تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۴
کد مطلب : ۴۲۱۷۰۰
در جلسه ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

هیچ وحوشی در کوه خائیز تلف نشده بود / رسانه‌ها و فضای مجازی سیاه‌نمایی کردند / کمبود شدید نیرو در اداره‌ کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد

۲
۱
کبنا ؛جلسه ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار و با حضور معاون عمرانی استاندار، سردار انصاری فرمانده نیروی انتظامی، سردار حکمتیان اصل فرمانده تیپ 48 سپاه فتح، فرمانداران، شهرداران و مدیران عضو این ستاد برگزار شد.
به گزارش کبنا، عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه که عصر امروز جمعه ( 16 خرداد ماه 99) در ساختمان دولت برگزار شد، به تشریح عملیات اطفای حریق جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و اظهار کرد: با وجود گستردگی آتش سوزی‌ها، به لطف خداوند متعال و اتحاد و همدلی همه مسئولان و مردم این آتش سوزی‌ها مهار شد.
وی در ادامه از فرمانداران، بسیج، سپاه، منابع طبیعی، محیط زیست و گروه‌های مردمی قدردانی کرد و گفت: در راستای صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی همه کمک کردند، رسانه‌ها، شوراها، دهیاران، مردم، شهرداران و... پای کار بودند. مردم بیش از همه پای کار بودند که شرمنده آنها هستیم، امکانات نداشتیم که آنها را به محل وقوع آتش سوزی‌ها اعزام کنیم.
در ادامه این جلسه سید اسدالله هاشمی مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد به کمبودهای این اداره کل در هنگام آتش سوزی‌ها اشاره کرد و گفت: ما به شدت با کمبود نیرو مواجه هستیم و متأسفانه مجوزی به ما برای جذب نیرو داده نشده است.
وی افزود: اداره کل محیط زیست از 312 هزار هکتار مناطق حفاظت شده، صیانت می‌کند که کل پرسنل این اداره کل 160 نفر است و 76 نفر از این تعداد محیط بان هستند.
هاشمی در ادامه با بیان اینکه 26 پاسگاه داریم که از مناطق حفاظت شده، صیانت می‌کنند، افزود: 19 درصد خاک استان کهگیلویه و بویراحمد را ما حفاظت و مدیریت می‌کنیم.
مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد به حواشی در باره تلفات وحوش در جریان آتش سوزی جنگل‌های خائیز، گفت: هیچ حیوانی، پرنده و درنده‌ای در این آتش سوزی‌ها تلف نشده‌اند و متأسفانه فضای مجازی به شدت در این خصوص سیاه نمایی می‌کرد.
هاشمی تجهیزات اداره کل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد را کافی نیست، و اظهار داشت: وسعت مناطق حفاظت شده، زیاد است و ما نیروی کافی نداریم.
وی گفت: 40 هکتار جنگل‌های ما دچار آتش سوزی شد که آنهم به دلیل بارش‌های زیاد بود.
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: کل اعتباراتی که در اختیار ما قرار گرفته بود، 3 میلیارد و 800 میلیون تومان بود که یک میلیارد و 200 میلیون تومان آن شامل حقوق کارکنان شد.
همچنین در ادامه عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از خدمات تیپ 48 سپاه فتح استان در عملیات آتش سوزی قدردانی کرد.
سردار حکمتیان اصل فرمانده تیپ 48 فتح استان کهگیلویه و بویراحمد به برخی از ابهامات پاسخ داده و گفت: بنده خودم دو باره کوه خائیز را مورد پایش قرار دادم و هر چه ما گشتیم، ندیدیم که یک حیوان، پرنده و یا درنده‌ای تلف شده باشد و در واقع هیچ آسیب جدی به جنگل‌ها و وحوش ما وارد نشده است.
به گزارش کبنا، حکمتیان اصل فرمانده تیپ 48 سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد به نکته مهمی در این جلسه اشاره و تاکید کرد: عنصر هماهنگی در هنگام همچنین بحران‌هایی بسیار مهم است و باید اصل ارتباطی برقرار باشد. ما باید در چنین مواقعی به وسیله بیسیم هایی که از قبل زیرساخت‌های آن فراهم شده است، به منظور هماهنگی باهم در ارتباط باشیم. تیپ 48 فتح می‌تواند شبکه بیسیم خود را در اختیار تیم مدیریت بحران استان قرار دهد.
وی افزود: ما در سال فقط چند ماه با آتش سوزی درگیر هستیم که لازم است با قرق‌بانان و محیط بانانی که از قبل آنها را مشخص کرده‌ایم به جنگ این آتش سوزی‌ها برویم.
فرماندار کهگیلویه نیز تاکید کرد: هیچ گونه آسیب جدی به جنگل و وحوش کوه خائیز وارد نشده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اصلاً آتش‌سوزی رخ نداد، مسئولین چرا شفاف وباصداقت حرف نمیزنید، به مردم نگویید مگه میشه هیچ پرنده یا جونده ای از بین نرفته باشد
چجح
Iran, Islamic Republic of
استانی که ظفری و برخه ن داره دیگع چه غمی داره
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1