تاریخ انتشار
جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۷
کد مطلب : ۴۲۱۱۷۲
در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا مطرح شد

کلانتری: باید یاد بگیریم با وجود کرونا چگونه زندگی کنیم / مکان‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تعطیل است / هموطنان به این استان سفر نکنند

۱
کبنا ؛جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا امروز ( جمعه 2 خرداد ماه 99) به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. در این جلسه ابتدا، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، فرمانده سپاه فتح، فرماندار بویراحمد، شهردار یاسوج، رئیس جمعیت هلال احمر  نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را پیرامون تعطیلات عید فطر و نحوه مقابله با این ویروس مطرح کردند.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد در ادامه این جلسه با تاکید بر تشکیل کمیته‌های مدیریت تعطیلات عید فطر در شهرستان‌ها، اظهار داشت: این کمیته‌ها و اقداماتی که در دستور کار دستگاه‌های مربوطه انجام می‌شود باید ضمن هماهنگی و تعامل بین بخشی هم راستا با ستاد ملی و همچنین استانی مدیریت و کنترل بیماری کرونا باشد.
 امکان اسکان گردشگر وجود ندارد
حسین کلانتری تصریح کرد: هرچند بیان برخی هشدارها و تذکرات و همچنین اعمال محدودیت‌ها و یا عدم ارائه خدمات به مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشورمان به این استان زر خیز با جاذبه‌ها و مناظر بکر و طبیعی خدادادی بویژه در این ایام و روزها برای مسئولان امر سخت و ثقیل است اما بروز خطرات احتمالی ناشی از این بیماری منحوس و مرموز ایجاب می‌کند برخی شرایط را به ناچار تحمل کرد.
 وی ادامه داد: مردم این استان همواره به مهمان نوازی، صمیمت و ارتباطات عاطفی شهرت دارند ولی به دلیل شیوع و موج جدید این بیماری نیز از هموطنان درخواست می‌کنیم تا اطلاع بعدی و رفع خطر بیماری به این استان سفر نکنند.
 کلانتری یادآور شد: با تصویب ستاد استانی مدیریت کرونا مقرر شد که فرمانداری‌ها و شهرداران در همه شهرستان‌ها اجازه نصب چادرهای مسافرتی در سطح پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و یا مناظر گردشگری به هیچ مسافر و گردشگری ندهند.
وی تاکید کرد: نصب چادر در سطح پارک‌ها، میادین شهر و یا مناظر گردشگری به راه اندازی تجمعات و تشکیل گروه‌های مردمی منجر می‌شود که خود مهمترین فاکتور خطر در انتقال بیماری است.
 استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: حتی برخی پارک‌ها و مناظر گردشگری بویژه در سطح شهر یاسوج در حال آماده سازی، بهسازی و افزایش امکانات برای مسافران و گردشگران پس از کنترل نهایی بیماری کرونا هستند و هم اینک امکان پذیرش مسافر و گردشگر در این مکان‌ها وجود ندارد.
 کلانتری در ادامه به شیوه حمله به کرونا در استان اشاره کرد و گفت: استراتژی بیماریابی فعال ما یک کار بسیجی وار و همگانی بود که بسیار زودتر از سایر استان‌ها این کار را شروع کردیم ضمن اینکه بیمار یابی ما بسیار کارآمدتر از دیگر استان‌ها بوده است.
وی در تشریح این اقدام استان در مقابله با کرونا ادامه داد: بیماریابی ما هوشمند و هدفمند بود به گونه‌ای که اگر در منطقه‌ای تست مثبتی مشاهده می‌شد همه محیط پیرامون این بیمار را بیماریابی می‌کردیم.
وی افزود: به عنوان نمونه برای فقط 3 تست مثبت کرونا در یکی از شهرستان‌های استان حدود 180 تست از اطرافیان و هر فردی که به هر نحوی احتمال ارتباط با این بیماران را داشته‌اند، تست کرونا گرفته‌ایم که این کار نشان از هدفمند و هوشمند بودن مقابله با کرونا در استان ما است و در واقع ما با قدرت به این ویروس حمله کرده‌ایم و تا فعلاً هم خوشبختانه موفق بوده‌ایم.
