تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۴۱۸۵۴۰
آخرین اخبار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد؛

تست 3 نفر مثبت اعلام شد / گرمسیری‌ها بی‌خیال کرونا نشوند / شایعه‌ای که در گچساران تکذیب شد

۲
کبنا ؛
نشست پی‌گیری وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار و با حضور مسوولان مربوطه و البته با حضور مهمان ویژه یعنی نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد.
در این نشست که امروز پنجشنبه ( 15 اسفند ماه 98) از زبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفته شد که تست کرونای 3 نفر در استان مثبت اعلام شده است.
به گزارش فارس در حالی پرویز یزدانپناه اعلام کرد که نفر مبتلا به ویروس شده‌اند که تا روز گذشته تصور همه بر این بود که با ترخیص یک نفر مبتلا به کرونا از بیمارستان دیگر هیچ موردی در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد و تا  اندازه‌ای دستورات و پیام‌های بهداشتی را جدی نگرفتند.
در این نشست فرمانده انتظامی استان تذکر داد و گفت: باید به مردم گفته شود تا بدانند و رعایت کنند چرا که همچنان در برخی از مناطق استان نشست‌های روزانه و شبانه و مراودات قبلی پابرجاست و رعایت چندانی نمی‌شود.
فرمانده نیروی انتظامی استان در ادامه به کشف 10 هزار لیتر الکل توسط ماموران انتظامی استان اشاره کرد و گفت: باید جلوی این اقدامات گرفته شود تا همین نصفه پیراهنی هم که بر تن داریم کسی از تنمان بیرون نیاورد و ملزومات استان را قاچاق نکنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم با بیان اینکه که در خصوص ژل و مواد ضدعفونی کننده نارضایتی‌هایی در استان داریم اظهار کرد: همین مواد ضدعفونی کننده در مراکز درمانی استان کفاف پرسنل خودمان را هم نمی‌دهد و مجبوریم که گران‌تر خریداری کنیم.
وی به اقدام خوبی که طی هفته آینده در استان صورت خواهد گرفت اشاره کرد و گفت: سی‌.تی‌.اسکن بیمارستان جلیل راه‌اندازی خواهد شد.
یزدانپناه با بیان اینکه احتمال شیوع کرونا تا 15 فروردین وجود دارد اظهار کرد: پیش‌بینی راه‌اندازی بخش در بیمارستان‌های امام سجاد و شهید بهشتی یاسوج کرده‌ایم چرا که ممکن است که بیمارستان جلیل به تنهایی برای آینده جوابگو نباشد.
یزدانپناه از مسوولان متولی نظارت‌ها خواست تا نظارت بیشتری بر فعالیت نانوایی‌های استان داشته باشند و در ادامه از جوابگو بودن سامانه 190 خبر داد که مردم می‌توانند با تماس با سامانه سوالات خود را مطرح کنند.
میرمحمدی مدیرکل اجتماعی استانداری هم از صدا و سیمای استان انتقاد کرد که چرا برنامه‌هایی با محتوای روانشناسی پخش نمی‌شود و بیشتر برنامه‌ها به صورت کلیشه‌ای است.
وی گفت: تقریبا از شهرستان‌های استان به غیر از یاسوج غافل شده‌ایم و تنها چیزی که از شهرستان‌ها فرستاده می شود صورتجلسه است.
صدا و سیما هم در پاسخ به این انتقاد گفت که 7 هزار و 570 دقیقه برنامه در همین زمینه پخش کرده‌ایم که در قالب 16 عنوان برنامه است و فقط 2 هزار و 400 دقیقه آن برنامه تلویزیونی بوده است.
رئیس پدافند غیر عامل استان از کاری خوب و ارزنده در 2 منطقه سی‌سخت و پاتاوه خبر داد که ستادهای مردمی تشکیل شده و خود مردم به صورت خودجوش مسافران و غریبه‌ها را به مراکز بهداشتی تحویل داده و یا به نیروی انتظامی معرفی می‌کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست تعطیل شدن همه جلسات و نشست‌ها در استان خبر داد و گفت: اگر در جایی کسی بخواهد مقابل اقدامات پیشگیری از کرونا موضع‌گیری کند قطعا از توان حاکمیتی استفاده می‌کنیم.
وی از کنترل 6 نقطه ورودی و خروجی استان خبر داد و گفت: به طور جدی همه مبادی تحت کنترل شبانه‌روزی قرار دارند.
کلانتری از مردم خواست تا برنامه‌هایی مثل عروسی‌ها و فاتحه‌خوانی‌ها را تعطیل کنند به طوری که برخی افراد رعایت کرده و برای خاکسپاری اموات تنها اعضای خود خانواده شرکت کرده‌اند که اقدامی خوب برای جلوگیری از پیشگیری بیماری است


آغاز مرحله دوم ضدعفونی و مقابله با کرونا در دیشموک

معابر پر تردد، اماکن ورزشی،سالن ها و مغازه های شهر دیشموک توسط شهرداری ضد عفونی و گند زدایی شد. معابر پر تردد، اماکن ورزشی،سالن ها و مغازه های شهر دیشموک توسط شهرداری ضد عفونی و گند زدایی شد.
اقبال اکبری شهردار دیشموک گفت:با توجه به شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور طبق مصوبه شورای اسلامی مقرر شد شهرداری اقدام به ضدعفونی وگندزدایی معابر پر تردد شهر دیشموک کند.

