تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۴۱۹۳۳۷
کبنا گزارش می‌دهد:

جلوی تاراج گیاهان دارویی گرفته شود / برخورد قانونی با انحراف اعتبارات سیل

۰
کبنا ؛جلسه کمیته اضطراری ستاد پیشگیری، فرماندهی و پاسخ به بحران استان با حضور معاون عمرانی استاندار و اعضاء استانی تشکیل گردید.
به گزارش کبنا نیوز، وحید محمدی‌تبار دبیر جلسه، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و همچنین روز جانباز، از مجاهدت‌های کادر درمانی علوم پزشکی و بیمارستانها. سپاه و بسیج. فرمانداری‌ها. دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی. هلال احمر. شهرداری‌ها و .... در مبارزه با گسترش ویروس کرونا تشکر کرد و گفت: با توجه به هشدارهای سازمان مدیریت بحران کشور، تأکید استاندار محترم و اداره هواشناسی استان این جلسه تشکیل شد تا ضمن بررسی مشکلات و تنگناهای موجود و شرایط فعلی استان، دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها، آمادگی و تمهیدات لازم را در خصوص این سامانه بارشی که الان وارد استان شده است بیندیشند.
مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: در این شرایط کرونایی و تعطیلی جا دارد منابع طبیعی و محیط زیست استان نسبت به حفاظت از منابع ملی و سرمایه‌های استان در بخش طبیعت و محیط زیست بیشتر اهتمام ورزیده تا از تاراج گیاهان دارویی و نابودی منابع طبیعی جلوگیری کنند.
محمدی تبار گفت: شهروندان عزیز توجه داشته باشند که این بارش‌ها گرچه رحمت الهی هست اما منجر به افزایش سرعت گسترش ویروس سرما دوست کرونا خواهد شد، لذا خواهش داریم مردم به تبعیت از توصیه‌های پزشکی و دستورات استاندار محترم از خانه خارج نشوند و گشت گذار و سیزده بدر را امسال بطور کامل لغو کنند.
وی افزود: پیشنهاد فرماندار بویراحمد در خصوص توزیع آرد گندم برای پخت خانگی خانوارها در نقاطی از استان که فاقد نانوایی هستند باید در دستور کار قرار گرفته و به جد مورد توجه شرکت غله و تعاون روستایی و فرمانداران محترم قرار گیرد تا اهالی روستاها و عشایر کل استان که فاقد نانوایی‌اند بتوانند در تأمین نان دچار مشکل نشوند و آمد و رفت‌ایشان کمتر شود.
مدیر کل مدیریت بحران افزود: در سال گذشته اعتباراتی برای جبران خسارات سیل از طرف دولت به برخی دستگاههای اجرایی از جمله جهاد کشاورزی استان، امور عشایر، شرکت آب منطقه‌ای و آبفا  و اداره کل راهداری و راهسازی قرار گرفته است که باید این اعتبارات فقط در محل قانونی خود هزینه شود و اگر کوچکترین انحرافی در این اعتبارات چه به لحاظ پروژه‌ای و چه به لحاظ شهرستانی رخ داده شود از طریق نهادهای نظارتی پیگیری و برخورد خواهد شد.
لذا، لازم است این دستگاه‌ها ریز عملکرد و تخصیص اعتبار مدیریت بحران را به ما گزارش دهند تا بتوانیم جوابگوی مردم باشیم.
بنا بر این گزارش، محمدی تبار در پایان ضمن تشکر از صدا و سیمای استان در بحث اطلاع‌رسانی گفت: احتمال آب گرفتگی معابر و منازل و مسدود شدن جاده‌های عشایری و روستایی، همچنین طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها، رعد و برق شدید و صاعقه‌زدگی در این سامانه بارشی بالاست و همه باید پای کار باشند تا مردم نگرانی نداشته باشند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1