کلانتری گفت: کرونا، تا الان به عنوان ویروسی ناشناخته مطرح بوده است و هر لحظه احتمال ایجاد شرایط ویژه توسط این ویروس وجود دارد پس نمی‌توان بی توجه به آن بود اما تا این لحظه همکاری‌ها و تلاش‌های مسئولان و همکاری مردم به نتایج خوبی رسیده است.
وی ادامه داد: الان با شرایط ویژه تعطیلات عید فطر مواجه هستیم و باید در این خصوص چند تصمیم مهم و کاربردی بگیریم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: کمیته مدیریت تعطیلات عید فطر از همین امروز با فرماندهی فرمانداران در شهرستان‌ها خصوصاً در دو شهرستان بویراحمد و دنا تشکیل می‌شوند که در این مدت باید به شدت شرایط مناطق مختلف استان مدیریت شود.
کلانتری ادامه داد: کمیته‌های شهرستانی به فرماندهی فرمانداران و همکاری دیگر دستگاه‌ها موظف هستند محورهای مهم ورودی استان را کنترل کنند.
وی گفت: در همه شبکه‌های سراسری اطلاع رسانی کرده‌ایم که سایت‌های گردشگری ما در حال تعمیر هستند و دینی بر گردان ما نیست اگر مسافران و گردشگران به استان آمدند و مجبور به بازگشت شدند.
کلانتری گفت: مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا به اندازه مصوبات شورای امنیت ملی اهمیت دارد و هیچ کس حق تخلف یا تقابل با آن را ندارد که در این زمینه مسئولین باید دقت لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه تصمیمات مربوط به محدودیت‌ها یا آزادسازی‌های مربوط به ستاد ملی مقابله با کرونا است، گفت: تاکنون هر جایی که لازم بود بسته شود را بسته‌ایم و تذکرات لازم را هم داده‌ایم.
کلانتری گفت: تنها استانداری هستم که مصاحبه کشوری طی این روزهای منتهی به تعطیلات عید با صدا و سیما داشته‌ام و خواستار عدم ورود گردشگران به استان شده‌ام و این موضوع را به صراحت گفته‌ام و البته این موضوع برای من هزینه خواهد داشت که آن را پذیرفته‌ام.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این چند روز باید مدیریت کنیم هیچ کسی چه بومی و چه غیر بومی خق برپایی چادر در هیچ کجایی را ندارد و این یک مصوبه ستاد استان است و با قاطعیت باید اجرا شود.
کلانتری توضیح داد: مگر می‌شود در مناطق گردشگری اجازه برپا کردن چادر داد اما تجمعی در کناران صورت نگیرد و تبعاتی از این تجمعات ایجاد نشود؟
وی گفت: برخی نقاط گردشگری استان در این روزها نگران کننده است و باید تدابیر محدودیتی آن بیشتر شود ضمن اینکه ما در حال تعمیرات و تکمیل این مناطق گردشگر پذیر برای بعد از کرونا هستیم و نمی‌توانیم کسی را بپذیریم.
کلانتری گفت: چون این استان قطب گردشگری است و در کل کشور مردم اینجا را دوست دارند بی شک می‌خواهند به استان ما سفر کنند اما به این عزیزان هم وطن می گویم در حال آماده سازی مناطق گردشگری برای پس از کرونا هستیم و باید تا آن مدت صبر کنند.
وی در مورد بازار شهر یاسوج هم که احتمال دارد در این روزها به محل خطر تبدیل شود گفت: خود بازاریان در این چند روز تعطیلات مراعات می‌کنند و همراه مردم بازار را تعطیل خواهند کرد.
وی با هشدار به گردشگران گفت: همه ورودی‌های استان کنترل می‌شوند و چنانچه کسی دارای علائم بیماری باشد، یا به مراکز قرنطینه یا مراکز درمانی فرستاده می‌شوند و یا اینکه اگر نپذیرفتند باید برگردند و وارد استان نشوند.
