کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بعد از 96 ساعت؛

آتش افسار گسیخته کوه‌های گچساران مهار شد ( + تصاویر )

7 خرداد 1399 ساعت 0:03

بعد از 4 روز آتش سوزی کوه‌های گچساران در مناطق (خنگه بنار، نارک و گناوه لری) تقریباً مهار شد.


بعد از 4 روز آتش سوزی کوه‌های گچساران در مناطق (خنگه بنار، نارک و گناوه لری) تقریباً مهار شد.
وحید محمدی‌تبار مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد در این باره توضیح می‌دهد که آتش سوزی کوه‌های گچساران در مناطق خنگه بنار، نارک و گناوه لری تقریباً مهار شده است و در حال حاضر فقط چند مورد داریم که آنها هم کنده‌ها و تنه‌های سوخته شده‌اند که شعله ور اند و البته نیروهای مردمی، منابع طبیعی و سپاه همچنان در ارتفاعات حضور دارند تا از شعله ور شدن مجدد احتمالی جلوگیری کنند.
وی با بیان اینکه عملیات اطفای حریق پس از 96 ساعت تلاش و مجاهدت نیروی‌های مردمی و دولتی و نظامی تمام شده است، افزود: افراد خودجوش، جوانان، ورزشکاران، کوه نوردان و بانوانی که به صورت خودجوش حضور پیدا کرده بودند، اهالی روستاهای حوالی این آتش‌سوزی ها، نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، بسیج، سپاه، پادگان شاهد، امور عشایر، هلال احمر، جهادکشاورزی؛ اتشنشانی و شهرداری، فرمانداری و بخشداری، شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، آموزش و پروش، و ... خبرنگاران و اصحاب رسانه خیلی همکاری و مشارکت داشتند.
مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه عملیات اطفای حریق جنگل‌های گچساران را استاندار استان شخصاً نظارت و پیگیری می‌کرد، اظهار داشت: نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس پیگیری و همکاری کرد و فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان شخصاً حضور و همکاری داشتند.
وی افزود: وزیر دفاع و فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور توجه ویژه داشتند و دستور همکاری و حمایت صادر کردند که از آنها صمیمانه تشکر می‌کنم، همچنین هوانیروز ارتش؛ هوافضای سپاه و کادر پروازی شرکت نفت گچساران خیلی در این عملیات زحمت متحمل شدند.
 محمدی‌تبار گفت:۳۱ سورتی توسط دو فروند بالگرد 214 هوانیروز ارتش در این عملیات انجام گرفت که ۱۸۳ نفر در این پروازها هلی برن شدند.
وی بیان کرد:  بالگرد شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ۴۰ سورتی انجام داد که ۱۱۵ نفر را در ارتفاعات کوه‌های این شهرستان هلی برن کردند.
مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:  بالگرد میل ۱۷۱ آب پاش هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز سه مورد آب گیری از سد کوثر و آب پاشی داشتند. و همچنین امروز( ۶ خرداد ۹۹ ) هر دو فروند بالگردهای هوافضای سپاه ۱۸ مورد سورتی جهت هلی برن نیروها به ارتفاعات محل آتش سوزی انجام دادند. و قریب به ۱۲۰ نفر را هلی برن کردند.
محمدی در پایان گفت: فردا با حضور مدیرکل منابع طبیعی و فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان برای پایش کامل منطقه حضور پیدا خواهیم کرد و منطقه را مجدداً مورد بازدید قرار می‌دهیم. میزان خسارت را اداره‌کل منابع طبیعی بعد از کار کارشناسی اعلام می‌کند.
 


کد مطلب: 421331

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/421331/2/آتش-افسار-گسیخته-کوه-های-گچساران-مهار-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1