تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب : ۴۱۸۲۱۸
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان عنوان کرد

جشنواره کوچ عشایر درگچساران برگزار می‌شود(+تصاویر)

۰
کبنا ؛مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان گچساران که با حضور فرماندار گچساران و جمعی از مدیران ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد، اظهار داشت: جشن های نوروزگاه در شهرستان های گچساران،باشت، بویراحمد و کهگیلویه به عنوان گردشگرپذیرترین مناطق استان برگزار می شود.
مجید صفایی افزود: این آئین ها با نشاط در مناطق گردشگری مانند شلالدون، سرابننیز، بافت تاریخی دهدشت و پارک مهرورزی یاسوج برنامه ریزی شده است.
وی بیان کرد: جشن های نورزگاه با هدف آشنایی گردشگران با آئین ها،رسوم، موسیقی، پوشش لباس زنان و مردان در روزهای تعطیلات نوروزی پیش بینی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت تعامل دستگاه های اجرایی برای پذیرایی بهتر از ایرانگردان و جهانگردان افزود: از دستگاه های اجرایی که بهترین خدمات را به مسافران نوروزی در استان عرضه کنند پس از تعطیلات نوروزی تجلیل می شود.
 صفایی با یادآوری اینکه ۲ رویداد بزرگ فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد شامل جشنواره برفی و جشنواره کوچ عشایر برای برگزاری سالیانه در تقویم ملی به ثبت رسیده است افزود: در صورت آمادگی مسئولان،جشنواره کوچ عشایر اردبهشت سال ۱۳۹۹ در گچساران برگزار خواهد شد.
وی ابراز داشت:جشنواره کوچ عشایر هر ساله با شرکت ۱۲ استان کشور  در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.
صفایی عنوان کرد: گردشگران و مسافران  هرساله برای زیارت حرم بی بی حکیمه (س)، بارگاه امامزاده جعفر (ع)،  و مناطق گردشگری از جمله باغ فردوس، دشتک دیل، قلات گناوه، آبشار کیوان لیشتر، سد کوثر، آبشار رودبال، آبشار هرجون و روستای موگ، کوشک گودنگون و مارین در شهرستان گچساران همه به این شهرستان در تمامی فصول سال  به این شهرستان مسافرت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه در برخی از روستاهای گچساران بوم گردی وجود دارد، افزود:  2 روستای سربیشه و بید زرد  این شهرستان به عنوان پایلوت صنایع دستی در کشور در دستور کار قرار گرفته است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد  در ادامه تصریح کرد: در اردیبهشت ماه سال آینده جشنواره  کوچ عشایر  با مشارکت 12 استان به میزبانی گچساران برگزار می‌شود که این جشنواره به ثبت ملی خواهد رسید.
 صفایی با اشاره به برگزاری جشنواره کوچ عشایر در شهرستان گچساران خاطرنشان کرد:  مناطق عشایر نشین گچساران نسبت به دیگر مناطق استان بیشتر است.
فرماندار گچساران نیز در این نشست با یادآوری شیوع بیماری کرونا در ایران و جهان گفت: رعایت اصول ایمنی و بهداشت اولویت نخست مسئولان در سفرهای نوروزی امسال باشد.
علی خوان پایه اظهار داشت: امسال نظارت بر رستوران ها،شیرینی پزی ها و سایر کارگاه های تولیدمواد غذایی و خوراکی به صورت جدی تری انجام شود.
وی از کمیته های دهگانه ستاد سفرهای نوروزی  گچساران خواست برای میوه شب عید،نظارت بر عرضه کالا و خدمات در تعطیلات نوروزی نیز برنامه ریزی لازم را انجام دهند.
زئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گچساران نیز در این نشست بیان کرد: این شهرستان با داشتن ۲۰۰ اثر تاریخی، مناطق گردشگری طبیعی شاخص چون دشت های دیل و گناوه، سواحل سد کوثر، بقعه متبرکه بی بی حکیمه (س) پذیرای بیشترین گردشگران نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد است.
الماس قبادی اظهار داشت: وجود زیرساخت هایی مانند فرودگاه، جاده های چهارخطه در کنار هوای بهاری،طبیعت بکر،نزدیکی به بنادر جنوبی و قرار داشتن در مسیر کاروان های راهیان نور از ظرفیت هایی گردشگری شهرستان گچساران در نوروز است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1