تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۳
کد مطلب : ۴۱۸۰۷۰
کبنا گزارش می‌دهد

روشنفکر در یاسوج: گرفتار پیرسالاری در مدیریت هستیم / از ظرفیت جوانان به نحو عادلانه بهره می‌بریم / زخم‌های کهنه بویراحمد و دنا با وحدت و همدلی درمان می‌شود

۵
کبنا ؛آخرین نطق انتخاباتی «مهدی روشنفکر» نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا در شهر یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، عصر امروز ( چهارشنبه 30 بهمن ماه 98 ) آخرین نطق انتخاباتی «مهدی روشنفکر» نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا در شهر یاسوج برگزار شد.
مهدی روشنفکر در آخرین نطق انتخاباتی خود در خیابان تختی یاسوج، اظهار کرد: انتخابات مظهر تجلی اراده ملت است بر اساس اصول ششم و پنجاه و ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، امور کشور باید با اتکاء به آرای عمومی و از طریق انتخابات اداره شود.
 وی گفت: هیچ کس نمی‌تواند این حق الهی را از انسان سلب کند یا در خدمت منافع فرد یا گروه خاص قرار دهد بر این اساس جریان ندای وحدت اولین شعار خود را بازگشت به مردم انتخاب کرده است ما معتقدیم که خواست، نظر و اراده مردم در همه شئون تصمیم گیری و اجرایی باید ساری و جاری گردد.
 وی به شعارهای جریان ندای وحدت اشاره کرد و گفت: دومین شعار جریان ندای وحدت عدالت اجتماعی است امروز همه ما خسته از تبعیض، بی عدالتی بوده و آستین همت بالا زده‌ایم و نفس حضور ما در انتخابات و شکل گیری «ندای وحدت» اعتراض به بی‌عدالتی و تبعیض نظام‌مند مدیران فعلی است ما معتقدیم عدالت معتبرترین ارزش اجتماعی بلکه زمینه ساز تحقق دیگر ارزش‌های اجتماعی از جمله آزادی خواهد بود.
 نامزد انتخابات مجلس بویراحمد و دنا ادامه داد: باور داریم برای تحقق عدالت نیازمند قوانین عادلانه، مجریان عادل و نظارت و آگاهی مردم هستیم لذا به شرط توفیق و اعتماد شما مردم شریف بویراحمد و دنا در این راستا تلاش خواهیم کرد.
 روشنفکر تصریح کرد: اکنون گرفتار پیرسالاری در مدیریت هستیم و به جوانان خود کمتر امکان بروز و ظهور توانمندی‌ها را داده‌ایم در حالیکه میانگین سن بزرگترین فرماندهان و شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی ۲۵ سال بوده است ولی متاسفانه میانگین سن آخرین دولت نسبت به اولین دولت بسیار بالاتر است.
 وی با بیان این که امروز استان ما در دوران پنجره طلایی جمعیتی قرار دارد و باید از ظرفیت عظیم جوانان پرانرژی و جوان به نحو شایسته و عادلانه جهت توسعه استان بهره بگیریم، افزود: بر همین اساس و با استناد به بیانیه گام دوم انقلاب سومین شعار انتخاباتی خود را جوانگرایی تعریف کردیم تا خود را متعهد به استفاده از ظرفیت جوانان نخبه بدانیم.
 این کاندیدا گفت: معتقدیم میزان و معیار در سپردن مسئولیت‌ها و به کارگیری افراد، شایستگی و توانمندی آنها است باور داریم که مدیریت‌ها باید بر اساس دکترین ارتقاء پلکانی به افراد سپرده شود نه بر اساس لابی‌های سیاسی و مناسبات قومی و قبیله‌ای
بنابراین شایسته سالاری را به عنوان چهارمین شعار خود برگزیدیم تا بتوانیم با انتخاب افراد شایسته زمینه رشد و توسعه استان و شهرستان را فراهم آوریم.
وی گفت: جریان ندای وحدت فساد را بیماری مسری ساختار اداری و سیاسی می‌داند و معتقد است وجود فساد در ساختار سیاسی و اداری موجب تضعیف اعتماد عمومی خواهد شد و ریشه بسیاری از فسادها را ضعف قوانین تصویب شده می‌دانیم.
 روشنفکر گفت: قوانین تصویب شده باید جامع باشند در قانون نباید هیچ روزنه‌ای برای دور زدن قانون و بروز فساد مجریان وجود داشته باشد در این چارچوب فسادستیزی را زمینه ساز پیشرفت و مولفه‌ای اعتماد ساز قلمداد می‌کنیم و برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد لذا پنجمین شعار خود را مبارزه با فساد انتخاب کرده‌ایم و در این راه بدون مسامحه حرکت خواهیم کرد.
