تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۴۲۱۵۴۳
با حضور جلیل حسنی معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان لارستان:

مراسم معارفه «حمید جهان» به عنوان رئیس دفتر ایرنا در لارستان برگزار شد ( + تصاویر )

۰
کبنا ؛نخستین رییس دفتر ایرنا در لارستان فارس دوشنبه ۱۲ خرداد ۹۹ در آیینی با حضور مسوولان در شهر لار مرکز این شهرستان معرفی شد و دفتر ایرنای لارستان با پیام صوتی مدیر عامل ایرنا آغاز به کار کرد.
 آیین آغاز به کار این دفتر خبری در جلسه شورای اداری شهرستان لارستان به ریاست جلیل حسنی معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان لارستان و با حضور فاطمه نوری جهانگرد مدیرکل اخبار استان‌های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) برگزار شد و پس از آن، مسؤولان شرکت‌کننده ضمن افتتاح دفتر ایرنا، با روند انتشار  اخبار آشنا شدند. 

ایرنا صدای دولت و مردم لارستان خواهد بود
سید ضیاء هاشمی مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در ارتباط تلفنی با فرماندار ویژه لارستان در این جلسه، از اهتمام وی در کمک به راه انداری دفتر ایرنا در لارستان تشکر کرد و گفت: لارستان دارای ظرفیت های ارزشمند از نظر جغرافیایی، فرهنگی، تاریخی و اقتصادی است و در ایرنا با افتخار تلاش می کنیم بتوانیم رویدادها و اخبار را منعکس کنیم و صدای دولت و مردم در منطقه لارستان باشیم.
وی رییس ایرنا در استان فارس را از مدیران موفق این سازمان و اولین رییس ایرنای لارستان را خبرنگاری با انگیزه و جوان دانست و افزود: امیدوارم با همکاری مسوولان لارستان، ایرنا بتواند در جهت تحقق رسالت خود ایفای نقش کند.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی  ادامه داد: ایرنا به عنوان خبرگزاری ملی یک ظرفیت است که می تواند به توسعه و تحول منطقه کمک کنند.
 

ایرنا می تواند انعکاس دهنده ظرفیت‌های لارستان باشد 
معاون استاندار فارس و فرماندار ویِژه شهرستان لارستان نیز در این مراسم گفت: لارستان پهناورترین شهرستان استان فارس با پنج بخش و هشت شهر است.
جلیل حسنی افزود: مسلمانان اهل سنت و شیعه در لارستان با وحدت در کنار هم در حال فعالیت هستند.
وی یکی از محاسن مردم منطقه را مشارکت آن ها در اقدامات خیر عنوان کرد و گفت: بسیاری از زیرساخت هایی که امروز در شهرستان لارستان مشاهده می کنیم با کمک و مشارکت خیرین صورت گرفته است.
معاون استاندار فارس بیان کرد: خیرین لارستانی ابتدا اقدامات خیرخواهانه و نیک اندیشی های خود را با ساخت مساجد و حسینیه ها شروع کردند و سپس به ساخت فضاهای آموزشی پرداختند و بعد از آن نیز کمک های خوبی به حوزه بهداشت و درمان و زیرساخت های شهرستان داشتند و دارند.
حسنی افزود: نیک اندیشی و کارهای خیر در این منطقه ناشی از فرهنگ غنی نهادینه شده در این شهرستان است، رقابت در کار خیر در این شهرستان وجود دارد و مردم به دنبال آن هستند تا نوع دوستی خود را به شکلی نشان دهند.
وی به برگزاری رزمایش همدلی در شهرستان لارستان اشاره کرد و گفت: در این رزمایش با مشارکت خوب خیرین یکی از جلوه های نوع دوستی رقم خورد که در کشور بی نظیر بود و کمک های خوبی هم در بعد معیشتی و هم در بعد تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم صورت گرفت.
فرماندار ویِژه شهرستان لارستان به مراودات گسترده مردم این شهرستان با کشورهای حوزه خلیج فارس اشاره کرد و گفت: لارستانی های مقیم کشورهای خلیج فارس همواره توجه به مناطق محروم دارند و توسعه زیرساخت ها و انجام کارهای زیربنایی مدنظر آنان بوده است.
حسنی افزود: فرودگاه بین المللی لارستان پنجمین یا ششمین فرودگاه کشوری از نظر پروازهای خارجی است که در طول هفته ۴۵ پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می شود.
وی با بیان اینکه فرهنگ و خصایص مردم لارستان و ظرفیت ها و پتانسل های این منطقه باید در سطح ملی و بین المللی اطلاع رسانی شود، گفت: درست است که در شهرستان رسانه های متعددی در حال فعالیت هستند اما صدای این رسانه ها از شهرستان فراتر نمی رود لذا حضور رسانه هایی از جمله ایرنا می تواند به انعکاس ظرفیت های و پتانسیل های موجود در شهرستان در فضای بین المللی کمک کند.
معاون استاندار فارس با تشکر از از مدیرعامل ایرنا در زمینه راه اندازی دفتر نمایندگی این سازمان در لارستان بیان کرد:  امیدواریم دفتر ایرنا در منطقه جنوب فارس با قدرت فعالیت خود را آغاز کند و ما نیز سعی خواهیم کرد نیازمندی های این دفتر را برطرف کنیم.
 

