تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۹
کد مطلب : ۴۱۹۶۶۳
در نشست ستاد پیشگیری از بیماری کرونای شهرستان‌های گچساران و باشت مطرح شد

شرایط استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای بازگشایی مشاغل کم‌ریسک / 23 فروردین آغاز فعالیت اقتصادی

۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای گام دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف و بازاریان است.
 به گزارش کبنا، حسین کلانتری در نشست ستاد پیشگیری از بیماری کرونای شهرستان‌های گچساران و باشت، با بیان اینکه طرح مبارزه با ویروس کرونا از ۱۳ بهمن ۹۸ در دستور کار شورای سلامت این استان بوده گفت: قبل از ورود ویروس کرونا به کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ مصوبه در خصوص این بیماری در شورای سلامت استان تصویب شد.
 وی به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با رویکرد جدید اشاره کرد و گفت: این مشاغل به سه دسته کم ریسک، متوسط و پرریسک تقسیم بندی می‌شوند که مشاغل کم ریسک و متوسط از ۲۳ فروردین، فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
 کلانتری با بیان اینکه تاکنون سه هزار مورد تست کرونا در این استان انجام شده گفت: میانگین تست‌های روزانه کرونا در استان کهگیلویه وبویراحمد نسبت به نرم کشوری بالاتر است.
وی ابراز کرد: میانگین تست کرونا در کشور به ازای ۱۰۰ هزار نفر ۱۰۰ مورد می‌باشد.
 استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: با تلاش دولت و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان بیش از ۲۸۰ تخت نقاهتگاهی در بیمارستان‌های شهید جلیل یاسوج، شهید رجایی دوگنبدان و در دهدشت برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.
وی به تغییر خطوط کارخانه تولیدی سینره به مواد ضدعفونی کننده اشاره کرد و افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا شرکت تولیدی سینره خط تولید خود را به تهیه مواد ضد عفونی از جمله ژل ضدعفونی کننده اختصاص داد که این شرکت روزانه بین ۶ تا ۱۸ هزار عدد مایع ضدعفونی تولید می‌کند.
 کلانتری به راه اندازی کارخانه الکل در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: این کارخانه پس از ۱۰ سال با ظرفیت هزار لیتر وارد چرخه تولید شده است.
وی اظهار داشت: با همکاری مجموعه سپاه روزانه ۲۵ هزار عدد ماسک در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.
   
 فیلم ) دعای فرج با صدای حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد
کلانتری با اشاره به اقدامات انجام شده برای کنترل و نظارت بر مبادی ورودی و خروجی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در ۵۸ نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد تیم‌هایی برای کنترل ورودی و خروجی شهرها و روستاها مستقر شد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متولیان بهداشتی باید در زمینه قرنطینه بیماران کرونایی جدیت بیشتر بکار گیرند.
کلانتری ابراز کرد: آحاد مردم استان بیش از پیش با متولیان امر در زمینه مبارزه با ویروس کرونا همکاری داشته باشند و به توصیه‌ها و تاکیدات مجموعه بهداشت و درمان، پلیس راهور و مسئولان استانی توجه کنند.
 وی افزود: این استان با انجام بیش از ۹۵ درصد طرح غربالگری بیماری کرونا رتبه نخست کشور را هم اکنون داراست که این امر مهم مرهون تلاش همراهی و مشارکت و همکاری مردم این استان است.
وی با بیان اینکه مردم با رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی می‌توانند از شیوع کرونا در استان جلوگیری کنند.
 کلانتری از همراهی، همکاری و تعامل مطلوب و مثبت مردم فهیم استان در شهرها و مناطق مختلف برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی قدردانی کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1