کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

تمرکز روی بیماریابی بیشتر شود / پوشش کامل چتر حفاظتی برای نیروهای خط مقدم مبارزه با کرونا

9 فروردين 1399 ساعت 16:51

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در نشست ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا و در جمع اعضای این ستاد گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی فرصتی مطلوب برای شکست حلقه ویروس بیماری کرونا است.


استاندار کهگیلویه وبویراحمد در نشست ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا و در جمع اعضای این ستاد گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی فرصتی مطلوب برای شکست حلقه ویروس بیماری کرونا است.
به گزارش کبنانیوز، حسین کلانتری در این نشست تأکید کرد: این طرح در ابعاد اجتماعی، امنیتی و انتظامی در مدیریت بیماری کرونا مورد توجه است و مثل همیشه محور اصلی در اجرا مردم هستند.
استاندار گفت: از مردم عزیر استان می خواهیم که در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی توجه جدی داشته باشند و مجموعه دست‌اندرکاران را یاری کنند.
کلانتری تصریح کرد: حدود ۲ روز از اجرای کامل این طرح می گذرد و از ترددها به خوبی کاسته شده و طرح با شدت و جدیت تمام ادامه می یابد و همه تلاش ها بر این است تا دانشگاه علوم پزشکی برای قطع زنجیره بیماری فرصت و شرایط کافی را داشته باشد.
کلانتری افزود: اینکه نسبت به جمعیت به لحاظ کاهش افراد مبتلا به بیماری  کرونا در میان استان ها پیشرو هستیم این نکته را گوش زد می کند که نباید غافل شد و بلکه از فرصت استفاده کنیم و به سمت بیماریابی برویم و از طریق سامانه ۴۰۳۰ و مراکز ۱۶ گانه در سطحی گسترده تر در تمام نقاط شهرها و روستاها برنامه های کنترلی داشته باشیم.
استاندار به تمرکز بیشتر روی نمونه گیری و تست بیماریابی تاکید کرد و افزود: قبلا در استان بین ۱۰ تا ۳۰ مورد در روز نمونه گیری می شد و اکنون این عدد به ۲۶۰ مورد در روز رسیده است.
حسین کلانتری به پوشش کامل چتر حفاظتی و مراقبتی نیروهای خط مقدم مبارزه با کرونا تاکید کرد و گفت: همه پزشکان و پرستاران عزیز و دیگر عزیزانی که در این عرصه جهادگرانه تلاش می کنند باید مجهز به همه امکانات باشند و کمبودی احساس نکنند و به شدت از آنها مراقبت و حفاظت شود.  
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: دانشگاه علوم پزشکی حوزه بهداشت و درمان مطلقا نباید کمبودی داشته باشد و با همه توان و ظرفیت پشت این حوزه هستیم و از آنان نیز صمیمانه تقدیر و تشکر می کنیم.
کلانتری بیان کرد: از نظر تخت های درمانی و امکانات، شرایط موجود، بیش از نیازهای فعلی است و سپاه پای کار است و مراکز نقاهتگاهی و استراحتگاهی را برای ضرورت احتمالی مهیا کرده است.
استاندار به تحت حفاظت بودن بهبود یافتگان تاکید کرد و گفت: افراد بهبود یافته از بیماری کرونا در مراکز نقاهتگاهی مورد کنترل لازم  قرار بگیرند.
وی یادآور شد: در حوزه تأمین امکانات و کالاهای مورد نیاز مردم تاکنون هیچ کمبود و مشکلی نداشته ایم و به اندازه کافی در انبارها مایحتاج مردم ذخیره می باشد. 
استاندار تاکید کرد: قرار نیست که بنگاه های تولیدی را تعطیل کنیم به شرطی که پروتکل های بهداشتی را کاملا رعایت کنند.
به گزارش کبنا، در این جلسه دکتر ابراهیم موسوی فوق تخصص گوارش به عنوان مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حوزه بهداشت و درمان منصوب شد.


کد مطلب: 419311

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/419311/2/تمرکز-روی-بیماریابی-بیشتر-شود-پوشش-کامل-چتر-حفاظتی-برای-نیروهای-خط-مقدم-مبارزه-کرونا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1