کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جلسه اضطراری شورای بحران کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

کلانتری: تاکنون فردی مبتلا به ویروس کرونا در استان نداشته‌ایم / آمادگی ادارات استان برای مقابله با سیل احتمالی / تخلیه 7 منزل در خیابان ساحلی رجاء یاسوج / هشدارهای بحرانی

6 اسفند 1398 ساعت 20:53

حسین کلانتری افزود به همه دستگاه‌های اجرایی استان تاکید شده است تا برای پیشگیری و کاهش هرگونه تلفات و یا خسارات ناشی از بارش‌های سیل آسا که در استان پیش بینی شده با همه ظرفیت‌ها در آمادگی کامل قرار داشته باشند.


جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد امروز ( سه شنبه 6 اسفند ماه 98) در ساختمان شماره یک استانداری به ریاست حسین کلانتری استاندار برگزار شد.
تاکنون هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در استان نداشته‌ایم
 حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه، گفت: تا این لحظه که ساعت ۱۴ روز سه شنبه ششم بهمن ماه است در استان هیچ مورد بیمار مبتلا به ویروس کرونا اعلام نشده است.
وی تاکید کرد: این موضوع دلیل بر عدم مراقبت‌های لازم جهت پیشگیری از این ویروس نیست و همه هم استانی‌های عزیر باید برای پیشگیری به هشدارها و مراقبت‌هایی که مسئولین مربوطه در حوزه بهداشت و درمان دارند توجه جدی داشته و به آنها عمل نمایند.
استاندار کهگیلویه بویراحمد با تاکید به اینکه در خصوص بیماری کرونا به شایعاتی که در برخی سایت‌های خبری و یا فضای مجازی مطرح می‌شود توجه نکنید اظهار داشت: اطلاعات و اخبار صحیح از منابع موثق از جمله صدا و سیما دریافت شود.
کلانتری یادآورشد: سه نفر در استان که مشکوک به این بیماری بود با انجام آزمایشات آن‌ها در مرکز کشور خوشبختانه هر سه نفر جواب منفی بود و تاکنون مواردی مبتلا به این بیماری در استان نداشته‌ایم.
استاندار بیان کرد: عیب بد این بیماری سرعت بالای انتقال، استرس و جو روانی بوجو آماده ناشی از آن در جامعه است.
وی تصریح کرد: به گفته متخصصین امر ۸۰ درصد افراد مبتلا به این بیماری بدون نیاز به پزشک بهبود می‌یابند، ۲۰ درصد از افراد درگیر نیاز به پزشک دارند و ۲ درصد از این افراد در معرض خطرند.
وی به اطلاع رسانی به موقع، صحیح و شفاف در خصوص بیماری کرونا تاکید کرد و افزود: ایجاد آرامش روانی و آگاه کردن عموم مردم برای پیشگیری توسط حوزه بهداشت و درمان استان و از طریق صدا و سیما باشد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد به بارندگی‌ها و وضعیت جوی استان طی این ۲ روز در استان بنا به پیش بینی‌های هواشناسی اشاره کرد و گفت: تدابیرلازم برای خسارات احتمالی ناشی از سیل در استان اندیشیده شده است.
آمادگی کامل برای مقابله با سیل احتمالی
حسین کلانتری افزود به همه دستگاه‌های اجرایی استان تاکید شده است تا برای پیشگیری و کاهش هرگونه تلفات و یا خسارات ناشی از بارش‌های سیل آسا که در استان پیش بینی شده با همه ظرفیت‌ها در آمادگی کامل قرار داشته باشند.
وی تصریخ کرد با توجه به تجارب سیل در سال گذشته هم مردم و هم مسئولین باید در اولویت اول برای جلوگیری هرگونه تلفات و دوم خسارات احتمالی در حوزه برق، آب، گاز، راه‌های اصلی و فرعی و بخش کشاورزی باغات، شیلات و دامداری‌ها دقت نظر کافی را داشته باشند.

