تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۴۱۸۶۹۹
کبنا گزارش می‌دهد

گزارش مکرر (2)؛ وظیفه استاندار و مدیران کل منابع طبیعی و محیط زیست چیست؟ / چه کسی دلسوز طبیعت است؟ / کرونا بهانه فرار از خدمت نشود!

۲
کبنا ؛چند روز پیش گزارشی با عنوان «قابل توجه استاندار، مسئولان قضایی و نظارتی و مدیران کل منابع طبیعی و محیط زیست؛ ضرورت بستن راه‌های ماشین رو به طبیعت/ برای منابع ملی دل بسوزانیم!» [کلیک کنید] در خصوص عدم بستن راه‌های ماشین رویی که نه به صورت قانونی، بلکه به صورت عرفی از سوی برخی از افراد با ماشین‌های خود در طبیعت ایجاد شده و به صورت بسیار بی رحمانه بوته‌ها و سبزه‌های اطراف چشمه‌ها و حوالی شهر یاسوج و دیگر مناطق سبز را از بین می‌برند، انعکاس یافت که متاسفانه مسئولان مربوطه هیچ واکنش رسانه‌ای و یا اقدام عملی در این خصوص انجام ندادند. (لینک خبر قبل)
متاسفانه به دلیل بی توجهی، این وضعیت شدت یافته و تعداد این ایل راه‌ها و راه‌های غیر قانونی که توسط خودروهای شخصی ایجاد شده به شدت در حال توسعه هستند و در مسیر جاده دهنو حوالی یاسوج که چشمه‌ای قدیمی دارد، این ماشین‌ها با حضور در تپه‌ها، کلیه سبزه‌ها و بوته‌های سرسبز را از بین برده‌اند و هیچ کس احساس مسئولیت نمی‌کند!
در شب سه شبنه مورخ 20 اسفند حوالی ساعت 9 شب، بالای 20 ماشین با گذر از میان درختان و سبزه‌ها، دقیقاً بر لب چشمه مستقر شده‌اند. چشمه‌ای که تا قبل از این هیچ مسیر ماشین روی نداشت و حدود یک کیلومتر پایین‌تر مسیر آن با خاکریزی بسته شده بود، محل تردد و گرد و خاک ماشین‌های شخصی و گاهی آفرود سوار تا ماشین سواری شخصی و.. شده است!
باید پرسید؛ چرا مسئولان محیط زیست و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به این امر بی توجه هستند و حتی با انعکاس گزارشات مردمی و رسانه‌ای باز هم هیچ اقدامی در این راستا ندارند؟ چرا استاندار به عنوان نماینده ارشد دولت در استان، این مدیران را بازخواست نمی‌کند؟ وظیفه این مقامات چیست؟
آیا این دستگاه‌ها در خصوص مبارزه با کرونا مسئولیتی دارند که از مسئولیت خویش غافل شده‌اند؟ اگر این دستگاه‌ها مسئول کنترل کرونا هستند، تا دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مسئولیت حفاطت از طبیعت را بر عهده بگیرد!
با این حساب پیشنهاد می‌شود مدیران کل منابع طبیعی و محیط زیست استان را به عنوان مسئولان ستاد استانی مبارزه با کرونا معرفی شوند و مسئولیت حفاظت از طبیعت به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شود!
ضرورت دارد، سریعاً برای بستن راه‌های منتهی به چشمه‌ها (خصوصاً مسیر جاده دهنو شهر یاسوج) با خاکریزی چند بیل لودر خاک در ابتدای مسیر، شهروندان را ملزم به پیاده شدن و پارک خودروی شخصی خود در پشت خاکریز کرده و برای لذت بردن از طبیعت و سلامت آن، بقیه مسیر را پیاده طی کنند و از آن لذت ببرند و عمر این بوته‌ها و سبزه‌ها طولانی شود.
تاکید می‌شود که همه مسئولان (استاندار و مدیران کل مربوطه و مقامات قضایی) در این خصوص احساس مسئوولیت بیشتری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی کبنا نیوز به جهت رسالت خبری و تعهد در قبال شهروندان و طبیعیت تا رسیدن به نتیجه نهایی، دائماً به صورت مکرر در این خصوص گزارش‌هایی را تهیه و انتشار خواهد داد تا همه مطلع شوند و به مطالبه عمومی از مسئولان مبدل شود و در صورت ضرورت اقدامات لازم برای اطلاع مسئولان کشوری از این مسئله را انجام خواهد داد.
عکس‌ها مربوط به عصر روز سه شنبه، می‌باشد در ساعت انعکاس گزارش در ساعت 9 شب، حدود بیست خودرو با گذر از میان سبزه‌ها به کنار چشمه موجود در عکس استقرار یافته که به علت تاریکی امکان عکس گرفتن نبوده است.
جهت اطلاع؛ حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مهندس سید اسدالله هاشمی مدیر کل سازمان محیط زیست و غلامحسین حکمتیان اصل مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهیگلویه و بویراحمد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ممو
Iran, Islamic Republic of
.و معاونینش خودشان را قرنطینه کرده اند دقیقا مثل رییس جمهور انگار که خونشان قرمزتر از خون مردم عادی است
در بحث کرونا این همه اشغال در اطراف شهر یاسوج هست هرچه شکایت میکنیم نه محیط زیست نه شهردار ی نه بهداشت محیط نه علوم پزشکی هیچکس جوابگو نیست
بیشتر از این هم نمیشه انتظار داشت هر وقت اقای استاندار بعنوان رییس ستاد و معاونینش اجازه نمیدن کسی ببیننشون ویا خودشون هم نمیان بین مردم وضعیت از این بهتر نمیشه
Iran, Islamic Republic of
اونموقع که منطقه سرنجل کل لگد مال شد که کسی ناراحت نشد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه بهانه خوبی برای فرار مسئولان جهت انجام ندادن وضایف شده ؟کرونا
تل خسرو
Iran, Islamic Republic of
تمام انبار ضایعاتی از ورودی شهر یاسوج که پایتخت طبیعت است تجمیع شده اند
اقای استاندار کی مجوز این ضایعاتی که نه اشغال دونی را میده سلامت مردم را با چی عوض میکنند لطفا بررسی کنید اهای صدا سیما اهای رسانه ها
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1