تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۳
کد مطلب : ۴۲۲۱۷۹
در دیدار دانشجویان با نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

نگاه معامله‌‌گرانه به دانشگاه، دانشجویان مطالبه‌گری کنند / پوشش برخی دانشجویان در شأن دانشگاه نیست / شورای جوانان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل می‌شود

۰
کبنا ؛ نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در دیدار جمعی از دانشجویان بسیجی، مطالبه گری عالمانه را از ویژگی‌های دانشجوی بسیجی دانست.
به گزارش کبنا، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج قبل از ظهر امروز ( سه شنبه 27 خرداد ماه 99)  در دیدار جمعی از دانشجویان بسیجی  با تسلیت شهادت امام جعفر (ع)، مطالبه گری عالمانه را از ویژگی‌های یک دانشجوی بسیجی دانست، و گفت: ایجاد بستر لازم برای ورود دانشجویان آگاه در مسیر پیشرفت و آبادنی مهم است.
حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی فرهنگسازی را دیگر رسالت دانشجویان دانست و اضافه کرد: متمرکز شد دانشجویان بسیجی در تشکل‌های موجود می‌تواند فرصت‌های بی نظیری برای تحقق اهداف متعالی آنان ایجاد کند.
امام جمعه یاسوج همچنین کارکرد بسیج در همه عرصه‌ها را خیر خواهانه و دلسوزانه دانست و افزود: در عین حال فعالیت‌ها باید با هدف رسیدن به آرمان‌ها برای ارتقا معنوی جامعه باشد.
خطر افت علمی در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد
حجت الاسلام و المسلمین  حسینی در دیدار اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه آینده جهان بر مبنای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران اداره می‌شود، گفت: در این شرایط و وضعیت مسوولیت مسوولان خصوصاً دانشجویان و نسل جوان سنگین است.
 نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به روحیه مطالبه‌گری دانشجو گفت: اگر دانشجو مطالبه‌گر نباشد شخصیتی خنثی و در خدمت دشمن است و چنین فردی به جامعه ضرر خواهد رساند لذا دانشجوی مطالبه‌گر بیدار، هوشیار و دلسوز است.
 وی خطاب به دانشجویان با بیان اینکه دانشجو همه مسائل فرهنگی، اقتصادی، مدیریتی و سایر حوزه‌ها را رصد کند، افزود: این رصد دانشجویان موجب می‌شود که اگر پروژه‌ای به خطا برود یا مدیری مرتکب تخلفی شود تذکر دهند.
 امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دانشجو چگونه و چه چیزی را مطالبه کند گفت: مطالبه دلسوزانه، هوشیارانه و آگاهانه دانشجو منجر به پیشرفت جامعه می‌شود اما گاهی مطالبه غلطی صورت می‌گیرد، احداث پتروشیمی در سقاوه هم یک مطالبه غلط و اشتباهی بود و باید به مردم تفهیم کنیم که این نوع مطالبه درست نیست.
 حسینی بیان کرد: کار دیگری که دانشجو باید مدنظر داشته باشند کار در حوزه فرهنگ و فرهنگ‌سازی است، ما در راه مطالبه‌گری دلسوزانه و فرهنگ‌سازی از بسیج دانشجویی حمایت می‌کنیم چرا که مشکلاتی در دانشگاه است که به کمک شما قابل حل و فصل است.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متاسفانه در فضای دانشگاه شاهد افت علمی و اخلاقی هستیم که این دو موضوع خطرآفرین است، شنیده‌ام در بعضی دانشگاه‌ها، دانشجو در کلاس درس حاضر نشده و حتی در جلسه امتحان هم غایب بوده اما از آن درس نمره گرفته که از بسیج دانشجویی می‌خواهم در این خصوص هم ورود کنند چرا که این شیوه موجب افت علمی دانشجویان شده و یک خطر است.
 وی ادامه داد: متاسفانه در سطح دانشگاه نوع و پوشش برخی از دانشجویان در سطح و شان دانشگاه نیست، بسیج دانشجویی به این موضوع ورود پیدا کند و رعایت حجاب و عفاف و شان و منزلت دانشگاه را مطالبه کند، ما در این خصوص صحبت کرده و اقدام هم انجام داده‌ایم اما شما مطالبه‌گر باشید.
 امام جمعه مرکز استان با ابراز نگرانی از نگاه معامله‌گرانه به دانشگاه گفت: دانشگاه باید مهد علم و اخلاق باشد. شورای جوانان در استان در حال تشکیل است که از شما عزیران دانشجو و بسیج دانشجویی در این شورا استفاده می‌شود.
 حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی در استان گفت: این استان سرشار از استعداد و ظرفیت است اما فقر و بیکاری زیاد است و علت این فقر و بیکاری فرهنگی است که داریم.
 وی عنوان کرد: بسیج دانشجویی در طرح‌های جهادگرانه که دارد به این نکته هم توجه کند که خدای نکرده خدمت به دیگران موجب تنبلی و سستی آن افراد نشود.
 در این دیدار حجت الاسلام شریف زاده نماینده ولی فقیه در بسیج دانشجویی نیز فرهنگسازی، مطالبه گری و عملیات‌های جهادی دانشجویان بسیجی استان را فرصتی برای گسترش فعالیت‌های اجتماعی دانست.
مسعود پرهیزگار مسئول ناحیه بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: مشارکت دانشجویان بسیجی در محورهای تعیین شده به منظور ترویج ارزش‌ها و جهت دهی فکری برای تعالی بیشتر اجتماعی است.
در این دیدار سه نفر از دانشجویان بسیجی به نمایندگی از هسته‌های علم و فناوری، مطالبه گری و عملیات جهادی به بیان نظرات خود پرداختند.
پرهیزگار گفت: یکی از اقدامات بسیج دانشجویی مطالبه‌گری آن‌ها است که روی نقد منصفانه و مبتنی برپایه‌های علمی است و دنبال مچ‌گیری نیستیم.
 وی بیان کرد: دانشجویان ابتدا مسائل و مشکلات را رصد درجه‌بندی می‌کنند و طی جلسات مخفیانه یا علنی موارد را مطرح می‌کند و اگر به نتیجه نرسید آن را به مسوولان ارشد در میان می‌گذارند.
 پرهیزگار ادامه داد: متاسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد نظام‌نامه مسائل استانی وجود ندارد و یک نوع ضعف به شمار می‌رود.
 این مسئول خواستار همراهی و همکاری مسوولان با دانشجویان مطالبه‌گر بسیج دانشجویی شد و گفت: دانشجویان جهادگر همه ساله با حضور در مناطق محروم، خدمات ارائه می‌دهند که امسال خدمات به مردم در حاشیه شهر و مستغصفان در دستور کار بسیج دانشجویی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1