کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عکاس معروف کهگیلویه و بویراحمد در آمریکا هنرنمایی می‌کند؛

عروسی کهگیلویه و بویراحمدی‌ها در دانشگاهِ USC آمریکا

6 فروردين 1399 ساعت 2:25

آثار حسن غفاری عکاس معروف کهگیلویه و بویراحمدی در زمینه جشن عروسی مردم این استان، در دانشگاه USC آمریکا به نمایش گذاشته می شوند.


 آثار حسن غفاری عکاس معروف کهگیلویه و بویراحمدی در زمینه جشن عروسی مردم این استان، در دانشگاه USC آمریکا به نمایش گذاشته می شوند.
به گزارش کبنانیوز، دانشگاهِ USC آمریکا با همتِ بنیاد فرهنگ، کتابخانه‌ها و گروه مطالعات خاورمیانه‌ی خود، نمایشگاهی از ۱۵۰ سال سنت‌های عروسی در ایران را از تاریخ ۵ اسفند ۹۸ تا ۱۱ خرداد ۹۹ در کتابخانه‌ی خود برپا کرده است.
در بخشی از پوسترِ منتشر شده از سوی برگزار کنندگان چنین نوشته شده است؛
جامعه‌ی ایران از تنوع زیادی در مراسم و آیین‌های فرهنگی - اجتماعی برخوردار است.
یکی از این آیین‌ها، مراسم عروسی و آداب و رسوم مربوط به آن است. مراسمی که از مهم‌ترین ستون‌های فرهنگ فارسی به حساب می‌آید. خانواده‌های ایرانی، عروسیِ عزیزان خود را با شادیِ فراوانی جشن می‌گیرند.‌ آماده سازی برای این مراسم ممکن است از مدتها پیش با شادی زیادی آغاز شود. در این دوره، والدین و اعضای خانواده‌ی عروس و داماد از نزدیک با هم همکاری می‌کنند.
‌ در این نمایشگاه، ضمنِ تجلیل از سنت‌های غنیِ عروسی در ایران، تاریخ ۱۵۰ ساله‌ی این سنت از زمانِ ناصرالدین شاه قاجار تا به امروز، با بهره گیری از هنرهای تجسمی در معرض دید تماشاچیان قرار می‌گیرد.
اسناد و قراردادهای مربوط به ازدواج، پارچه دوزی ها، تابلوهای نقاشی و عکس‌های ثبت شده از این سنت ایرانی از جمله‌ی این آثارند.
به گزارش کبنا، در این نمایشگاه سه قطعه از عکس‌های حسن غفاری نیز با عنوانِ مراسم عروسی در استان کهگیلویه و بویراحمد روی دیوار رفته است.


کد مطلب: 419173

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/419173/2/عروسی-کهگیلویه-بویراحمدی-ها-دانشگاه-usc-آمریکا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1