تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۹
کد مطلب : ۴۲۰۶۵۶
سید جواد هادی اصل می‌گوید

تلاش فرزندان برای احیای دوباره حیات وحش کوه نیر چرام

۱
کبنا ؛مستندساز جوان هم استانیکه طی چندسال گذشته با اقدامات بی نظیرش از جمله ثبت تصاویری شگفت انگیز از پلنگ ایرانی در برخی مناطق استان مثل پارک ملی دنا سوژه خبرگزاری‌های داخلی و بین المللی شده است در مصاحبه با خبرنگاران گفت:
 سید جواد هادی اصل اظهار داشت: ما با بهرگیری از تجربمان در مستندسازی حیات وحش و فرهنگ سازی آشتی با طبیعت و حیات وحش، تلاش داریم به همراه جمعی از جوانان دلسوز شهرستان‌های کهگیلویه و چرام در مناطق اطراف کوه نیر از جمله سرفاریاب فعالیت‌های خود در این زمینه را آغاز نماییم، تا شاید با اینگونه اقدامات و آگاه سازی و آموزش درست، جوانان منطقه و نسل‌های جدید برای جلوگیری از شکار حیات وحش کوه نیر وارد میدان شوند و طی سالهای آینده دوباره حیات وحش این کوه احیا شود و به دوران باشکوه گذشته خود برگردد.
وی افزود: هرچند برای رسیدن به این آرمان و آرزو راه سخت و دشواری پیش روی ماست ولی علاقه و دغدغه مندی که در این حوزه جوانان ما دارند باعث امید و انرژی مضاعفی برایمان شده است.
 وی با اشاره به اینکه گزارشات متعددی که منابع مختلف برایشان ارسال شده است، بیان داشت: گزارشات ارسالی مردم محلی امید ما را مبنی بر حضور خرس قهوه‌ای و پلنگ ایرانی، دو گونه ارزشمند در مناطق مختلف کوه نیر افزایش داده است و تلاش می‌کنیم برای ثبت تصویری و محافظت از آنها اقدامات لازم را انجام دهیم.
 هادی اصل افزود: استارت کار ما با حضور جمعی از جوانان فعال و دوستدار محیط زیست در فضای مجازی زده شد است و هم اکنون با همکاری مردم محلی و روستاهای دامنه کوه نیر اقدامات میدانی در این کوه و مناطق اطرافش را آغاز شده تا انشاء الله بتوانیم مردم و طبیعت را بیش از پیش باهم آشتی دهیم و از حیات وحش برای نسل‌های آینده محافظت کنیم.
 وی خاطر نشان کرد: کمپین دوستداران محیط زیست شهرستان‌های کهگیلویه و چرام برای احیای حیات وحش کوه نیر، نیز تشکیل شده است و علاقه مندان می‌توانند برای حفظ سرمایه‌های استان به این کمپین بپیوندند.
  این مستندساز در پایان گفت: لازم است در این خصوص از حمایت‌های معنوی آقای هاشمی مدیر کل محیط زیست استان که همیشه حامی و پشتیبان ما و جوانان دغدغه مند استان در خصوص حفاظت از منابع طبیعی و حیات وحش استان بودند کمال تشکر و قدر دانی را داشته باشم.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1