تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب : ۴۲۱۲۷۱
کبنا گزارش می‌دهد

پنجه در پنجه آتش؛ نبرد نفس گیر مسئولان و نیروهای مردمی برای مهار آتش جنگل‌های گچساران ( + تصاویر و فیلم )

۰
کبنا ؛عصر روز جمعه (2 خرداد ماه 99) آتش به جان عرصه‌های طبیعی و جنگل کوه‌های گچساران افتاد و تاکنون علی رغم تلاش‌ها و با وجود صعب العبور و کوهستانی بودن منطقه و ورزش باد این آتش سرکش مهار نشده است. با این حال نیروهای مردمی، بسیج، منابع طبیعی، هلال احمر، ستاد بحران، سپاه، ارتش، شهرداری و... در حال تلاش هستند که افسار لجام گسیخته آتش را مهار کنند.
بنا بر این گزارش، آتش‌سوزی کوه‌های گچساران که عصر جمعه شروع شده بود و روز گذشته کاملاً مهار شده بود دوباره شعله‌ور شد، بالگردهای ارتش، شرکت نفت و سپاه به منطقه اعزام شده‌اند تا علاوه بر هلی برن نیروها، با پاشیدن آب این آتش را خاموش کنند.
نیروهای امدادی و مردمی اعم از ستاد بحران استان و نیروهای مردمی با همه توان و در گرمای طاقت فرسای منطقه گرمسیری گچساران در حال خاموش کردن آتش هستند.
با ورود بالگردهای ارتش به منطقه؛ (ساعت ۱۳، دوشنبه ۵ خرداد 99) مرحله اول عملیات با موفقیت انجام شد و ۱۱۰ نفر نیرو به ارتفاعات خونگه بنار و گناوه لری هلی برن شد. که سه نفر از نیروها سطحی مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شدند.
مرحله دوم عملیات کنترل و اطفای حریق در جنگل‌های صعب العبور خونگه بنار و گناوه لری گچساران با حضور هلی کوپتر آبپاش ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع شروع شد.
به گزارش کبنا، اولین هلی کوپتر آب پاش هوا فضای سپاه در فرودگاه گچساران نشست تا همه نیروها برای نجات میراث آیندگان همگام و هم هدف شوند.
 
هلی کوپترهای ارتش آخرین سورتی های هلی برن را انجام داد. هواپیمای آب پاش هوا فضای سپاه پاسداران در حال انجام عملیات اطفای حریق جنگل‌ها است.
  
ورزشکاران و گروه‌های مردمی به ارتفاعات خامی و گناوه لری توسط بالگردها هلی برن شدند.
سرهنگ جهانگیر انصاری جانشین سپاه فتح و فرمانده تیپ 48 فتح کهگیلویه و بویراحمد در محل عملیات اطفای حریق جنگل‌های گچساران حضور یافتند.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد دقایقی پیش در محل عملیات اطفای حریق جنگل‌های گچساران حضور پیدا کرد و از نزدیک در جریان این عملیات قرار گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

به جز اینکه آتش خودش دلش بسوزه خاموش بشه
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1