کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت از واحدهای تولیدی و صنعتی گچساران و باشت بازدید کرد

حسین‌پور: پیگیری تاجگردون برای تخصیص اعتبار 75 میلیارد تومان به بیواتانول باشت

15 خرداد 1399 ساعت 15:06

رئیس سازمان صنعت معدن تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اعتبار 75 میلیارد تومان مشترکا برای بیواتانول کرمانشاه و باشت درنظر گرفته شده اظهار کرد: با پیگیری‌ها و رایزنی که نماینده شهرستان گچساران و باشت صورت داده‌اند، این قول داده شده که این مبلغ برای تکمیل و توسعه پروژه بیواتانول باشت تخصیص یابد.


سالار حسین پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد از برخی واحدهای صنعتی و تولیدی استان بازدید کرد.
به گزارش کبنا از دوگنبدان، حسین پور در حاشیه این بازدیدها با اشاره به روز 14 خرداد سال روز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و قیام 15 خرداد، اظهار کرد: ما هر چه داریم به برکت جانفشانی‌های امام (ره) و رزمندگان اسلام است.
وی در ادامه با اشاره به بازدید خود از پروژه‌ «بیو اتانول باشت»، اظهار کرد: ایدرو دو پروژه مهم در کرمانشاه و باشت دارد، بیواتانول کرمانشاه که نزدیک به 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیواتانول زیستی باشت نیز که دردر حال فعالیت است.
سالار حسین پور بیان کرد: بیواتانول باشت به عنوان واحد تولید الکل از محصولات ارگانیک، دومین کارخانه بیواتانول کشور بعد از بیواتانول کرمانشاه است، ضمن اینکه بخش زیادی از محصولات این دو کارخانه محصولات صادراتی می‌باشد.
حسین پور ابراز کرد: سال گذشته بخشی از اعتبارات برای این پروژه در باشت در اختیار پیمانکار قرار داده شد. که بخشی از کار در حال انجام هست همچنین، با پیگیری‌های مستمر نماینده محترم مردم شریف گچساران و باشت در سال جاری نیز 75 میلیارد تومان ردیف اعتبار برای تکمیل بیواتانول از سوی سازمان مدیریت و برنامه کشور در اختیار ایدرو قرار گرفته است،.
وی با بیان اینکه بیواتانول باشت در سال 98 بین 15 تا 17 درصد پیشرفت فیزیکی داشت گفت: با پیگیری‌هایی که انجام شده این قول را از ایدرو گرفته‌ایم که تخصیص قابل توجهی از اعتبار ابلاغی را در بیواتانول باشت سرمایه گذاری کنیم.
حسین پور گفت: تمام دانش فنی که ایدرو باید داشته باشد در بیواتانول کرمانشاه به کار گرفته شده، بنابراین کار کردن در بیواتانول باشت در خصوص دانش فنی و شکل کار راحت‌تر خواهد بود و همین موضوع تسریع در کار را به همراه خواهد داشت.،
حسین پور با تاکید بر اینکه دانش فنی برای بیواتانول باشت وجود دارد گفت: اگر تخصیص اعتبار صورت بگیرد کار بصورت تمام و کمال و بدون هیچ مشکلی ادامه خواهد یافت.
حسین پور افزود: جلسه ویدئوکنفرانسی با آقای دکتر عبدالهی و معاونین ایدرو داشتیم، و در خصوص مسائل و مشکلات و همچنین چگونگی روند پیشرفت پروژه بیواتانول باشت بحث و گفت‌وگو شد..
حسین پور در ادامه به پیگیری رفع مشکلات شهرک خان احمد پرداخته و اظهار کرد: شهرک خان احمد به دلیل اینکه زمان زیادی سرمایه گذار نداشت، برق این شهرک با مشکل مواجه شد، مکاتبات با شرکت شهرک‌های صنعتی داشتیم، که امیدواریم هر چه زودتر زیرساخت‌های شهرک صنعتی انجام گیرد و برق، فیر نوری و سایر زیر ساخت‌های مورد نیاز پروژه بیواتانول حل شود.
 حسین پور در بازدید از پروژه پتروشیمی گچساران، اظهار کرد: تحریم‌های علیه ایران، باعث شده پتروشیمی گچساران از برنامه زمان بندی عقب بیفتد، پتروشیمی نیاز به یک سری ماشین آلات و تجهیزات دارد، که با توجه به توانایی داخل و حمایت از تولید داخل بخشی از ماشین آلات از داخل کشور تأمین خواهد شد و بخش دیگر متناسب با نیاز پتروشیمی از خارج وارد می‌شود.
وی افزود: برای تسریع در پیشرفت پروژه پتروشیمی گچساران، هفته آینده از مدیرکل ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت معدن تجارت و مدیرکل تأمین منابع وزارت صنعت معدن دعوت شده است که به استان خواهند آمد، بازدید از پتروشیمی گچساران صورت خواهد گرفت.
حسین پور در بازدید دیگری از مجتمع گیاهان دارویی هربی فارمد، بیان کرد: مجتمع تولید و بسته بندی گیاهان دارویی، از پروژه‌های بنیاد برکت است که پیشرفت خوبی دارد، سازه پروژه مراحل نهایی‌اش را طی می‌کند، دیوارها و کف سازی انجام شده است. یکی از مسائل این پروژه، نیاز به تسهیلات می‌باشد که از طریق بنیاد برکت موضوع در دست بررسی و رفع مشکل می‌باشد ضمن اینکه بانک توسعه تعاون آماده هر گونه همکاری با شرکت فوق بر اساس سیاست‌های بانک مرکزی می‌باشد.
حسین پور در انتها بیان کرد که بخشی از تجهیزات و ماشین آلات مجتمع گیاهان دارویی خریداری شده و امیدوار هستیم که پروژه در سال جاری افتتاح و اشتغال پایداری را برای مردم خوب و فهیم گچساران و استان ایجاد نماید.
-------------------------------------------------
گزارش: سیده زهرا حسینی فر


کد مطلب: 421510

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/421510/2/حسین-پور-پیگیری-تاجگردون-تخصیص-اعتبار-75-میلیارد-تومان-بیواتانول-باشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1