کلانتری گفت: سیاست اصلی ستاد ملی مقابله کرونا حفظ جان مردم است و ما هم باید یاد بگیریم با کرونا زندگی کنیم بنابراین با جنجال و هیاهو به جایی نمی‌رسیم باید منطقی برخورد کنیم.
وی افزود: همه دنیا به شدت درگیر این ویروس است و نمی‌دانیم چه تعداد از مردم گرفتار کرونا شده‌اند اما باید یادبگیریم با وجود کرونا چگونه زندگی کنیم، چگونه خرید کنیم و چگونه به محل کار خود برویم.
کلانتری با اشاره برخی سیاه نمایی ها گفت: متاسفانه عده معدودی از کسانی که دسترسی به قلم و سایت‌ها دارند سعی در ایجاد تنش و التهاب دارند که به این معدود افراد توصیه می‌شود دست از این کار بردارند و به آرامش جامعه کمک کنند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: دو اقدام مهم از همان زمان شیوع بیماری کرونا شامل افزایش روند تست‌های کرونایی و بیماریابی فعال، گسترده و هوشمند و همچنین اجرای طرح غربالگری سلامت در سطح مراکز بهداشتی و مبادی ورودی برای کنترل و شکست زنجیره این بیماری در دستور کار ستاد استانی و مجموعه بهداشت و درمان استان بوده که خروجی مثبت و اثربخش آن بارها مورد تمجید و تأیید ستاد ملی و مقامات و مسئولان امر در مرکز نیز قرار گرفت.
 وی گفت: در راستای بیمار یابی فعال و افزایش میزان تست‌های کرونا در استان در یکی از شهرستان‌ها از حدود ۱۸۸ نفر از اطرافیان و بستگان نزدیک سه فرد مبتلا به کرونا تست غربالگری انجام شده است.
 کلانتری تصریح کرد: در ایام تعطیلات فطر امسال ضمن درخواست مجدد از هم وطنان برای پرهیز از سفر غیر ضرور به این استان، در راستای حفظ سلامت مسافران طرح غربالگری از افراد مشکوک در سطح ورودی‌های استان از روز گذشته آغاز شده است.
کلانتری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنان روز قدس خود، بسیار دقیق و هوشمندانه همه‌پرسی را نسخه نجات بخش مردم فلسطین و قدس دانست و با مطرح کردن راهکار همه پرسی با حضور ساکنین اصلی فلسطین بهانه‌ها را از کشورهای مغرض گرفت.
حسین کلانتری در ادامه اظهار داشت: گزارش دکتر یزدانپناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص وضعیت کرونا امیدوار کننده بود هر چند عده‌ای تلاش دارند اقتدار مردم و مسئولان استان در مقابله با این ویروس را زیر سؤال ببرند اما خوشبختانه ما از هر جهت نسبت به کشور تا الان بهترین شرایط را داریم.
وی افزود: هر چند از نظر ما فوت یک نفر هم زیاد است، اما بر اساس ارائه آمار مقایسه‌ای که در چنین شرایطی معمول است، تنها استان تک رقمی از نظر آمار فوتی کرونا هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
واله تو اون موقع که ورود ممنوع بود عده ای غیر بومی از کسانی ما میشناسیم راحت با دو کلمه حرف افراد کنترل کننده جلو پلیس راه رو راحت فریب میدادند و وارد شهر میشدند . اگر کنترل اینطور باشه فایده نداره
مثلا طرف به دروغ میگفت خانمم اینجا کار میکنه میخوام برم پیشش و ...
Iran, Islamic Republic of
یکی ب داد ما بازاری ها برسه ورشکست شدیم خدا
Iran, Islamic Republic of
بایدقوانین سفت وسخت اعمال باشه،خداقوت
اا
Iran, Islamic Republic of
استاندارتو غیر بومی هستی و برات مهم نیست پس کنترل کن و نزار شهر الوده نشه
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1