تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۴۲۰۷۰۶
توسط شورای اسلامی شهر یاسوج انجام گرفت

تجلیل از نخستین معلمان بویراحمد / آرزویی که بر دل مدیرکل مانده است ( + تصاویر )

۰
کبنا ؛مراسم تجلیل از خانواده‌های معلمان پیشکسوت شهر یاسوج با حضور احد جمالی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد، هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان، حسن زاده رئیس اداره امور آموزش و پرورش بویراحمد در محل شورای اسلامی شهر یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (شنبه 20 اردیبهشت ماه 99) جلسه غیرعلنی شورای اسلامی شهر یاسوج با حضور احد جمالی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد، هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان، حسن زاده رئیس اداره امور آموزش و پرورش بویراحمد به منظور تجلیل از اولین معلمان شهرستان بویراحمد برگزار شد.
مسعود خوبانی رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در این جلسه به جایگاه مقام معلم اشاره کرد و روز معلم را تبریک گفت و اظهار کرد: در این جلسه از خانواده‌های چند تن از اولین معلمان شهرستان بویراحمد دعوت کرده‌ایم که در حضور مسئولان یاد و خاطره گرامی و تلاش‌های آنها را برای توسعه نظام آموزشی پاس بداریم.
 هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با بیان اینکه هیچ شغلی شریف‌تر، رفیع‌تر و بالاتر از معلمی پیدا نمی‌شود، اظهار کرد: کار معلمان، کار انبیاء است، رسالت پیامبران الهی تربیت انسان‌ها بود و ما در قرآن کریم داریم اگر فردی یک نفر را زنده کند، گویا همه افراد جامعه را زنده کرده است و بر اساس تفاسیرمعنی زنده کردن، زنده کردن فکری و فرد را از مسیر انحراف نجاات دادن، است.
وی گفت: آموزش و پرورش پایه و اسکلت و بنای جامعه است و به قول صاحب نظران بعد از نان، آموزش و پرورش مهمترین مقوله برای انسان‌ها است. مهم‌ترین سرمایه جامعه، سرمایه انسانی است که آموزش و پرورش نقش تربیت نیروی انسانی را برعهده دارد.
زارع پور گفت: تمام برنامه‌های تجلیل ما از معلمان گرانقدر به شکل ویدئو کنفرانسی برگزار شد.
وی افزود: ما کلنگ احداث 731 واحد مسکونی را برای معلمان و بازنشستگانمان به زمین زدیم و ما تنها استانی هستیم که توانستیم زمین را برای معلمانمان تأمین کنیم. و به شکل ویدئو کنفرانسی از 213 معلم نمونه استان با حضور مسئولان استانی تجلیل کردیم.
محمد رحیم دهراب پور عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در این جلسه با تبریک روز معلم، اظهار داشت: حقیقتاً آقای زارع پور مرد اخلاق مداری است.
وی گفت: بازنشستگان ما در یک بحران مالی قرار دارند و لذا امیدوارم در راستای مطالبات و حقوق بازنشستگان تدابیری اتخاذ شود.
دهراب پور با بیان اینکه بعضی از انسان‌ها هیچ وقت نمی‌میرند، اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که معلمان نمی‌میرند و آنها با تربیت انسان‌های فرهیخته برای جامعه از خودشان آثارهای ماندگاری به امانت می‌گذارند.
وی افزود: کار معلم، یک کار ظریفی است. نباید معلمان را به شکل آماری افزایش دهیم، بلکه معلم‌ها را باید برای انسان‌ها به ویژه جامعه دینی تربیت کنیم. چرا که قرار است معلمان انسان‌ها را تربیت کنند.
عضو شورای اسلامی شهر یاسوج به میدان معلم شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: باید این میدان به المان‌های متناسب مزین شود.
احد جمالی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شهادت شهید مطهری (ره) و تبریک روز معلم، اظهار داشت: علم شهید مطهری منطبق با مبانی دین اسلام بود، لذا ماندگاری آثار او به همین خاطر است.
وی افزود: بزرگ‌ترین سرمایه‌ی هر ملتی منابع انسانی است، که معلمان این منابع انسانی را برای هر جامعه تربیت می‌کنند. بنابر این هزینه کردن در آموزش و پرورش در واقع سرمایه گذاری لازم و ضروری است.
جمالی تاکید کرد: معلمان وظیفه رشد و تربیت افراد جامعه را برعهده دارند.
وی در ادامه یاد و خاطره معلمان پیشکسوت شهرستان بویراحمد را گرامی داشت و گفت: هر چه جامعه دارد از برکت معلمان است.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر حرکتی که در راه خدا محوری بود، قطعاً جواب خواهد داد، در غیر اینصورت دور باطل است.
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در ادامه این مراسم اظهار داشت: حضور 45 هزار دانشجو و 400 دانشجو دکترا و پسا دکترا در شهرستان بویراحمد، یقیناً نتیجه تلاش‌ها و رنج‌های بزرگان و نیاکان ما است.
وی در ادامه گفت: اگر معلمان و بزرگان ما نبودند، امروز ما همین جا هم نبودیم.
در ادامه کناری گفت: «یادمان معلم» به عنوان یک پروژه تعریف شود و ما هم قول می‌دهیم که تأمین اعتبار در این زمینه صورت بگیرد.
فرماندار بویراحمد به تخفیف 70 درصدی شورای شهر یاسوج به معلمان اشاره کرد و گفت: هر گونه تخفیف عوارض ممنوع است، اما ما سعی می‌کنیم که با نهادهای نظارتی در این رابطه صحبت‌های انجام بگیرد.
در ادامه این جلسه هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به تنها آرزوی خود اشاره کرد که بعد از دوندگی‌های زیاد هنوز نتوانسته است در این راستا کاری انجام بدهد، گریزی زد و گفت: خیلی دنبال این بودم، تا زمانی که در مسئولیت قرار دارم، موزه و گنجینه آموزش و پرورش را در مرکز استان احداث کنم، که به دلیل کمبود فضای آموزشی در شهرستان بویراحمد تاکنون نتوانسته‌ام، کاری انجام بدهم و این آرزوی من است. آثار ارزشمند و پراکنده‌ای دست افراد است و ما می‌توانیم آن را در یک جا جمع کنیم.
یکی از پیشکسوتان در این جلسه گفت: جامعه ای جلوتر است که آموزش و پرورش آن جلوتر است.
به گزارش کبنا، در این مراسم از خانواده‌های میرزا ابوالحسن حسینی، میرزا عیسی موسوی پور، مرتضی حسینی، صدرالله رودشتیان، طهماسب صالح پور و بهرام نیک پی به عنوان اولین معلمان شهرستان بویراحمد تجلیل به عمل آمد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی
United States
حرف مفت زدن دیگه فایده ندارد
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1