شهرداری یاسوج آماده خدمات رسانی به مردم طی سامانه بارشی سیل آساست
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری یاسوج گفت: ۳ اکیپ ۲۵ نفره آماده خدمات رسانی به مردم در طی سامانه بارشی داریم که در این ۲۴ ساعت به نوبت تعویض می شوند و اگر بارندگی شدید باشد ۳ اکیپ با هم کار می کنند.
یعقوب فتاحی فر، افزود:  ستاد حوادث و بحران شهرداری از ساعت ۱۵ امروز ششم اسفند ماه در آماده باش قرار گرفتند و آمادگی لازم در بحث مواجه شدن با بحران بارندگی را داریم.
وی تصریح کرد: ستاد حوادث شهرداری تعدادی ماشین آلات سنگی از جمله بیل، لودر، گریدر، کامیون ده تن و ماشین آلات برف روبی که در مواقع بارندگی هم کاربرد دارند و تعداد نیروی انسانی بالغ بر ۱۰۰ نفر نیروی خدماتی و نیروی انسانی جهت بازگشایی پلها را در نظر گرفته که مشکلی پیش نیاید.
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری یاسوج اظهار کرد: ۳ اکیپ آماده خدمت رسانی به مردم داریم که در این  ۲۴ ساعت به نوبت تعویض می شوند و اگر بارندگی شدید باشد ۳ اکیپ با هم کار می کنند که این ۳ اکیپ ۲۵ نفر عضو دارد.
فتاحی فر خاطرنشان کرد: از میوه فروشان سطح شهر چه مغازه داران، دست فروشان و ماشین های سیار که ضایعات خود را در جداول تخلیه می کنند گلایه داریم و ما روزانه گرفتگی معابر را داریم.

آمادگی ۴۶ پایگاه اورژانس کهگیلویه و بویراحمد در پی پیش بینی بارش‌های سیل آسا
 رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش‌های سیل آسا ۴۶ پایگاه اورژانس جاده ای، شهری و هوایی آماده باش هستند.
«محسن جلیل» افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش‌های سیل آسا در استان آمادگی لازم را داریم و ۴۶ پایگاه اورژانس جاده ای، شهری و هوایی در آمادگی۱۰۰ درصد است.
وی با اشاره به لغو کلیه مرخصی نیروهای عملیاتی اورژانس استان اظهار کرد: تجهیز آمبولانس‌ها به تجهیزات متناسب با این موضوع و برگزاری جلسات هماهنگی از جمله تمهیداتی است که در این مورد اندیشیده ایم.
رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مردم با توجه به لغزندگی جاده‌ها و پیش بینی بارش سیل آسا از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و در صورت ضرورت، هنگام سفر مسائل ایمنی در رانندگی را رعایت کنند و در صورت برخورد با مشکل در هر نقطه استان با شماره ۱۱۵ تماس گرفته و درخواست کمک کنند.


آماده باش جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد باتوجه به سیل آسا بودن سامانه بارشی
 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در محورهای مواصلاتی استان در قالب پایگاه های امداد جاده ای، تیم های پشتیبان شهرستان‌ها و استان، تیم واکنش سریع و مرکز فرماندهی عملیات آماده باش داده شده است.
«سید امان الله جهانبین» افزود: باتوجه به اعلام سامانه بارشی جدید در سطح استان آماده باش به کلیه دستگاه‌ها و شعب داده شده و امدادگران پای کار هستند.
وی اظهار کرد: در محورهای مواصلاتی استان در قالب پایگاه های امداد جاده ای، تیم های پشتیبان شهرستان ها و استان، تیم واکنش سریع و مرکز فرماندهی عملیات آماده باش داده شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یک فروند بالگرد نیز در استان مستقر شده و تا پایان سامانه بارشی در استان مستقر خواهد بود.
جهانبین ادامه داد: باتوجه به نیاز، شارژ انبارها نیز صورت گرفته و کلیه مرخصی و ماموریت پرسنل نیز لغو شده است.
وی خاطرنشان کرد: ۶ پایگاه ثابت، ۵ پایگاه موقت در محورهای مواصلاتی، ۸ تیم در قالب تیم‌های کشیک در مرکز شهرستان‌ها به عنوان تیم پشتیبان و یک تیم واکنش سریع با پوشش سراسری در استان داریم که در صورت نیاز به تیم‌های دیگر نیز فراخوان داده می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با توجه به اعلام سامانه بارشی جدید و سیل آسا بودن این بارش به مردم توصیه می کنیم که از مسافرت‌های غیرضروری بپرهیزند و از جاده‌های خاکی و مشکل آفرین تردد نکنند.
جهانبین افزود: مردم در صورت برخورد به مشکل می توانند از طریق سامانه ندای امداد جمعیت هلال احمر با شماره ۱۱۲ که به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی است اطلاع رسانی کنند تا در صورت نیاز به همکاری آن‌ها را پوشش دهیم.


