تاریخ انتشار
جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب : ۴۱۸۱۰۷
روز انتخاب / این گزارش تکمیل می‌شود

انتخابات مجلس شورای اسلامی در 3 حوزه انتخابیه کهگیلویه و بویراحمد / ۲۷۰ هزار نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۱۵:۳۰ امروز رای دادند + تصاویر و اینفوگرافی

۰
کبنا ؛زنگ انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه استان از ابتدای صبح روز (2 اسفند ماه 98) بعد از یک رقابت جانانه بین کاندیداها به صدا درآمد.
به گزارش کبنا ؛ انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 3 حوزه انتخابیه استان کهگیلویه و بویراحمد 1-بویراحمد و دنا؛ 2-کهگیلویه بهمئی، چرام و لنده 3-  حوزه انتخابیه گچساران و باشت با 26 کاندیدا برای انتخاب سه نماینده مجلس امروز دوم اسفندماه سال 98 آغاز شد.


 
امسال استان کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 804 شعبه اخذ رای دارد که در کل 543 هزار و 695 نفر واجد شرایط رای دادن در سه حوزه انتخابیه استان هستند.
از این تعداد شعبه، 410 شعبه ثابت و 394 شعبه سیار است که 331 شعبه آن شهری و 473 شعبه آن روستایی است.
به گزارش کبنا، مطابق اعلام مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد در این دوره از انتخابات تعداد بیش از 28 هزار نفر رأی اولی هستند.
حضور نماینده ولی‌فقیه پای صندوق رأی
حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در حوزه انتخابیه واقع در دبیرستان شهید بهشتی شهر یاسوج رأی خود را به صندوق انداخت.
  
   
نماینده ولی‌فقیه در بدو حضور خود در پای صندوق رأی از مردم خواست تا از همین لحظات نخست در پای صندوق رأی حاضر شده و رأی اول وقت خود را به صندوق‌ها بیندازند.

شورای نگهبان از رأی مردم کهگیلویه و بویراحمد صیانت می‌کند

مسوول دفتر شورای نگهبان در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از رأی مردم استان در انتخابات صیانت و نگهداری می‌کنیم.

  


 انتخابات در شهرستان کهگیلویه در حالی آغاز شد که مردم در همین ساعات اولیه پای صندوق‌های رأی آمدند.

خلق حماسه انتخاباتی در کهگیلویه از آغازین دقایق
 ماراتن رسیدن به یک کرسی مجلس دوره یازدهم از ساعت هشت صبح امروز جمعه دوم اسفند ماه همزمان با سراسر کشور در دهدشت آغاز شد.



در این کارزار هفت نفر داوطلب رسیدن به کرسی وکالت خانه ملت از حوزه انتخابیه کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی هستند.
خانمی که همراه فرزند خردسال خود برای رای دادن آمده بود، گفت: به خاطر خون حاج قاسم آمدم تا در انتخابات شرکت کنم. 



یکی دیگر از رای دهندگان با بیان اینکه انتخابات یک تکلیف است، افزود: حضور مردم پای صندوق‌های رای باعث نا امیدی دشمن می‌شود.
۳۴۵ شعبه جهت جمع‌آوری آرای مردم دایر شده است.



حضور پرشور مردم از دقایق آغازین رای‌گیری در شعب اخذ رای قابل توجه است.
*حضور نامزدهای انتخابات در ساعات اولیه رأی‌گیری
نامزدهای انتخابات در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ نیز همگام با مردم در انتخابات مشارکت دارند.
سید محمد موحد پس از ادای احترام به شهدا، با حضور در شعبه رای گیری مستقر در مسجد دهستان راک رای خود را به صندوق انداخت.


 
عدل هاشمی‌پور در شعبه ثابت شهری واقع در هلال‌احمر دهدشت به خودش رأی داد.
هاشمی‌پور پس از انداختن رأی به صندوق در جمع خبرنگاران حضور یافت و اظهار داشت: از حضور مردم در شورآفرینی انتخابات و همه دست اندرکاران و عوامل برگزاری تشکر می‌کنم.
این نامزد انتخابات مجلس افزود: در نطق‌های انتخاباتی اعلام کردم در صورتی که مردم برای بار دوم اعتماد کنند همه تلاش خود را برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بکار خواهم گرفت.
هاشمی‌پور در پاسخ به این سؤوال که در صورت عدم راهیابی به مجلس چه عکس العملی خواهید داشت، تصریح کرد: خدمت را صرفا در نمایندگی نمی‌بینم همان طور که سابقه 37 سال خدمت در عرصه‌های مختلف دارم.


