تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۲۶
کد مطلب : ۴۲۱۱۱۱
نقدی بر مراسم معارفه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد؛

متن و حواشی یک تودیع و معارفه؛ وقتی دسترنج استاندار کهگیلویه و بویراحمد نادیده گرفته می‌شود

۵
کبنا ؛بالاخره فاطمه اسدی روز (چهارشنبه 31 اردیبهشت ماه 99) با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی بر صندلی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد نشست.
به گزارش کبنا، این مراسم بدون رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در سالن حکیم جرجانی با حضور حاتم زاده معاون سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور و اردشیری مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد سازمان و کوشکی مدیر کل فارس و رئیس قطب پنچ کشور برگزار شد.
در این مراسم همچنین تعدادی از مدیران کل استان از جمله مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل ثبت احوال، مدیرکل تأمین اجتماعی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.
گفته می‌شود که در این مراسم حاتم‌زاده معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به پتانسیل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: مهارت آموزی در زمینه‌های مختلف باید در این استان تقویت شود، یکی از ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد گردشگری است.
وی به ضعف مهمی در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: عدم سرمایه گذاری در ابعاد مختلف از ضعف‌های این استان به شمار می‌رود و باید تلاش در شناساندن ظرفیت‌های این استان به سرمایه گذاران انجام بگیرد.
 او همچنین صحبت‌های در باره نیروهای ماهر، آموزش‌های مهارت آموزی و شکوفایی استعدادها در کهگیلویه و بویراحمد زد و گفت: باید منابع اعتباری بر توسعه مهارت آموزی تمرکز شود.
پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد که یکی از مدیران موفق استان و کشور شناخته می‌شود، در این آئین به فرهنگ مهارت آموزی اشاره کرد و گفت: باید این فرهنگ را در جامعه گسترش دهیم.
او در ادامه گفت: تحقق شعار سال «جهش تولید» با ترویج فرهنگ مهارت آموزی محقق خواهد شد.
نیک مرام در ادامه به تمجید از مدیرکل جدید فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و گفت: توجه وزارت کار به مدیریت زنان قابل تقدیر است.
آنگونه که برخی در فضای مجازی جلسه تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید آموزش فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد را روایت کرده‌اند، فرج الله راد مدیرکل سابق آموزش فنی و حرفه‌ای استان حرف چندانی برای گفتن نداشت. او خودش را در جایگاه توصیه می‌بیند و از سازمان مرکزی فنی و حرفه‌ای استان می‌خواهد که «فاطمه اسدی» مدیرکل جدید را همراهی کنند. کاری که سازمان بهتر از «فرج الله راد» می‌داند.
راد حتی در ثانیه‌های آخر به جای اینکه بگوید چه میزان زیر ساخت‌ها را برای مهارت آموزش گسترش داده است، بیان می‌کند: «مهارت آموزی به نوبه خود باعث تقویت اشتغال و تولید کشور و استان خواهد شد.»
به نظر می‌رسید که پرونده عملکرد «راد» چندان پُر نبود. فرج الله راد تنها به تشکر و قدردانی از «غلام محمد زارعی»، سید موسی خادمی استاندار وقت، آیت الله ملک حسینی نماینده مردم در مجلس خبرگان و سایر مسئولان اکتفا کرد. و این در حالی است که استان کهگیلویه و بویراحمد دارای جوانان بیکار زیادی هست که انتظار می‌رود، مسئولان متولی کار و اشتغال برنامه‌های دقیق و مناسبی را برای عبور از این بحران بیکاری داشته باشند.
«فاطمه اسدی» مدیرکل جدید آموزش فنی و حرفه‌ای که بخت با او یار شد، در این جلسه به جای معرفی یک یا چند برنامه کاری خود برای عبور استان کهگیلویه و بویراحمد از بیکاری جوانانش، حرف‌های همیشگی و روزمره مدیران که در جلسات تکرار می‌شود، پرداخت و گفت: «از تمام توان خود برای پیشبرد اهداف سازمان خود بهره خواهیم برد.»
او با قدردانی از مسئولان این صحبت را هم کرد که «امیدوارم که بتوانیم از این فرصت برای اثبات توان مدیریتی بانوان استفاده کنم.»
اسدی قول داد که با تمام توانش وارد میدان کار شود. مهارت آموزی و ایجاد اشتغال پایدار رسالت اصلی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای است.
بر پایه این گزارش، جهش تولید و اشتغالزایی با حرف‌های کلیشه‌ای محقق نخواهد شد. یقیناً برنامه ریزی دقیق و مناسب و اقدام عملی می‌تواند این استان را از معضل بیکاری نجات دهد.
آئین تودیع و معارفه مدیران کل آموزش فنی و حرفه‌ای سابق و فعلی در حالی برگزار شد که مدیران حاضر چندان طرح فاصله گذاری اجتماعی را به منظور مقابله با کرونا رعایت نمی‌کردند، ضرورت داشت که آنها به منظور فرهنگ سازی این طرح، فاصله‌ها را رعایت می‌کردند. در واقع هر چه مجموعه علوم پزشکی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این روزها بافتند، معاون استاندار و برخی مدیران بر باد دادند.
تصاویر این آئین در فضای مجازی گویای این مسئله است. برگزاری مراسم تودیع و معارفه به این شکل اصلاً ضرورت نداشت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ودد
Iran, Islamic Republic of
چرا الکی می گی اتفاقا ما فکر کردیم وزارت فرهنگ نه کار اخه همشون شاعر بودن بابا عملکرد کحا بود
محسن
Iran, Islamic Republic of
با سلام، متاسفم که رسالت خبرنگاری و رسانه ای را رعایت نمی کنید شما برای اثبات حق و حقیقت در اداره کل و شهرستانهای استان حضور پیدا کنید و هم عملکرد جناب مهندس راد را ببینید و هم رضایت مجموعه فنی حرفه ای را از جناب مهندس راد، فکر کنم تنها مدیری در استان بود که بعد از مدت مدیری اش مجموعه وی اینقدر رضایت از ایشان داشته اند و بسیار نگران و ناراحت از این تغییر و تحول بودند،چون واقعا مجموعه ای یکدست و کارآمد و با صمیمیت بالا در سازمان آموزش و فنی حرفه ای استان و شهرستانها در زمان مدیریت جناب مهندس راد بوجود آمده بود، چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید....
شهروند
Iran, Islamic Republic of
همه مديران شهرستانى گچساران بعداز يك مدت مديريت در حوزه گچساران به عنوان مدير كل انتخاب مى شوند دليل اين رفتار ها چيه يعنى يك نماينده داره براى اين استان تصميم ميگيره هم به جاى باقى نماينده ها هم استاندار لطفا سازمان بارزشى و دادگسترى ورود بفرماييد باتشكر
Iran, Islamic Republic of
کازورش ایرسه
Iran, Islamic Republic of
موفق باشندان شالا
Iran, Islamic Republic of
یاسوج این چهار سال محل تاخت و تاز اقایون گرمسیری خواهد شد
دنا
Iran, Islamic Republic of
نه که ۸ سال گذشته هنر کرده بی ،
اتفاقا به حول الهی آبرو بویراحمد دوباره زنده میشه
Himay
Iran, Islamic Republic of
تشکر از آقای مهندس راد و تبریک به خانم مهندس اسدی ، واقعا لیاقت این پست و حتی بالاتر را داشتن
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر راد و زارعی
...
Iran, Islamic Republic of
ام
Iran, Islamic Republic of
ام ده چه بی. هنی هم ایخیت تخریب کنید زارعینه
انصاری
Iran, Islamic Republic of
درود بر وجود ارزشمند مهندس راد عزیز
ر.انصار
Iran, Islamic Republic of
[۵/۱۲،‏ ۲:۰۸] Rasoul.Ansari: با نام و یاد حضرت حق
زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست, هرکسی نغمه خود خواند و از صحنه رود, صحنه پیوسته به جاست, خرم آن صحنه که مردم بسپارند به یاد.