آماده باش ۲۴ راهدارخانه کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با حوادث ناشی از بارش‌های سیل آسا
 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۴ راهدارخانه ثابت و سیار جهت مقابله با حوادث ناشی از پیش بینی بارش های سیل آسا در سطح استان آمادگی کامل دارند.
«محمدحسین نصیری راد» افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش‌های سیل آسا در استان آمادگی لازم را داریم.
وی اظهار کرد: ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین با ۲۰۰ نیروی متخصص و راهدار در قالب ۲۴ راهدارخانه ثابت و سیار جهت مقابله با حوادث ناشی از بحران در سطح استان آمادگی کامل دارند و در نقاطی که احتمال ریزش کوه و رانش زمین وجود دارد این دستگاه‌ها مستقر هستند.
 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به کوهستانی بودن محورهای مواصلاتی "دهدشت_یاسوج" و "یاسوج_سپیدان" در این ایام اگر هم استانی‌ها قصد سفر از این محورها را دارند حتما با هماهنگی قبلی از وضعیت این محورها مطلع شوند.

تخلیه 7 منزل در خیابان ساحلی رجاء یاسوج قبل از شروع سامانه بارشی سیل آسا
مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 7 منزل مسکونی در خیابان ساحلی رجاء یاسوج تا قبل از شروع سامانه بارشی به دلیل اینکه آیتم‌های قانون و حریم بستر رودخانه را رعایت نکردند و در نقطه حادثه خیز و خطرناکی هستند، تخلیه شدند.
«وحید محمدی تبار» افزود: ما امروز 6 اسفند جلسه ای با عنوان شورای پیشگیری، هماهنگی و مدیریت پاسخ به بحران به ریاست کلانتری استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد و همه دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان داشتیم و دستگاه ها طبق وظایف خود آمادگی‌ها و امکانات خود را اعلام کردند و با وجود شروع این سامانه  مردم باید مسافرت‌های غیر ضروری خود را انجام ندهند و عشایر و کشاورزان هم تمهیدات و احتیاط لازم را داشته باشند تا مشکلی پیش نیاید.
 وی اظهارکرد: کلیه فرمانداران و شهرداری‌های سراسر استان موظف شدند در طول امشب تا فردا تیم های امداد و نجات و کشیک شبانه روزی داشته باشند که پاسخگوی مشکلات و مسائلی که ناشی از این سامانه بارشی خواهد بود باشند، همچنین ما کشیک داریم و پاسخگو هستیم و هم هماهنگی‌های لازم را با دستگاه‌های خدمات رسان، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و سایر ادارات انجام داده ایم.
مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم را با دستگاه‌های مربوطه انجام می دهیم.
محمدی تبار با بیان اینکه روستایی که نیاز به تخلیه داشته باشند را نداریم، تصریح کرد: در خیابان ساحلی رجاء  7 منزل مسکونی هستند که قبلا در حریم رودخانه بشار ساخته شدند و آیتم‌های قانون و حریم بستر رودخانه را رعایت نکردند در سنوات خیلی قبل این خانه‌ها ساخته شده و طی بارش‌های پارسال و امسال حتی خیابان جلوی این خانه‌ها رانش و ریزش داشته و طبق بازدید امروز 6  اسفند ماه این منطقه نقطه حادثه خیز و خطرناکی است و ما به ساکنین و شهرداری اعلام کردیم که این تعداد خانه را حداقل برای امشب تخلیه کنند البته پروژه ساماندهی بشار فعال است و تا این پروژه تمام شود و به نتیجه برسد باید همشهریانی که در این محور ساکن هستند، تمهیدات لازم را داشته باشند.
وی تاکید کرد: از مردم می خواهیم که در این یک شبانه روز آمد و رفت‌ها را کمتر کنند، در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و در دامن کوهپایه‌ها قرار نگیرند، مسافرت‌های خیلی ضروری را کنسل کنند و همچنین عشایر و بخصوص  دامپروران که در کوه ها و دره ها و جاهای کوهستانی هستند احتیاط لازم را داشته باشند.
مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در پروژه ساماندهی حاشیه رودخانه بشار بلوار رجاء ما در بحث منابع مشکلی که داریم این است که اداره شرکت آب منطقه ای برای بتون ریزی دیواره حائل نیاز به برداشت سنگ از منابع طبیعی دارد که منابع طبیعی بنا به مصوبه کمیته بحران استان سریعا باید همکاری کند و به آب منطقه ای اجازه دهد که کارش را انجام دهد.


کد مطلب: 418231

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/418231/2/کلانتری-تاکنون-فردی-مبتلا-ویروس-کرونا-استان-نداشته-ایم-آمادگی-ادارات-مقابله-سیل-احتمالی-تخلیه-7-منزل-خیابان-ساحلی-رجاء-یاسوج-هشدارهای-بحرانی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1