تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۴
کد مطلب : ۴۲۱۵۲۷
در ستاد اشتغال و سرمایه گذاری گچساران مطرح شد؛

ایجاد ۴هزار شغل توسط بنیاد برکت در کهگیلویه و بویراحمد / شرایط ثبت نام برای ارائه تسهیلات به روستاییان

۰
کبنا ؛
نشست ستاد اشتغال و سرمایه گذاری گچساران به ریاست سید حشمت الله صمیمی معاون امور اقتصادی استاندار، نماینده بنیاد برکت، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدیرکل اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی، معاون برنامه ریزی فرماندار گچساران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
به گزارش کبنا، این نشست عصر امروز ( یکشنبه 11 خرداد ماه 99) در محل سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.
سید حشمت الله صمیمی دوست معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید استان با محوریت همکاری بنیاد برکت در شهرستان گچساران برگزار شد.
صمیمی دوست ضمن قدردانی از حضور بنیاد برکت در استان، گفت: بنیاد برکت در سال های گذشته در استان طرح های زیادی اجرا کرده است، و اعلام امادگی کرده است بین 200 تا 500 میلیارد ریال در طرح های اشتغال زایی کشاورزی، صنعتی، صنایع دستی در گچساران سرمایه گذاری خواهد کرد.
صمیمی دوست با بیان اینکه «فقط در موارد خاصی همچون استعلام از دامپزشکی و موارد خاص نیاز به مراجعه به دستگاه های اجرایی است»، افزود: همه دستگاه های اجرایی موظف به همکاری با بنیاد برکت هستند، موانع بوروکراتیک طرح های اشتغال زایی تا حد زیادی حل شده است و نیازی به صدور مجوز از دستگاه های اجرایی نیست.
سجادی مجری طرحهای اشتغالزایی بنیاد برکت در استان گفت: طی سال های گذشته بنیاد برکت طرح‌های زیادی را در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا کرده است و ما در شهرستان لنده به دنبال اجرای پروژه‌هایی هستیم که هم توسعه و آبادانی این شهرستان را به دنبال دارد و هم در بحث اشتغالزایی اقدامات خوبی انجام می گیرد.
وی افزود: بنیاد برکت در سال ۹۷، به تعداد ۳۳۲ طرح تقریبا ۷میلیارد تومان، در بخش چاروسا از شهرستان کهگیلویه اجرایی کرد.
وی گفت: در سال ۹۸ سه شهرستان بویراحمد، کهگیلویه و باشت لحاظ طرح شدند و بنیاد برکت تقریبا ۱۲۰۰طرح اشتغالزایی در این سه شهرستان ایجاد کرده، مبلغی معادل تقریبا ۴۰میلیارد تومان سرمایه گذاری شد.
سجادی اظهار کرد: در سال ۹۹چهار شهرستان جدید به نام دنا، گچساران، بهمئی، چرام به سه شهرستان قبلی اضافه شدند که امید می رود بیش از ۴هزار طرح اشتغالزایی ایجاد شود.
سجادی در خصوص طرح هایی که در گچساران توسط بنیاد برکت ارائه تسهیلات می شوند، گفت: طرح زودبازده روستایی (سها)، طرح‌هایی برای مشاغل فردی است که مشاغلی همچون پرورش دام سبک و سنگین، پرورش قارچ، پرورش مرغ بومی، پرورش شترمرغ، مرغ داری‌های کوچک، مشاغل فنی و مکانیکی، پرورش عسل، کشت گیاهان دارویی را شامل خواهد شد و پیشنهاد شغل‌های دیگر نیز، پذیرفته خواهد شد.
وی گفت: تسهیلات درنظر گرفته شده برای این طرح‌ها هشت میلیون تومان تا سقف ۵۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد خواهد بود. دو شعبه بانک قرض الخسنه مهر ایران، و بانک پارسیان دو بانک ارائه دهنده تسهیلات به روستاییان هستند.
سجادی در رابطه با شرایط افرادی که برای اجرای طرح ثبت نام می‌کنند گفت: فردی که درخواست تسهیلات برای طرح خود دارد باید فرد بیکار باشد، درآمد کمتر از ۱ میلیون تومان باشد، سن بین ۱۸ تا ۵۵ سال باشد.
وی افزود: در مرحله اول ۷ روستای بالای ۳۳۰ خانوار انتخاب شده‌اند که از امروز می‌توانیم ثبت نام طرح‌ها را صورت بدهیم. در مرحله دوم ۲۰ روستای بالای ۱۰۰ خانوار انتخاب شده‌اند و بر اساس اولویت‌ها طرح در این روستاها اجرا خواهد شد.
وی تصریح کرد: در مراحل بعدی طرح در روستاهای دارای دهیار و در مرحله چهارم در روستاهای بدون دهیار نیز اجرا خواهد شد.
سجادی بیان کرد: این طرح با وجود برگزاری جلسات مختلف با دهیاری‌ها اجرایی خواهد بود و همکاری و همیاری همه جانبه دهیاران را می‌طلبد، لذا در صورت عدم همکاری مسئولان شهرستان و ایجاد مانع در اجرا، این طرح در گچساران اجرا نخواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
. میگن اینه اخه کجاست این ۴۰۰۰ شغل
Iran, Islamic Republic of
درود بر سادات زحمت کش
رعایت فاصله اجتماعی چی شد
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1