 
وی ادامه داد: اگر برنده انتخابات نشدم اولین کسی خواهم بود که بامداد سوم اسفند ماه به منتخب تبریک گفته و اعلام همکاری خواهم داشت و توصیه می‌کنم طرح‌های بزرگ و نیمه تمام را تکمیل کند.

بسیاری از مردم که برای فریضه نماز جمعه به مصلاها رفته بودند  عصر را برای حضور پای صندوق‌های رأی انتخاب کرده‌اند و تا ساعاتی دیگر صفوف رأی‌گیری فشرده‌تر خواهد شد.
345 شعبه اخذ رأی برای جمع‌آوری آرای مردم در سطح شهرستان دایر شده است.
یک مجموعه پنج هزار نفری در این حوزه انتخابیه کار اخذ رای از مردم را انجام می‌دهند.


استفاده از استامپ در رأی‌گیری اختیاری است
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: الزام درج اثر انگشت روی برگه رای به منظور حفظ بهداشت و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا برداشته شد.
 احد جمالی در حاشیه برگزاری انتخابات اظهار داشت: براساس توافق ستاد انتخابات کشور و شورای نگهبان و به منظور پیشگیری از شیوع کرونا ویروس، الزام درج اثرانگشت با استامپ در شعب اخذ رای برداشته شد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضرورتی بر درج اثر انگشت با استامپ برای رأی دادن مردم نیست و مردم با خیال راحت و بدون دغدغه می‌توانند در شعب اخذ رأی حاضر شوند.
وی اضافه کرد: بر این اساس ثبت اثر انگشت در مراحل رای دهی الزامی نیست و اختیاری است.

مردم شهر دیشموک در ساعات اولیه رای گیری با حضور باشکوه و به موقع خود در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شعب اخذ رای شهر دیشموک حضور یافتند.



مردم شهر دیشموک از ساعتی پیش از شروع رای گیری در محل شعب اخذ رای حضور یافتند و با نشاط و شادابی فراوان به پای صندوق های رای رفتند.






انتخابات به عنوان نماد مردم سالاری دینی، مشارکت در خرد جمعی و حساسیت نسبت به سرنوشت خود است
 معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتخابات به عنوان مردم سالاری دینی، مشارکت در خرد جمعی و حساسیت نسبت به سرنوشت خود، کشور و مردم است پس عقلانیت ایجاب می کند که به عنوان یک نیروی موثر و زنده جامعه در انتخابات حضور داشته باشیم.

"احد جمالی" افزود: انتخابات به عنوان مردم سالاری دینی، مشارکت در خرد جمعی، حساسیت نسبت به سرنوشت خود، کشور و مردم و تکلیف شرعی و ملی است پس عقلانیت ایجاب می کند که به عنوان یک نیروی موثر و زنده جامعه در انتخابات حضور داشته باشیم.
وی اظهار کرد: ممکن است همین یک رای ما سرنوشت را تغییر دهد و دنیا سرنوشت اجتماعی کشور را در مشارکت های مردمی می بیند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ورود در انتخابات، مشارکت بیشتر و بالاتر رفتن سرمایه اجتماعی باعث کاهش فشارهای بین المللی می شود.
جمالی ادامه داد: نماینده مجلس باید جهانی فکر کند و بداند کشور در کجا قرار گرفته و باید به کجا برسد، منافع ملی را مدنظر بگیرد، جامعه نگر باشد و فهم و درک لازم، قدرت علمی و تجربی در راستای موثر بودن در کمیسیون های داخلی مجلس را نیز داشته باشد.

معاون استاندار: ۲۷۰ هزار نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۱۵:۳۰امروز رای دادند
رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای ساعت رای‌گیری تا ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه ، ۲۷۰ هزار نفر از مردم استان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردند.
 احد جمالی با اعلام این خبر اظهارکرد: در استان سمنان ۸۰۴ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده است که ۴۱۰ شعبه ثابت و ۳۹۴ شعبه سیار است.
وی اظهارکرد: براساس پیش‌بینی ها تاکنون روند مشارکت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات بیش از ۵۰ درصد بوده است و مردم شریف استان رای دادن خود را به ساعت‌های پایانی موکول نکنند.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حدود ۵۴۴هزار نفر در این استان واجد شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ماه ۹۸ هستند.
جمالی بیان کرد: مشارکت در انتخابات ۹۸ تاکنون در این استان نسبت به سایر استان‌های کشور داشته ایم.(ایسنا)
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1