تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب : ۴۱۸۰۵۶
کبنا خبر می دهد؛

توصیه اکید کلانتری به فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات؛ کوچکترین ایراد فنی پذیرفتنی نیست

۰
کبنا ؛
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در نشست ستاد انتخابات استان و با حضور فرمانداران گفت: ستاد انتخابات استان در این دوره از انتخابات مجلس با حساسیت، دقت و استفاده از فناوری های جدید و راه اندازی دستگاه های احراز هویت افراد در تمامی شعب اخذ رای، مسیر را برای احتمال هرگونه تخلف و تقلب انتخاباتی و استفاده از شناسنامه های جعلی، فوتی و یا آرای تکراری مسدود کرده است.
حسین کلانتری در نشست هم اندیشی و همانگی با فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: دستگاه‌های احراز هویت برخط در تمامی شعب اخذ رأی در حوزه های انتخابیه و برحسب نیاز نصب و راه اندازی شده و به بانک اطلاعاتی کشور نیز متصل است.
وی با بیان اینکه با راه اندازی و نصب این دستگاه ها در محل شعب اخذ رای امکان هر گونه تخلف و استفاده از تکرار رای مسدود است، گفت: کاربران مجری و ناظران این فناوری جدید به تایید ستاد انتخابات استان رسیده و آموزش های لازم را در این زمینه فرا گرفته اند.
کلانتری با بیان اینکه این دستگاه ها همچنین دقت و سرعت رای گیری را در شعب اخذ رای تا حدود زیادی افزایش می دهد، گفت: کوچکترین مشکل و ایراد فنی در این دستگاه ها از سوی کاربران مجری پذیرفتنی نیست و فرماندار و همچنین رئیس کمیته فناوری انتخابات در این راستا پاسخگو هستند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد یاداور شد: تمامی زیرساخت های فنی از جمله اینترنت و برق در تمامی شعب اخذ رای ضروری است و هیچ بهانه ای در صورت قطعی برق حتی برای لحظاتی پذیرفتنی نیست و بدون شک این را به عنوان یک عمل اخلال گرایانه در فرآیند انتخابات قلمداد خواهیم کرد.
وی از فرمانداران و هیات های اجرایی خواست که با تمام ظرفیت های قانونی ، نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات لازم شرایط را برای برگزاری انتخاباتی باشکوه، سالم و قانونمند فراهم کنند.
کلانتری ساعت شروع اخذ رای در استان را همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح روز جمعه دوم اسفند ماه دانست و گفت: رای گیری بر اساس اعلام وزارت کشور تا ساعت ۱۸ عصر است اما در صورت ضرورت احتمال تمدید آن در ساعات مختلف نیز وجود دارد.
وی همچنین بر ضرورت انسجام و هماهنگی های درون ستادی و نیز ایجاد هماهنگی هیات های اجرایی با نهادها و سایر دست اندرکاران و ناظران انتخاباتی تاکید کرد و گفت: فرمانداران مجری اصلی انتخابات هستند و در برابر هرگونه احتمال کم کاری، سهل انگاری و گلایه مندی مردم از روند رای گیری پاسخگو هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر حفاظت از تعرفه های رای در شعبه های اخذ رای نیز گفت: فرمانداران موظف هستند با آسیب شناسی انتخابات گذشته و شعبه های اخذ رایی که با ازدحام جمعیت بیشتری مواجه بوده اند و حتی به اضافه شدن شعبه دیگر و یا تعرفه های بیشتری در آنها وجود داشته نسبت به رفع مشکلات و چالش های موجود اقدام کنند.
کلانتری بیان کرد: در موقع شمارش آرا نیز سعی شود که دوبار قرائت شود و صورتجلسه کتبی نیز در پایان شمارش آرا در هر شعبه ای الزامی است.
وی ضمن تقدیر از مردم همیشه در صحنه، انقلابی و غیور کهگیلویه وبویراحمد و همچنین نامزدها و هواداران انها در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی ظرف روزهای گذشته نیز گفت: دستگاه های ناظر و قضایی و فرمانداران با دقت هر گونه تحرکات انتخاباتی را رصد کنند و از ساعت هشت صبح روز پنجشنبه نیز هرگونه تبلیغ انتخاباتی در شکل های گوناگون ممنوع است.
کلانتری بار دیگر بر حفظ سلامت، امنیت و صیانت از تک تک آرای مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند امسال تاکید کرد.
وی رعایت اصل بی طرفی، قانون گرایی، امانتداری و دفاع از رای مردم به عنوان حق الناس را یادآور شد و گفت: تحت هیچ شرایطی نباید به ارکان انتخابات خدشه ای و یا شبهه ای در مراحل و فرآیند انتخابات بویژه روز رای گیری وارد شود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تعداد واجدان شرایط رای دادن در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه سال جاری در استان را ۵۴۳ هزار ۶۹۵ نفر ذکر کرد و گفت: حدود ۲۸ هزار نفر از این تعداد برای نخستین بار تجربه حضور و مشارکت سیاسی در انتخابات را بدشت خواهند آورد.
وی اظهار داشت: ۲۷۰ هزار و ۹۶۹ نفر از این تعداد مرد و ۲۷۲ هزار و ۷۲۷ نفر نیز زن هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸۰۴ شعبه اخذ رای در ۳ حوزه انتخابیه استان برگزار می شود.
در انتخابات دوم اسفند امسال ۱۶ داوطلب در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهئی، چرام و لنده، هشت نفر در حوزه باشت و گچساران و هفت داوطلب نیز در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا برای تصاحب سه کرسی نمایندگی مجلس یازدهم با هم رقابت می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1