کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند و نگران نباشند / داروخانه با انصاف در یاسوج / صیدالی: توزیع عادلانه مواد و دارو را سرلوحه کار خود قرار داده ایم

7 اسفند 1398 ساعت 17:35

صیدالی گفت: در حال حاضر نیز ویروس کرونا یک فضای روانی ایجاد کرده، و وقتی دیدیم مردم برای خرید ماسک و سایر تجهیزات اذیت می شوند،سعی کردیم با مدیریت منابع و دارو، ماسک ها را با قیمتی پایین و عادلانه و به تعداد عادلانه توزیع کنیم.


با وجود بیماری «ویروس کرونا» و افزایش نیاز عمومی به وسایل بهداشتی همانند ماسک، دستکش، ژل ضدعفونی کننده و الکل، متأسفانه شاهد کمبود تجهیزات در شهرهای استان، عدم اطلاع رسانی دقیق و شفاف مراکز دارای لوازم بهداشتی، گرانفروشی در برخی مراکز هستیم.  اگر چه مسئولان گفته اند که مردم نگران تجهیزات لازم و مواد بهداشتی نباشند.

برخورد با گرانفروشان / مراکز توزیع ماسک بصورت شفاف اعلام شود
سید علی ملک حسینی دادستان مرکز یاسوج، با برگزاری جلسات متعدد برای مقابله با گرانفروشی و دفاع از حقوق شهروندان، خواستار فعالیت و برنامه ریزی بیشتر مسئولان و  تهیه مواد مورد نیاز مردم شده و گفت: «با گرانفروشان و احتکار کنندگان ماسک و سایر مواد بهداشتی ضروری حال حاضر به شدت برخورد خواهد کرد».
در رابطه با گرانفروشی برخی مراکز و فروش لوازم مورد نیاز، به سراغ یکی از داروخانه های شهر یاسوج که تلاش زیادی برای تهیه داروهای مورد نیاز بیماران از اقشار مختلفی می کند رفتیم. در این داروخانه ماسک و تجهیزات مورد نیاز این روزها، بصورتی عادلانه و با قیمتی پایین تر توزیع می شود. همچنین برای سالمندان و کودکان ماسک بصورت رایگان عرضه می شود.

رعایت انصاف در توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده در یکی از مراکز یاسوج
داروخانه صیدالی واقع در بنسجان در شرایطی که برخی از فضای ایجاد شده در باره ویروس کرونا سوء استفاده می‌کنند ، با توزیع رایگان ماسک و داروهای ضد عفونی کننده بین سالمندان و کودکان، انصاف خود را به رخ کسانی کشید که از این وضعیت به دنبال منفعت خود هستند.
صیدالی دکتر داروساز و مدیر داروخانه بنسنجان شهر یاسوج؛ در رابطه با توزیع عادلانه و قیمت پایین مواد مورد نیاز عموم مردم در این داروخانه گفت: اولین شرط برای فارغ التحصیلی هر پزشکی این است که انسانیت و نوع دوستی را پیش از هر موضوع دیگری درنظر داشته باشیم، و سعی من همواره این بوده که انسانیت را در شغل خود سرلوحه قرار دهم.
وی گفت: از زمانی که به این منطقه آمدم، داروخانه ای در این منطقه نبود، و با تلاش زیادی داروخانه را تاسیس کردیم، دکتر حکمتی و دکتر قائدی خارج از روال به دلیل نیاز مردم، کمک های زیادی به داروخانه می کردند.
صیدالی افزود: همیشه و در همه برهه های زمانی سعی داشته ام داروی مورد نیاز مردم را، حتی داروهای نایاب را تهیه کنم، هر داروی جدیدی را تهیه می کنم و در داروخانه در دسترس قرار دهم، به دلیل اینکه لازم نباشد یک بیمار برای تهیه دارو به شیراز و شهرهای دیگر برود.
صیدالی گفت: در حال حاضر نیز ویروس کرونا یک فضای روانی ایجاد کرده، و وقتی دیدیم مردم برای خرید ماسک و سایر تجهیزات اذیت می شوند، سعی کردیم با مدیریت منابع و دارو، ماسک ها را با قیمتی پایین و عادلانه و به تعداد عادلانه توزیع کنیم، در هر حال سعی کرده ایم توزیع عادلانه مواد و دارو را سرلوحه کار خود قرار دهیم. همچنین ماسک برای سالمندان و کودکان بصورت رایگان عرضه می شود.
صیدالی بیان کرد: مردم هم باید این فضای روانی را مدیریت کنند و به اندازه ماسک خرید کنند، علاوه بر این ما باید بتوانیم در این شرایط مساوات را در توزیع برقرار کنیم.
صیدالی در توصیه ای به مردم گفت: مردم باید در وهله اول و دوم و سوم آرامش خود را حفظ کنند و در وهله بعد به توصیه های بهداشتی که از طریق رسانه ها و صداوسیما داده می شود به دقت عمل کنند.
وی افزود: بهترین منابع و داروهای پیشگیری، مواد غذایی طبیعی هستند، بهترین منبع ویتامین c و کیوی است. ویروس با شروع فصل گرما کمتر خواهد شد. توصیه مان این است که مردم در مکان های عمومی کمتر حاضر شوند و سعی کنند در خانه بمانند.
راه اندازی یک خط تولیدی ژل ضدعفونی در یاسوج
همچنین پیش از این استاندار کهگیلویه وبویراحمد در بازدید از شرکت تولیدی سینره یاسوج گفت: شرکت تولیدی سینره یاسوج برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از این هفته ژل ضدعفونی تولید می کند.
حسین کلانتری افزود: با راه اندازی یک خط تولیدی از این ژل در این شرکت، روزانه حدود ۱۸ هزار عدد ژل ضدعفونی تولید می شود.
به گفته استاندار، این واحد تولیدی علاوه بر تامین نیاز استان قادر است یه سایر استان ها ژل ضدعفونی ویروس کرونا ارسال کند.
وی تاکید کرد: این استان برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی آمادگی کامل دارد و مردم استان هیچ نگرانی نداشته باشند و تاکیدات شبکه بهداشت و درمان را کاملا رعایت نمایند.


کد مطلب: 418263

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/418263/2/مردم-نکات-بهداشتی-رعایت-کنند-نگران-نباشند-داروخانه-انصاف-یاسوج-صیدالی-توزیع-عادلانه-مواد-دارو-سرلوحه-کار-خود-قرار-داده-ایم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1