کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

«دره جوجق» زیلایی آن طرف جاده مسدود / عشایر را فراموش نکنیم

19 فروردين 1399 ساعت 11:49

مردم روستاهای مختلف بخش زیلایی از نبوده جاده مناسب و آب شرب گلایه و از مسئولان در خواست دارند که در این زمینه چاره اندیشی کنند.


مردم روستاهای مختلف بخش زیلایی از نبوده جاده مناسب و آب شرب گلایه و از مسئولان در خواست دارند که در این زمینه چاره اندیشی کنند.
دره جوجق تلخزار زیلایی یکی از مناطق عشایری است که هر ساله به دلیل بارش باران راه این منطقه مسدود می‌شود و تلاشی هم برای بازگشایی آن انجام نمی‌گیرد. به گفته ساکنین این منطقه راه این منطقه عشایری به پل ارتباطی نیاز دارد.
 بنا بر این گزارش، «دره جوجق» روستایی از توابع دهستان زیلایی که حدود ۴ ساعت فاصله از مرکز شهر یاسوج دارد، بعد از اطلاع از وقوع سیل در (10 فروردین ۹۹) با خودروی کمک دار «پاژن» قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از عبور از چند رودخانه وارد منطقه شدیم. که توانستیم مقداری از مایحتاج مردم را به دست آنها برسانیم.
 همزمان با ورود ما به این روستا، بعضی از ساکنین بیان می‌کردند، این اولین خودرو هست که از اوایل بارش پاییز و قطع جاده روستا، وارد روستای دره جوجق تلخزارشده است.
همچنین بیان می‌شود که بخش زیادی از مایحتاج اهالی روستا اوایل پاییز به منطقه برده می‌شود و دیگر خبری از خرید و تأمین نیازهای زندگی نیست تا اواخر بهار که جاده روستا به وسیله لودر عشایر باز گشایی می‌شود که امید می‌رود مسئولان در این رابطه تدابیر کارشناسی شده داشته باشند.
به گزارش کبنا، نبود جاده، آب و برق نیازهای ضروری این روستا بود، علی رغم این مشکلات کفش و دیگر نیازهای زندگی درخواست مردم از ما بود، مادری بیان می‌کرد، بوی علف جاشیر در شب به شدت ما را اذیت می‌کنند که انتظار داریم در زمینه هم چاره اندیشیده شود.
فرد دیگری بیان می‌کرد: ما اسم برخی از اقلام مورد نیاز زندگی را فقط از رادیو می‌شنویم.
 مرد زیلایی که چهره او گرما و سرما را برای تأمین معیشت خانواده‌اش دیده بود، وقتی به ما رسید این را بیان کرد که این روستا فاقد آب لوله کشی، برق، و راه ارتباطی مناسب هست. جاده‌ی این روستا می گویند به دلیل اینکه اداره عشایر به پیمانکار پولی پرداخت نمی‌کند، نیمه کاره رها شده اکثر این این مرد دادمدار و کشاورز هستند وحمعیت نسبتاً زیادی هم دارد. که لازم است مسئولان در این خصوص اقدام مناسبی داشته باشند.


کد مطلب: 419614

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/419614/2/دره-جوجق-زیلایی-طرف-جاده-مسدود-عشایر-فراموش-نکنیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1