ضرورت راه اندازی دفتر ایرنا در لارستان
مدیرکل اخبار استان‌های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در این مراسم راه اندازی دفتر نمایندگی ایرنا در لارستان را حاصل تلاش بخش های مختلف دانست و از معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان برای کمک به راه اندازی این دفتر تشکر کرد.
فاطمه نوری جهانگرد افزود: سال های متعددی از زمانی که ضرورت راه اندازی دفتر ایرنا در لارستان مطرح شد گذشته  است و طی این سنوات بارها تلاش ها به بن بست  رسید  که ۲ سال قبل متولیان حوزه تشکیلات در ایرنا توانستند با یافتن راهکاری قانونی مجوز راه اندازی دفتر لارستان را  اخذ کنند.
وی ادامه داد: ظرفیت های متنوع و مهم موجود در لارستان به عنوان بزرگترین شهرستان استان فارس، به میزانی است که هر فرد تصمیم گیر را برای اولویت بخشی به نگاه ویژه به این شهرستان قانع می کند.
مدیرکل اخبار استان‌های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: جدا از پهنه بزرگ لارستان ، داشتن ترکیب جمعیتی خاص و زیست مسالمت آمیز مذاهب مختلف و حضور پر شمار اهالی لارستان در خارج از کشور و داشتن زیر ساخت های مناسب حمل و نقل موجب پویایی منطقه شده و توجیهی منطقی است تا ایرنا به عنوان تنها خبرگزاری رسمی کشور با سابقه ۸۶ ساله پوشش خدمات حرفه ای خود را به این خطه برساند.
نوری افزود: البته تلاش ایرنا برای کسب مجوز راه اندازی دفتر در لارستان به تنهایی کافی نبود چرا که سیاست های انقباضی و محدودیت های منابع خود مانعی بلند برای تجلی این تصمیم بود که خوشبختانه امروز با درایت و همکاری منسجم فرمانداری و دستگاههای ذیربط این سد نیز برداشته شده است و ما شاهد افتتاح نمایندگی ایرنا در شهرستان لارستان هستیم.
وی با بیان اینکه هدف و دغدغه ایرنا درلارستان اطلاع رسانی است ، گفت: ایرنا از یک سو به عنوان صدای ملت واسط ارتباط میان مسوولان با بدنه اجتماع است و موظف است صادقانه مشکلات ، انتظارات و مطالبات مردم را به گوش مسوولان برساند و همچنین خدمات و تلاش های مسوولان را نیز به عنوان گزارش کار خادمان ملت به اذهان عمومی عرضه کند.
وی ادامه داد: بدیهی است در این نوع ارتباط دوسویه ایرنا رسانه ای صادق، سریع و دقیق است که ضمن بیان حقوق هر سمت به وظایف آنها نیز می پردازد و رویکردی یک جانبه به موضوعات ندارد.
مدیرکل اخبار استان های ایرنا گفت: به خاطر همین نگاه است که ایرنا در استان ها به ویژه در لارستان رقیب هیچ رسانه دیگری نیست و آنها را جزئی از ساختار اطلاع رسانی خود دانسته و در تعاملی دوستانه هم افزایی را با هدف بهبود شرایط زندگی و رونق و توسعه منطقه دنبال می کند.
نوری افزود: انجام چنین رسالتی و به سرانجام رساندن چنین ماموریتی نیاز به مجریانی کارآمد دارد و انتخاب آقای حمید جهان به عنوان نخستین رییس نمایندگی ایرنا درلارستان با دقت به همین الزام صورت گرفته است.
وی ادامه داد: آقای جهان سابقه ای درخشان و قابل احصا در فعالیت خبری ۱۱ ساله خود دارند که مراجعه به آرشیو ایرنا نشان می دهد کار در منطقه ای محروم نگاهی ژرف در حوزه تبیین مشکلات و انعکاس راه کارها به وی داده است.
وی اضافه کرد: وی جدا از تجارب کسب شده در عرصه کارمیدانی در استان کهگیلویه وبویراحمد از شاخصه جوانی نیز برخوردار است و این ویژگی به نوعی کنجکاوی، پویایی و مطالبه گری را نیز در خود مستتر دارد و این داشته ها برای کار کیفی هر خبرنگاری نیاز است.
مدیرکل اخبار استان های ایرنا گفت: اطلاع رسانی برای ایرنا تنها طرح یک سویه مشکلات مردم یا تمجید غیر مستند ازمسوولان نیست بلکه فرآیندی است که طی آن اثربخشی به منظور بهبودی شرایط را همراه با اقناع افکار عمومی دنبال می کند که پیمودن این راه پر چالش تنها در سایه رعایت ضوابط و حرکت در چارچوب مقررات میسر است.
وی از رییس ایرنا لارستان خواست ضمن همکاری نزدیک و مستمر با مسوولان شهرستان، از الزام استقلال خبری و ضرورت هماهنگی با سیاست های کلان سازمان و تبعیت از نمایندگی ایرنا در استان فارس که مجری سیاست های ابلاغی است ، غفلت نکند.