وی افزود:در مرحله دوم ضدعفونی بلوارها،معابر پرتردد و میادین ،اماکن ورزشی،ادارات،بانک ،دفتر امام جمعه و مغازه های سطح شهر دیشموک توسط پرسنل آتش نشانی انجام خواهد شد.

اکبری گفت: تا از بین رفتن شیوع ویروس کرونا تمامی واحدهای شهرداری اعم از واحد آتش نشانی و خدمات شهری آمادگی لازم در خصوص ضدعفونی را دارند.

اکبری ادامه داد وگفت: تاکنون سه مرتبه ضدعفونی در سطح شهر دیشموک انجام و قرار است هفته ای دو مرتبه این برنامه ادامه داشته باشد

 


مرحله دوم اقدامات مقابله‌ای با ویروس کرونا توسط سپاه دهدشت

مرحله دوم اقدامات ضدکرونایی ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه در راستای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس انجام شد.

مرحله دوم اقدامات مقابله‌ای با ویروس کرونا توسط سپاه دهدشت

از زمان شیوع کرونا ویروس اقدامات پیشگیرانه به همت دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان در حال انجام است.
ناحیه مقاومت بسیج، شبکه بهداشت و درمان، گروه‌های جهادی و شهرداری این روزها برای ضدعفونی و گندزدایی معابر، مکان‌های عمومی، ادارات و خیابان‌ها وارد عمل شده و سایر ادارات نیز متناسب با نوع امکانات و تجهیزات موجود در این امر جهادی کمک می‌کنند.
ناحیه مقاومت بسیج شهرستان از زمان شیوع کرونا ویروس از نهادهایی است که به صورت جهادی وارد عمل شده و اقدامات پیشگیرانه انجام داده است.
نیروهای بسیجی و گروه جهادی شهید تقوی سوق به منظور سلامت حال شهروندان و انجام رسالت انسانی در جهت رفع این مشکل بسیج شده تا برای دومین بار ضدعفونی معابر عمومی و ادارات  دهدشت را در دستور کار قرار دهند.
با اعلام ابتلای قطعی سه نفر به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد زنگ خطر این نوع بیماری به ویژه در شهرستان کهگیلویه به صدا درآمده است.
 




شایعه اسکان مسافران غیر بومی در مهمانسرای شرکت نفت گچساران تکذیب شد
رئیس روابط عمومی نفت گچساران شایعه اسکان مسافران شهرهای دیگر در مهمانسرای شرکت نفت را تکذیب کرد.
علی جعفری در پاسخ به این سوال که گفته می شود مهمانانی از شهر قم و دیگر نقاط در مهمانسرای شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران اسکان داده شده اند، اظهار کرد: این شایعه است چرا که مهمانسرای نفت و مجتمع های فرهنگی و ورزشی و کمپهای نزدیک گچساران از همان ابتدا و با هماهنگی های به عمل آمده به دلیل بیماری کرونا تعطیل شده است کمپ های بیرون که کارکنان آنها اقماری هستند با نظارت کارشناسان در حال خدمات هستند.
وی ادامه داد: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با توجه به گستردگی که در چهار استان دارد با دستور مدیرعامل محترم جلسات ستادی خود را تشکیل داد و اقدامات قابل توجه ای را در سطح تاسیسات شرکت؛ ادارات شرکت نفت و ادارات بیرون از شرکت انجام داده است.
جعفری تصریح کرد: ضدعفونی کردن محیط کار کارکنان و توزیع بسته های بهداشتی نظیر ژل ضدعفونی و تمیز کننده در بین کارکنان و اطلاعیه های بهداشتی به صورت پیامکی از طریق روابط عمومی نفت از جمله کارهایی است که توسط متولیان این امر در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران صورت گرفته است.
رئیس روابط عمومی نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: انتظار این است با توجه به شرایط فعلی مردم به شایعات توجه نکنند و مطمن باشند جامعه پزشکی ما با همت و تلاشی که صورت گرفته است که جا دارد از همه آنها تشکر کرد این بیماری نیز ریشه کن خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

...
Iran, Islamic Republic of
شهر دیشموک داره ضدعفونی میشه ولی آموزش و پرورش عشایر در مرکز استان ،ما حتی دستکش و ماسک هم نداریم
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1