کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حجت الاسلام حسینی امام جمعه شهر یاسوج گفت؛

حضور طلبه ها در مدارس در کاهش معضلات اجتماعی اثرگذار است

7 اسفند 1398 ساعت 13:48

حجت الاسلام حسینی گفت: با توجه به تجربیات شهرهای دیگر، حضور طلبه ها در مدارس به کاهش مشکلات اجتماعی و معضلات اجتماعی از جمله خودکشی کمک خواهد کرد و اثرگذار است.


حجت الاسلام حسینی نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد در کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: هدف همه ما پرورش اخلاقی و دینی افراد جامعه و دانش اموزان است.
حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: طبیعتا هر دو نهاد ظرفیت هایی دارند و می توانند در این مسیر تکمیل کننده یکدیگر باشند و به مقصد موردنظر برسند.
حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه اگر همکاری خوبی صورت گیرد و در راستای ظرفیت تلاش کنیم قطعا نتیجه خواهیم گرفت، افزود: ولی اگر تلاش و همکاری نباشد به نتیجه نخواهیم رسید.
امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به ظرفیت بالای آموزش و پرورش برای فعالیت حوزویان و روحانیت،گفت: در شرایط کنونی پس از انقلاب، آمادگی و استقبال خوبی برای برنامه ریزی های فرهنگی وجود دارد و باید با افتخار در کنار آموزش و پرورش تلاش کنیم.
حجت الاسلام حسینی افزود: باید ظرفیت سنجی صورت بگیرد، ظرفیت حوزه علمیه برای میزان همکاری مشخص شود، و ظرفیت پذیرش در آموزش و پرورش نیز مشخص شود.
حسینی تصریح کرد: آموزش و پرورش ظرفیت پذیرش 400 طلبه برای نماز جماعت را دارد. از طرفی آموزش و پرورش می تواند برنامه بازدید از حوزه علمیه را برای دانش اموزان قرار دهد.
وی گفت: دانش آموزان می توانند حجره ها را ببینند، با روحیه و زندگی طلبه ها آشنا شوند، قطعا تاثیرات مثبت فرهنگی ایجاد خواهد کرد.
حجت الاسلام حسینی افزود: با توجه به تجربیات شهرهای دیگر، حضور طلبه ها در مدارس به کم شدن مشکلات اجتماعی و معضلات اجتماعی از جمله خودکشی کمک خواهد کرد و اثرگذار است.
وی گفت: تمهیدات دیدار با خانواده شهدا همراه با دانش آموزان را صورت دهید و این برنامه را در مصوبات کمیته قرار دهید.
حجت الاسلام حسینی ابراز کرد: ایجاد مدارس غیردولتی وابسته به حوزه در دستور کار قرار بگیرد و سازوکارش، قوانین و ضوابط و کارهای اداری اش صورت بگیرد.


کد مطلب: 418254

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/418254/2/حضور-طلبه-مدارس-کاهش-معضلات-اجتماعی-اثرگذار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1