سید احمد نجفی رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس نیز در این مراسم گزارشی از روند تاسیس دفتر ایرنا در لارستان ارایه و اعلام کرد: با توجه به محدودیت‌های فرارو در توسعه تشکیلات دولتی، تاسیس دفتر ایرنا پس از طی روال قانونی، یک دستاورد مهم در عرصه اطلاع‌رسانی رخدادهای جنوب استان فارس عنوان کرد.
در این آیین، حمید جهان که با حکمی از سوی سید ضیاء هاشمی مدیرعامل ایرنا به عنوان مسؤول دفتر لارستان منصوب شده است، معرفی شد. 
حمید جهان با بیش از ۱۱ سال سابقه کار خبری در خبرگزاری جمهوری اسلامی، سابقه دو دوره عضویت و ریاست هیات مدیره خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیریت روابط عمومی برخی دستگاه‌ها و نمایندگی چند روزنامه کشوری را در کارنامه دارد. 

نگاهی به پیشینه فعالیت ایرنا در فارس و شکل گیری دفتر لارستان
۱۳۴۰ نخستین دفتر خبری ایرنا در استان فارس که آن زمان آژانس خبری پارس نام داشت، در شهر شیراز آغاز به کار کرد. 
راه‌اندازی دفتر لارستان با اخذ مجوزهای لازم از مراجع قانونی کشور، نام این شهرستان را به عنوان دومین شهر استان فارس دارای نمایندگی ایرنا ثبت کرد. 
استان فارس با بیش از ۱۲۲ هزار کیلومتر مربع مساحت دارای ۳۶ شهرستان و حدود ۱۰۰ بخش و ۱۱۲ شهر است.
قول مساعد راه اندازی دفتر ایرنا لارستان در سفر فروردین ماه سال ۱۳۹۷ سید ضیاء هاشمی مدیرعامل ایرنا به شیراز داده شد که پس از این سفر پیگیری های لازم از سوی بخش های مختلف سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی انجام شد و در نهایت سازمان امور اداری و استخدامی کشور اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ با مجوز تاسیس دفتر نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در شهرستان لارستان استان فارس موافقت کرد.
فعالان روابط عمومی و رسانه ای لارستان پیش از این در نشستی با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس تاکید کردند که استقرار دفتر ایرنا زمینه‌ساز تحول در اطلاع‌رسانی جنوب فارس است.
مهرماه ۱۳۹۸ نیز تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی و فرمانداری ویژه لارستان منعقد شد که مهدی شفیعی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی ایرنا و جلیل حسنی فرماندار ویژه لارستان آن را به امضا رساندند. 

ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی کشور از سال ۱۳۱۳ تاکنون به طور مستمر فعالیت می کند و علاوه بر تهران، دفاتر متعددی در داخل و خارج دارد.
ایرنا اکنون در همه ۳۱ مرکز استان و ۲۳ شهرستان دیگر علاوه بر مراکز استانها، نمایندگی های فعال دارد.
شهرستان لارستان به مرکزیت لار در ۳۷۸ کیلومتری جنوب شرق شیراز واقع است.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
اخه چکار رئیس ایرنا لارستان داریم .کبنا جون
صادق علی پور تل زالی
Ukraine
تبریک عرض میکنم خدمت برادر عزیز و دوست داشتنی استاد حمید جهان از بزرگان حوزه رسانه ای کهگیلویه و بویراحمد
آرزوی سلامتی،پیشرفت و توفیق روز افزون دارم برای استاد جهان عزیز
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1