جناب آقای مهندس راد عزیز
درقاب صحنه مهارتی این اداره کل درخشید و با تمام وجود در مقابل نقصان ها و کاستی ها همیشه پر انرژی و پیگیر، خواستار اعتلای مهارت بودید.
وامیدوارانه حلال مسائل.
آرزوی شادی و سربلندی در تمامی مراحل زندگی را برای شما از خداوند بزرگ دارم.

شما نه تنها مدیر بلکه مربی و دوستی ارزشمند هستید

صدها فرشته بوسه برآن دست میزنند. کز کار خلق یک گره بسته وا کند.

امیدوارم در جایگاه پیش رو همچنان سرافراز باشید

ایام به کام 🙏🌲🙏
[۵/۱۲،‏ ۲:۰۸] Rasoul.Ansari: با نام و یاد حضرت حق

سرکار خانم اسدی

در راستای ضرورت انکار ناپذیر حضور بانوان نخبه این سرزمین،

انتصاب شایسته حضرتعالی را تبریک عرض نموده,آرزومندم در سایه توجهات خداوند بزرگ و تجربیات ارزنده جنابعالی, شاهد موفقیت و پیشرفته بیشتر مجموعه مهارتی این استان همچون گذشته باشیم.

ایام به کام 🙏💐🙏
Iran, Islamic Republic of
درودها نثار خانم اسدی توانمند.مایه افتخاری.اروزی توفیق روزافزون دارم از صمیم قلب تبریک عرض میکنم..باشت وباوی
Iran, Islamic Republic of
درودها نثار خانم اسدی توانمند.مایه افتخاری.اروزی توفیق روزافزون دارم از صمیم قلب تبریک عرض میکنم..باشت وباوی
شیدایی
Iran, Islamic Republic of
خدا قوت به راد عزیز واقعان پرتلاش بود ارزوی موفقیت برا خانم اسدی
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1