تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۳
کد مطلب : ۴۲۱۳۳۱
بعد از 96 ساعت؛

آتش افسار گسیخته کوه‌های گچساران مهار شد ( + تصاویر )

۲
کبنا ؛بعد از 4 روز آتش سوزی کوه‌های گچساران در مناطق (خنگه بنار، نارک و گناوه لری) تقریباً مهار شد.
وحید محمدی‌تبار مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد در این باره توضیح می‌دهد که آتش سوزی کوه‌های گچساران در مناطق خنگه بنار، نارک و گناوه لری تقریباً مهار شده است و در حال حاضر فقط چند مورد داریم که آنها هم کنده‌ها و تنه‌های سوخته شده‌اند که شعله ور اند و البته نیروهای مردمی، منابع طبیعی و سپاه همچنان در ارتفاعات حضور دارند تا از شعله ور شدن مجدد احتمالی جلوگیری کنند.
وی با بیان اینکه عملیات اطفای حریق پس از 96 ساعت تلاش و مجاهدت نیروی‌های مردمی و دولتی و نظامی تمام شده است، افزود: افراد خودجوش، جوانان، ورزشکاران، کوه نوردان و بانوانی که به صورت خودجوش حضور پیدا کرده بودند، اهالی روستاهای حوالی این آتش‌سوزی ها، نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، بسیج، سپاه، پادگان شاهد، امور عشایر، هلال احمر، جهادکشاورزی؛ اتشنشانی و شهرداری، فرمانداری و بخشداری، شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، آموزش و پروش، و ... خبرنگاران و اصحاب رسانه خیلی همکاری و مشارکت داشتند.
مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه عملیات اطفای حریق جنگل‌های گچساران را استاندار استان شخصاً نظارت و پیگیری می‌کرد، اظهار داشت: نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس پیگیری و همکاری کرد و فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان شخصاً حضور و همکاری داشتند.
وی افزود: وزیر دفاع و فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور توجه ویژه داشتند و دستور همکاری و حمایت صادر کردند که از آنها صمیمانه تشکر می‌کنم، همچنین هوانیروز ارتش؛ هوافضای سپاه و کادر پروازی شرکت نفت گچساران خیلی در این عملیات زحمت متحمل شدند.
 محمدی‌تبار گفت:۳۱ سورتی توسط دو فروند بالگرد 214 هوانیروز ارتش در این عملیات انجام گرفت که ۱۸۳ نفر در این پروازها هلی برن شدند.
وی بیان کرد:  بالگرد شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ۴۰ سورتی انجام داد که ۱۱۵ نفر را در ارتفاعات کوه‌های این شهرستان هلی برن کردند.
مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:  بالگرد میل ۱۷۱ آب پاش هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز سه مورد آب گیری از سد کوثر و آب پاشی داشتند. و همچنین امروز( ۶ خرداد ۹۹ ) هر دو فروند بالگردهای هوافضای سپاه ۱۸ مورد سورتی جهت هلی برن نیروها به ارتفاعات محل آتش سوزی انجام دادند. و قریب به ۱۲۰ نفر را هلی برن کردند.
محمدی در پایان گفت: فردا با حضور مدیرکل منابع طبیعی و فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان برای پایش کامل منطقه حضور پیدا خواهیم کرد و منطقه را مجدداً مورد بازدید قرار می‌دهیم. میزان خسارت را اداره‌کل منابع طبیعی بعد از کار کارشناسی اعلام می‌کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

سعید معدوی
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی دستشون درد نکنه براشـون آرزوی موفقیت دارم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1