کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست ستاد پیشگیری از بیماری کرونای شهرستان‌های گچساران و باشت مطرح شد

شرایط استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای بازگشایی مشاغل کم‌ریسک

20 فروردين 1399 ساعت 20:39

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با رویکرد جدید اشاره کرد و گفت: این مشاغل به سه دسته کم ریسک، متوسط و پرریسک تقسیم بندی می‌شوند که مشاغل کم ریسک و متوسط از ۲۳ فروردین، فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای گام دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف و بازاریان است.
 به گزارش کبنا، حسین کلانتری در نشست ستاد پیشگیری از بیماری کرونای شهرستان‌های گچساران و باشت، با بیان اینکه طرح مبارزه با ویروس کرونا از ۱۳ بهمن ۹۸ در دستور کار شورای سلامت این استان بوده گفت: قبل از ورود ویروس کرونا به کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ مصوبه در خصوص این بیماری در شورای سلامت استان تصویب شد.
 وی به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با رویکرد جدید اشاره کرد و گفت: این مشاغل به سه دسته کم ریسک، متوسط و پرریسک تقسیم بندی می‌شوند که مشاغل کم ریسک و متوسط از ۲۳ فروردین، فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
 کلانتری با بیان اینکه تاکنون سه هزار مورد تست کرونا در این استان انجام شده گفت: میانگین تست‌های روزانه کرونا در استان کهگیلویه وبویراحمد نسبت به نرم کشوری بالاتر است.
وی ابراز کرد: میانگین تست کرونا در کشور به ازای ۱۰۰ هزار نفر ۱۰۰ مورد می‌باشد.
 استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: با تلاش دولت و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان بیش از ۲۸۰ تخت نقاهتگاهی در بیمارستان‌های شهید جلیل یاسوج، شهید رجایی دوگنبدان و در دهدشت برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.
وی به تغییر خطوط کارخانه تولیدی سینره به مواد ضدعفونی کننده اشاره کرد و افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا شرکت تولیدی سینره خط تولید خود را به تهیه مواد ضد عفونی از جمله ژل ضدعفونی کننده اختصاص داد که این شرکت روزانه بین ۶ تا ۱۸ هزار عدد مایع ضدعفونی تولید می‌کند.
 کلانتری به راه اندازی کارخانه الکل در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: این کارخانه پس از ۱۰ سال با ظرفیت هزار لیتر وارد چرخه تولید شده است.
وی اظهار داشت: با همکاری مجموعه سپاه روزانه ۲۵ هزار عدد ماسک در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.
   
 فیلم ) دعای فرج با صدای حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد
کلانتری با اشاره به اقدامات انجام شده برای کنترل و نظارت بر مبادی ورودی و خروجی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در ۵۸ نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد تیم‌هایی برای کنترل ورودی و خروجی شهرها و روستاها مستقر شد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متولیان بهداشتی باید در زمینه قرنطینه بیماران کرونایی جدیت بیشتر بکار گیرند.
کلانتری ابراز کرد: آحاد مردم استان بیش از پیش با متولیان امر در زمینه مبارزه با ویروس کرونا همکاری داشته باشند و به توصیه‌ها و تاکیدات مجموعه بهداشت و درمان، پلیس راهور و مسئولان استانی توجه کنند.
 وی افزود: این استان با انجام بیش از ۹۵ درصد طرح غربالگری بیماری کرونا رتبه نخست کشور را هم اکنون داراست که این امر مهم مرهون تلاش همراهی و مشارکت و همکاری مردم این استان است.
وی با بیان اینکه مردم با رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی می‌توانند از شیوع کرونا در استان جلوگیری کنند.
 کلانتری از همراهی، همکاری و تعامل مطلوب و مثبت مردم فهیم استان در شهرها و مناطق مختلف برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی قدردانی کرد.


کد مطلب: 419663

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/419663/2/شرایط-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-بازگشایی-مشاغل-کم-ریسک

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1