 روشنفکر افزود: ما عدالت اجتماعی را برای مبارزه با تبعیض، شایسته سالاری را برای مبارزه با ارادت سالاری، جوانگرایی را برای مبارزه با پیرسالاری، مبارزه با فساد را برای ارزش دادن به نیروهای پاک دست و بازگشت به مردم را برای مبارزه با کسانی که خود را مالک و قیم مردم می‌دانند انتخاب کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید:
عکس و فیلم هوایی از نطق انتخاباتی روشنفکر


روشنفکر گفت: امروز به دلیل بی توجهی به همین شعارها استان ما با وجود بهره مندی از ظرفیت‌های فراوان در حوزه‌های مختلف علیرغم همه خدمات نظام جمهوری اسلامی هنوز با توسعه بیگانه است و تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله دارد.
 روشنفکر افزود: در حوزه صنعت متاسفانه جز چند طرح صنعتی که با سرمایه گذاری دولت انجام شده سرمایه‌گذاری معناداری در شهرستان‌های بویراحمد و دنا انجام نشده است.
 وی گفت: امروز دولت برای سرمایه گذاری، محدودیت قانونی دارد سرمایه گذاران بومی و غیر بومی انگیزه کافی برای سرمایه گذاری در استان را ندارند باید با وضع قوانین تشویقی برای سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته زمینه جذب سرمایه گذاری فراهم شود.
 روشنفکر افزود: باید با وضع قوانین عادلانه دولت را موظف به سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته کرد در حوزه کشاورزی، محیط زیست و گردشگری ظرفیت‌های عظیمی در شهرستان بویراحمد و دنا وجود دارد وجود خاک مناسب و آب کافی، مناطق حفاظت شده و آثار طبیعی و تاریخی فراوان می‌تواند زمینه ساز رشد و توسعه شهرستان‌های بویراحمد و دنا را فراهم آورد.
 وی گفت: امروز متاسفانه به دلیل نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه کشاورزی محصولات باغداران با کمترین قیمت ممکن به فروش می‌رسد و گاهی جبران هزینه‌های انجام شده را هم نخواهد کرد. وجود معادن غنی و سرشار می‌تواند زمینه ساز تولید ثروت و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان این منطقه باشد وجود چهره‌های اثر گذار هم استانی در حوزه‌های تقنین و اجرا در سطح ملی ظرفیت بزرگی است که می‌تواند در خدمت توسعه و پیشرفت استان و شهرستان‌های بویراحمد و دنا قرار بگیرد.
 وی گفت: با وجود همه این ظرفیت‌ها هنوز بیکاری در شهرستان‌های بویراحمد و دنا عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است امروز از هر سه جوان یک نفر بیکار داریم با وجود همه این ظرفیت‌ها از مجموع ۷۷ هزار خانوار حدود ۳۰ هزار خانوار مستأجر داریم.
 روشنفکر گفت: همه اینها نتیجه عملکرد کسانی است که سالیان سال با ترفندهای مختلف رأی مردم را گرفتند و به صداقت مردم پشت پا زدند عده‌ای با نام دین و با پوستین وارونه دین و عده‌ای هم با عناوین عامه پسند عوام فریبی می‌کنند تا از حضور صادقانه مردم برای خود نردبان ترقی بسازند اینها امروز در کاخ‌های خود نشسته‌اند و بر مستضعفین و کوخ نشینان فخر می‌فروشند هر گاه نخبگان و جوانان و دلسوزان مطالبه‌گری کردند آنها را تحقیر و منزوی کردند این بر خلاف منویات مقام معظم رهبری و قانون اساسی است افراط، مقدس مآبی و منفعت طلبی برخی سبب ناامیدی جوانان شده است اینها در روز روشن مردم را تهدید به پرونده سازی می‌کنند خود را معیار حق و انقلاب می‌دانند و هر کس برده سیاسی آنان نشد را غیر انقلابی قلمداد می‌کنند
من به صراحت اعلام می‌کنم که مردم شریف و عزیز ما باید از قدرت گرفتن این نگاه بترسند.
وی گفت: هراس افکنی، رعب آفرینی و تجسس در امور دیگران از منظر آموزه‌های دینی مذموم و محکوم است من نمی‌گویم این افراد بلکه این نوع نگاه بسیار خطرناک است و همه ما مسئولیت داریم در برابر این خطر بزرگ روشنگری کنیم.
