید خزانه خالی باشد؟ چرا مراقبت نمی‌کنید از این میراثی که میراث ائمه و میراث شهدا و امام است. جدیت در امر بازرسی و نظارت باید جزء زندگی ما باشد و با نفس‌های خود، نبض نظارت و بازرسی بتپد، ما نمی‌توانیم ساعت کار داشته باشیم، بر ما جایز نیست به ساعت خود برای کار و میزان کار نگاه کنیم، کار شبانه روزی می‌طلبد. مسئولین ارشد ما در سران قوا که یک وحدت و همگرایی و انسجام میان آنها ایجاد شده، به ساعت‌هایشان نگاه نمی‌کنند، من مطلع هستم، برخی از این افراد نماز صبح را در دفتر کار خود می‌خوانند و گاها آنقدر جلسات طولانی می‌شود که در دفتر کار خود استراحت می‌کنند. و باید برای دیگر مسئولان الگو باشند.
حجت‌الاسلام عرب انصاری گفت: خدمت به مردم سزاوار است، مردمی که در مناطق محروم با حداقل‌ها و با کمترین توقع زندگی می‌کنند. چرا بعضی ممکن است صدایشان را بلند کنند؟ آیا حق ندارند؟ این‌ها ولی نعمت ما هستند. کاش شنوای نهیب مردم متدین باشیم. این آهنگ ما را به خود می‌آورد و حال خوبی به ما می‌دهد.
وی گفت: متأسفانه دوره سختی را به مردم ما تحمیل کردند که می‌شد اینگونه نباشد. ما باید سنگ صبور مردم باشیم.
حجت‌الاسلام عرب انصاری بیان کرد: مسئولان استان باید وحدت و یکپارچگی داشته باشند که در این استان شکل گرفته است. در این استان، از وجود روحانی فاضل و معلم اخلاق حضرت آیت الله حسینی مستفیظ هستید، باید قدر دانست، مسئولین انقلابی با روحیه کاری و انقلابی در مجموعه قضایی در استان حضور دارند.
معاون سازمان بازرسی کل کشور گفت: گاهی در برخی حوزه‌ها ضرورتی ایجاد می‌کند که مدیران ارشد مسئولیت‌هایشان جابجا شود. بر اساس مراودات و تفاهم‌هایی که میان نهاد ریاست جمهوری و دستگاه قضا ایجاد شد، حجت الاسلام درویشیان که خوش درخشیدند و در امر مبارزه با فساد جدی بودند، در نهاد ریاست جمهوری مستقر خواهند شد. چون هنوز ابلاغ اعلام نشده از عنوان مسئولیت عذرخواهی می‌کنم. همچنین معارفه آقای خداییان به عنوان ریاست جدید سازمان بازرسی کل کشور در روز چهارشنبه انجام می‌شود.
وی گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از جناب آقای ابوالهادی، همکار با اخلاق تشکر می‌کنم، که همه همکاران بالاتفاق به نیکی از ایشان یاد می‌کنند، ایشان به شیراز منتقل می‌شوند. از آقای نگین تاجی تشکر می‌کنم که از خودگذشتگی کردند، یکی از نیروهای بسیار خوب خود را به سازمان بازرسی معرفی کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

نماز صبح در محل کار !!!!!
با هم شعار - لطفا به فکر مردم باشید
آگاهی مردم بیش از آنچیزی است که شما درک می کنید.
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1