کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر:

تجلیل از فرماندهان و رزمندگان پیشکسوت دوران دفاع مقدس در استان

4 خرداد 1399 ساعت 1:27

همزمان با سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در آیینی با حضور فرمانده سپاه فتح و نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان و جمعی از فرماندهان و پاسداران استان از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس وآزادگان و خانواده‌های شهدا تجلیل شد.


 همزمان با سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در آیینی با حضور فرمانده سپاه فتح و نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان و جمعی از فرماندهان و پاسداران استان از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس وآزادگان و خانواده‌های شهدا تجلیل شد.
 فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر گفت: این برنامه به مناسبت روز سرنوشت ساز سوم خرداد برگزار شده است و این روز را به رزمندگان و ایثارگرانی که این حماسه غرور آفرین را خلق کردند تبریک عرض می‌نمایم.
 سردار حمید خرمدل افزود: حدود 19 ماه خرمشهر در تصرف دشمن بود و جوانان آن روز سپاه اسلام، مجموعه بسیجیان و فرماندهان ما که قطعاً دروس کلاسیک و آکادمیک را نخوانده بودند بنا به ضرورت آن برهه لباس رزم پوشیدند.
 وی بیان کرد: رزمندگان سپاه اسلام و طراحان جنگ ما، عملیات بیت المقدس را با هدف بیرون راندن دشمن به پشت مرزها، نشان دادن قدرت نظامی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران, انهدام نیروهای متجاوز در غرب کارون و آزاد سازی خرمشهر ساماندهی کردند.
 سردار خرم دل ابراز داشت: آزاد سازی 5400 کیلومتر از خاک ایران و 180 کیلومتر مرز، 19 هزار اسیر و 16 هزار کشته از دشمن, انهدام 60 هواپیما, 3 بالگرد، 418 تانک، 30 قبضه توپ، 490 خودرو از دستاوردهای عملیات بیت المقدس است و همچنین در این عملیات یک هلیکوپتر، 105 تانک و 56 خودرو توسط رزمندگان ما به غنیمت گرفته شد.
 فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: این‌ها شاید در برآوردهای اولیه نظامی مهم نبود و بازپسگیری خرمشهر دارای اهمیت بیشتری بود و اگر بخواهیم دفاع مقدس را به درستی تحلیل کنیم هشت سال دفاع مقدس به دو بخش قبل از فتح خرمشهر و بعد فتح خرمشهر تقسیم می‌شود.
 سردار خرم دل ابراز داشت: شهید صیاد شیرازی می‌فرمایند" تا قبل از فتح خرمشهر دفاع و جنگ ما بیشتر جنیه نظامی داشت و بعد از فتح خرمشهر بخش عمده‌ای از هدف ما سیاسی بود یعنی می‌خواستیم با دفاع و جنگ به سیاستمدارانمان کمک کنیم تا در مذاکراتشان قدرت چانه زنی بیشتری داشته باشند".
  این فرمانده ارشد نظامی با طرح این سؤال که چرا فتح خرمشهر اینقدر برای ما مهم، سرنوشت ساز و آبرومند است، گفت: دو سه سال پیش مقام معظم رهبری در فرمایشات خود تعبیر "خرمشهرها در پیش است " را بکار بردند در حالی که ما فتح فاو و ... را نیز داشتیم اما خرمشهر مرکز ثقل شد و در کانون توجهات قرار گرفت.
 سردار خرم دل با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس ما کمترین امکانات، تجربه و تجهیزات نظامی را داشتیم، گفت؛ با این حال دشمن تازه نفس با پیشرفته‌ترین تجهیزات و با تمام استحکامات نظامی شکست خورد و خرمشهری را که تصور نمی‌کرد آن را مجدد بدست آوریم را از دست داد.
 وی با طرح این سؤال که چگونه این فتح بزرگ بدست آمد؟ گفت: در این باره امام راحل می‌فرمایند "خرمشهر را خدا آزاد کرد" و رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند " آزاد سازی خرمشهر حمایت و دست قدرت الهی است".
 فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: موضوع فتح خرمشهر در فرمایشات رهبرانقلاب آمده است و به همین خاطر وعده می‌دهد که خرمشهرها در پیش است.
 سردار خرم دل گفت: رهبر انقلاب درباره سوم خرداد و آزاد سازی خرمشهر می‌فرمایند " اگر همه تلاش‌ها و مجاهدت انجام شود و همه توان‌ها به میدان آورده شود و در نهایت به خدا هم توکل شود دست خدا به کمک خواهد آمد و پیروزی نصیب ما خواهد شد و اگر این منطق را بپذیریم فلسطین و تمامی بلاد مستضعف و مظلوم عالم آزاد خواهند شد ".
 وی بیان کرد: اینکه رهبر انقلاب می‌فرمایند " رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید " بر اساس همین منطق است و زمانی که مردم مظلوم فلسطین و لبنان و مجاهدانی از ایران، عراق، افغانستان خالصانه برای نابودی اسرائیل تلاش می‌کنند و به خدا توکل دارند این پیروزی قطعاً محقق خواهد شد.
 سردار خرم دل ابراز داشت: منطق مجاهدت ایستادگی و توکل به خدا رمز پیروزی ماست.
 وی گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند "ما با آمریکا جنگ نامتقارن داریم ". جنگ نامتقارن یعنی چیزهایی ما داریم که آمریکایی‌ها ندارند و بالعکس.
 سردار خرم دل افزود: آمریکا پیشرفته‌ترین موشک‌ها و هواپیماها را دارد و سربازانش مزدور است و روزانه برای پوشیدن لباس سربازی مزد می‌گیرند اما رزمند گان ما برای پول نمی‌جنگند و اگر لباس رزم می‌پوشند به خاطر باور و اعتقاد آنهاست.
 وی گفت: ما چیزهای همچون توکل به خدا, اهل بیت (ع) و حمایت مردم را داریم که آنها از آن بی بهره‌اند و در جنگ نامتقارن چون توکل ما به خداست حتماً پیروز هستیم.
 سردار خرم دل ابراز داشت: فتح خرمشهر یک اتفاق بی بدیل در دفاع مقدس بود که به یک الگو تبدیل شد.
 وی در پایان به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: یک از دغدغه‌های مقام معظم رهبری تشکیل دولت جوان انقلابی است اگر یک دولت انقلابی تشکیل بدهیم فتح الافتوح و یک خرمشهر است که موجب آبادانی می‌شود.
 در این آیین سرهنگ محمد ارشادی از فرماندهان پیشکسوت کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس به نقش رزمندگان استان در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و به بیان خاطراتی از آن دوران پرداخت.
 وی گفت: در این عملیات رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد نقش بارزی در خط شکنی و کمک به فتح خرمشهر داشتند.
 در پایان این مراسم هشت فرمانده دوران دفاع مقدس، 12 خانواده شهید و آزاده و 10 پیشکسوت رزمنده دوران دفاع مقدس با اهدای لوح سپاس و هدایایی مورد تجلیل قرار گرفتند.


کد مطلب: 421218

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/421218/2/تجلیل-فرماندهان-رزمندگان-پیشکسوت-دوران-دفاع-مقدس-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1