تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۷
کد مطلب : ۴۲۱۷۰۷
مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه‌وبویراحمد مطرح کرد

لزوم‌ بازنگری در اعتبارات سازمان‌های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد / وقتی مصاحبه‌های برخی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد حتی BBC را گیج کرده بود

۰
کبنا ؛
امروز جمعه ( ۱۶ خرداد ماه 99) در جلسه شورای مدیریت بحران استان به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور سردار انصاری فرمانده نیروی انتظامی، سردار حکمتیان اصل فرمانده تیپ 48 فتح، و همه مدیران کل عضور شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و ۸ فرماندار و ۳ شهردار دهدشت، یاسوج و گچساران و معاون عمرانی استاندار برگزار شد.
وحید محمدی تبار مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه ضمن تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد، گفت: در بحران فرماندهی واحد، اقدام مشترک و سخنگویی واحد از مهمترین نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. متاسفانه در آتش‌سوزی های خامی و خائیز آنقدر هر کسی بر مبنای اطلاعات و نگاه خود مصاحبه می‌کرد و آمار می‌داد، که حتی رسانه‌های معاند بی بی سی در گزارش‌هایی که تعمداً از آتش سوزی‌ها بزرگنمایی می‌شد، گیج شده بودند، و حدود ۲۰ خبر زدند.
وی افزود: در قضیه آتش‌سوزی خامی و خائیز آنقدر در فضای مجازی به دلیل اینکه سخنگویی واحد در بحران نبود و همه اظهار نظر و مصاحبه می‌کردند شرایط برای برخی رسانه‌های مغرض و برخی در فضای مجازی فراهم شده بود که از کاه کوه ساختند در حالی که بررسی‌های میدانی محیط زیست و سردار فرماندهی تیپ ۴۸ فتح استان از میزان خسارت‌ها خیلی کمتر از آنچه چیزی بود که نمایش می‌دادند. اینهمه تصاویر جعلی در فصای مجازی که اصلاً مربوط به استان ما نبود منتشر می‌شد و با احساسات مردم بازی می‌شد و خدمات و هزینه‌هایی که کل نظام برای اطفای حریق انجام می‌دادند زیر سؤال می‌بردند.
محمدی تبار افزود: در آتشسوزی ها ابتدا باید فرمانداران به عنوان روسای شورای مدیریت بحران شهرستان با محوریت منابع طبیعی و محیط زیست، از تمامی ظرفیت‌ها انسانی، مادی و امکانات شهرستان برای مهار آتش استفاده کنند و اگر امکانات و نیروی انسانی شهرستان جوابگوی مدیریت بحران نبود، آنگاه از مدیریت بحران یا معاون عمرانی و استاندار محترم کمک بخواهند.
مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تذکر به جهاد کشاورزی گفت: افرادی که اقدام به آتش زدم پسماند مزارع و باغات می‌کنند را بعد از دوسال شناسایی و حداقل به مراجع قضایی معرفی کنند تا درس عبرتی برای سایرین گردد.
وی افزود: الان ما می گوییم پیشگیری و جبران خسارات، جهاد کشاورزی باید تمهیدات و تلاش خود را برای جبران خسارات کشاورزان، زنبورداران و کسانی که در آتشسوزی ها در چرام، دهدشت، باشت و گچساران دچار خسارت شده‌اند بکار ببندند. گرچه بیمه نمودن محصولات و مزارع و زنبور و .... بهترین راهکار است اما در بحث بازار فروش محصولات صیفی کاران و هندوانه کاران و کسانی که الان در مرحله برداشت محصولاتی چون هنداونه، گوجه و ... هستند بهتر است تمهیدانی اندیشیده گردد تا این قشر زحمت کش دچار خسارت نشوند.
مدیرکل مدیریت بحران کهگلیویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در تمامی مقاطع انقلاب و نظام اسلامی مثل جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و ... هر گاه مردم و جوانان به میدان آمده‌اند، موفقیت حاصل شده است.
محمدی تبار گفت: در عملیات کنترل بحران آتش سوزی ها نقطه قوت ما، مردم، جوانان و نیروهای بسیجی و تشکل‌های مردم نهاد بودند، که جانانه پای کار آمدند و کمک کردند.
محمدی تبار ضمن درخواست از استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای بازنگری در بحث اعتبارات تشکل‌های مردم نهاد بیان کرد: باید تشکل‌هایی که در آتش‌سوزی‌ها وارد میدان عمل می‌شوند، مورد مساعدت و توجه قرار گیرند نه اینکه برخی تشکل‌ها که فقط در فضای مجازی چند فیلم و عکس و مطلب می‌زنند، اعتبار بگیرند، ولی افرادی که شخصاً در آتش سوزی ۶۰ درصد دچار سوختگی می‌شوند نسبت به آنها بی توجه باشیم.
لازم به ذکر است در عملیات کنترل حریق در کوه‌های خامی و خاییز ۹ نفر مصدوم شدند از جمله کوهنورد گچسارانی بنام البرز زارعی دچار ۶۰ درصد سوختگی شد. همچنین سروان پاسدار شهریار محمدی تبار فرمانده پادگان سپاه گچساران و سرهنگ خلبان داریوش مرادی نیز از ناحیه پا و کمر دچار آسیب دیدگی شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1