 وی افزود: عده‌ای دیگر که با تکیه بر ثروت‌های بادآورده در مناصب تصمیم گیری قرار گرفتند، در ترویج قوم گرایی به عریان‌ترین شکل ممکن عمل کرده‌اند و امروز با فرافکنی دیگران را متهم می‌کنند؟ نگاهی به استخدام‌های فله‌ای و قبیله‌ای، پروژه‌های کلان اقتصادی و پیمانکاری بیندازید هر کجا بررسی کنید رد پای افکار محفلی و قبیله‌ای را در عملکرد اینان می‌بینید عزت به تاراج رفته این مردم در این سالها محصول ذلت این آقایان است.
وی گفت: عده‌ای که سالها با عناوین مختلف بر گرده مردم سوار بودند و به چپاول و تطاول مشغول بودند امروز نان و نام خود را در خطر می‌بینند لذا برای جلوگیری از تحقق خواست و اراده مردم دست به هر بداخلاقی زده‌اند و می‌زنند این روزها همه دیده‌اند و می‌بینند که مهدی روشنفکر به جرم ورود به منطقه ممنوعه بی‌رحمانه مورد حمله و تخریب اصحاب قدرت و ثروت قرار گرفته من البته به همه این عزیزان سلام می‌کنم.
 روشنفکر ادامه داد: ما به همه عزیزان که به قصد قربت و با نیت رضای الهی به ما فحش و ناسزا دادند و می‌دهند گل تقدیم می‌کنیم و به ایشان عرض می‌کنیم دشمن شما مهدی روشنفکر نیست دشمن شما قیم مابی است دشمن شما خود محوری است دشمن شما شکم‌های سیری ناپذیر است دشمن همه ما تکه تکه کردن بویراحمد است.
عده‌ای در بویراحمد غوغا زیست شده‌اند و حیاتشان در گرو داغ کردن تنور اختلاف و افتراق است زخم‌های کهنه بویراحمد و دنا را می‌توان با وحدت و همدلی درمان کرد. کشور ما ایران و بویراحمد امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیروها احتیاج دارد روشنفکر دست همه نیروهای کارآمد را می‌بوسد و همه را به همکاری و همدلی برای کمک به پیشرفت منطقه دعوت می‌نماید.
 وی گفت: کوشیده‌ام و می‌کوشم وعده‌های دروغ ندهم به اخلاق وفادار باشم با زبان تهدید با مردم سخن نگویم عزت و شرف مردم را با پول‌های کثیف معامله نکنم و با شما صادقانه حرف بزنم در این راه با منفعت طلبان هر دو جریان دست دوستی نخواهم داد و به فرصت طلبان مجال سوء استفاده از رأی مردم را نخواهم داد از نظرات شما استقبال می‌کنم و نقد عالمانه و کارشناسی را بر دیده منت می‌نهم.
وی گفت: امیدواریم با نیروی شگفت انگیز دست‌های به هم پیوسته شما مردم و با استفاده از ظرفیت‌های عظیم طبیعی و انسانی بتوانیم بویراحمد و دنا را بر اوج قله‌های پیشرفت ببینیم.
روشنفکر گفت: در پایان لازم می‌دانم از حضور با شکوه و غرورآفرین شما در این اجتماع تاریخی تقدیر و تشکر نمایم همچنین لازم می‌دانم از تلاش‌های دست اندرکاران انتخابات و نیروهای نظامی امنیتی و برگزار کنندگان این همایش با شکوه تقدیر و تشکر نمایم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
یا زهرا س
حقگو
Iran, Islamic Republic of
فقط سیاهی لشکره. کل اعوان و انصارشون همینه.
دشت روم
Iran, Islamic Republic of
فوق العاده بود عجب سخنراني وسخناني.....
Iran, Islamic Republic of
احسنت ...اگه یه بعضی ها برنده انتخابات نباشن منفعت خیلی هادر خطرن از شغل بگیر تا بقیه چیزا چون همه رو از طریق پارتی بدست اوردن وان شالله باد اورده را باد خواهد برد
خیراندیش
Iran, Islamic Republic of
درود بر مردم دلیل بویراحمد
به امید خدا با همت همین مردم خون گرم
از هم اکنون آماده باش برای دستیابی به رکورد رای ۱۰۰ هزار نفری
برای اتحاد و برابری و برادری تمام مردم بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
پیروزی از آن ما مردم میباشد ماهم روشنفکر را میخواهیم
پارسا
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر با اختلاف 20 هزار تا نسبت به نفر دوم پیروز انتخابات هست
کارمند
Iran, Islamic Republic of
یا مهدی حاج مهدی
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
کسی که دنبال مدیرکلی بود نمر زیز ۱۰ گرفته آقای روشنفکر بوده
Iran, Islamic Republic of
یا مهدی حاج مهدی
Iran, Islamic Republic of
به امید خدا وعده حق محقق خواهد شد
رضا
فکر کنم آقای روشنفکر خودتون 58 سال سن دارید؟ چرا خودتون کنار نمیرید؟
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
فایل های مرتبط
1