تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۴۹
کد مطلب : ۴۲۱۰۶۰
در نشست مسئولان شهرداری یاسوج با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

آمادگی منابع طبیعی برای رفع مشکلات زمین اجرای طرح کارخانه بازیافت زباله در دشتروم / سلامت مردم در معرض خطر / نفوذ آب زباله‌ها به آب‌های زیر زمینی

۰
کبنا ؛نشست مشترک مسئولان شهرداری یاسوج با مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با موضوع رفع معارضات زمین اجرای طرح کارخانه بازیافت زباله در دشتروم برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این نشست مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد، افزود: ضمن اینکه شیوه دفن زباله در منطفه دوپشته دشتروم مناسب نیست و اداره کل منابع طبیعی با دفن زباله به این شیوه در جنگل و مرتع هم مخالف است.
وی افزود: این اداره تلاش می‌کند تا در جهت رفع این مشکل در زمینه ایجاد کارخانه بازیافت زباله با دستگاه‌های ذیربط همکاری کند.
حکمتیان اصل با اشاره به دفن زباله در مناطق جنگلی گفت: شهر یاسوج از لحاظ موقعیت جغرافیایی از یک سمت کوه و از طرف دیگر باوسعت بسیار زیاد پوشش گیاهی ومرتعی قرار دارد وباتوجه به شرایط حفظ پوشش گیاهی وجلوگیری از نفوذ شیرابه به سفره‌های زیرزمینی حمایت و همکاری همه جانبه اداره کل منابع طبیعی استان در بحث برون رفت از معضل زباله در منطقه دوپشته دشتروم و عدم تأیید شیوه فعلی دفن پسماند در مراتع همکاری لازم را انجام خواهیم داد.
 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: باتوجه به شرایط فعلی دفن وزباله ها وامکان نفوذ شیرابه‌ها به سطح آبهای زیر زمینی سلامت مردم در معرض خطر قرار می‌گیرد وما هرچه سریعتر همکاری لازم دراین خصوص را با دستگاهای مرتبط خواهیم داشت.
 شهردار یاسوج نیز با بیان اینکه پسماند بخشی از زندگی انسان‌هاست، گفت: باید جمع آوری و دفن صحیح آن برای همه قشرهای جامعه دارای اهمیت ویژه‌ای باشد. 
نستهن مقدم اظهار داشت: روزانه به طور میانگین در شهر یاسوج حدود 140 تن زباله تولید که بخشی از آن در طبیعت رها می‌شود. 
 وی گفت: امکان تملک زمین برای شهرداری یاسوج به منظور دفن زباله فراهم نیست و پیمانکار نیز تا زمانی که زمین واگذار نشده سرمایه گذاری نمی‌کند. 
مقدم بیان کرد: واگذاری منطقه «دوپشته» دشتروم بویراحمد برای دفن زباله‌های شهر یاسوج تا مراحل مطلوبی پیش رفته سرمایه گزار آمادگی کامل را دارد تا کارخانه بازیافت زباله را در این منطقه راه اندازی کند و از اداره کل منابع طبیعی انتظار می‌رود زمین به مقدار لازم در اختیار شهرداری قرار دهد تا هرچه سریعتر زباله‌ها موجود در آب‌های زیر زمینی نفوذ نکند و سلامت مردم در معرض خطر قرار نگیرد
شهردار یاسوج عنوان کرد: به منظور دفن زباله‌های عفونی یاسوج با یک شرکت بخش خصوصی رایزنی شده و با اختصاص چهار هکتار زمین سایت مخصوص تبدیل زباله‌های عفونی به بی خطر از سوی این شرکت ایجاد می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1