تاریخ انتشار
شنبه ۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۸
کد مطلب : ۴۲۲۵۷۸
در دیدار مدیرعامل آب کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی فقیه مطرح شد

50 درصد آب یاسوج هدر می‌رود

۰
کبنا ؛ مدیران عامل و جمعی از معاونین شرکت های آب و فاضلاب و توزیع نیروی برق استان به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق  با امام جمعه یاسوج و نماینده  ولی فقیه در استان دیدار کردند.
حجت الاسلام سید نصیر حسینی در این دیدار با  اشاره به اینکه اهمیت کار و وظائف شرکت های خدمات رسان اظهار کرد: از زمان وقوع انقلاب تا کنون خدمات رسانی به شهرها و روستاها جهش قابل قبولی پیدا کرده است.
وی به کیفیت بالای آب در  مناطق مختلف استان اشاره کرد و گفت: بابد با برنامه ریزی مدون و کلان از هدر رفت آب چه در بخش  شرب و چه کشاورزی و صنعت جلوگیری کرد.
وی بر ترویج فرهنگ صرفه جویی و اشاعه مصرف بهینه آب  و برق  در میان مردم نیز تاکید کرد و گفت: باید مردم با واقعیت موجود در زمینه تولید آب  و برق آشنا شوند تا در زمینه مصرف بهینه  همراهی کنند.
در ادامه نیز فیض اله پاسره اظهار کرد: در دولت های یازدهم و دوازدهم در این استان تاکنون بیش از 1103 کیلومتر شبکه توزیع آب، 50 هزار مترمکعب مخزن در قالب  ۱۶۵ مخزن ، ۲۷ حلقه چاه آب آشامیدنی و ۳۴۰ ایستگاه پمپاژ نیز راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد آب مصرفی در استان کهگیلویه و بویراحمد به فاضلاب تبدیل شده می شود، خاطرنشان کرد: از ۱۶ شهر این استان، پنج شهر دارای شبکه فاضلاب هستند و البته در سایر شهرها نیز پروژه های فاضلاب در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بحث تامین آب شهر یاسوج بدلیل وضعیت خاص جغرافیایی آن مشکلاتی وجود دارد.
پاسره با اظهار تاسف از اینکه ۵۰ درصد آب آشامیدنی شهر یاسوج به هدر می رود، یادآور شد: در این شهر ، ۲ برابر سرانه مصرف تولید آب آشامیدنی داریم.
وی افزود: در ایام کرونا نیز شاهد افزایش ۲۷ درصدی مصرف آب آشامیدنی در استان کهگیلویه و بویراحمد بودیم که مشکلاتی وجود داشت اما قطع آب اصلا نداشتیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1