تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۳۲
کد مطلب : ۴۱۷۹۹۵
کبنا گزارش می‌دهد

محمد بهرامی: ناکارآمدی‌ها حاصل عدم پیاده شدن تفکر اصلاحات واقعی در جامعه است / نباید در رفتارهای سیاسی انسداد ایجاد شود / در قرن 21 بعضی‌ها تفکر قرن 14 دارند

۱
کبنا ؛همایش انتخاباتی بانوان با حضور محمد بهرامی، نامزد یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) امشب در یاسوج برگزار شد.
 به گزارش کبنا از یاسوج، در این همایش که شامگاه دوشنبه  ( 28 بهمن ماه 98 ) با حضور تعدای از بانوان نخبه و اصلاح طلب استان برگزار شد، «محمد بهرامی» با ابراز خرسندی و خوشحالی از حضور در جمع بانوان فرهیخته و توانمند، اظهار داشت: برخی از مسائلی که امروز در انتخابات شاهد هستیم تفکر سنتی قرن چهارده است، شما نباید اجازه دهید این تفکر حاکم باشد، نخبگان و شایستگان باید انتخاب شوند، و آنهایی هم که انتخاب شدند، باید از نخبگان و شایستگان فارغ از منطقه، جغرافیایی و مسائل نژادی قومی و قبیله‌ای استفاده کنند، جامعه باید در دست شایستگان باشد.
 وی افزود: ما این انتظار را داریم که شماها متناسب با قرن ۲۱ رفتار کنید، بعضی‌ها در قرن ۲۱ هستند، ولی متاسفانه نوع نگاه و فکر آنها قرن ۱۴ است.
بهرامی بیان داشت: نکته‌ای که متاسفانه، در بعضیی از جاها با آن، برخورد داریم، حماقت‌هایی است که بین مردم ایجاد شده، این موضوع را به این جهت بیان نمودم، که من در بین شماها نخبگان و تحصیلکردگان و افراد آگاهی را می‌بینم که می‌توانند در جامعه تأثیر گزار باشند.
 محمد بهرامی ادامه داد: امروز اگر همه ما مشکل داریم، اگر دچار مصیبت‌های بسیار بزرگ هستیم، اگر امروز در کشور ناکارآمدی در بخشی از حوزه‌ها وجود دارد، به دلیل این است که تفکر اصلاحات واقعی نتوانسته است، بر جامعه ما حاکم بشود، و این همان حماقت‌هایی است که در جامعه ما ایجاد کردند.
 این کاندیدای مجلس عنوان کرد: قطعاً شما به جاهایی مراجعه کردید، و در باب حمایت این در خواست را داشته‌اید که به کاندیدای مورد نظر شما رأی بدهند و به شما این جواب داده شده است، که ما به اصلاحات رأی نمی‌دهیم، (این‌ها از دین خارج شده‌اند) و من می‌خواهم برای شما این را اثبات کنم، که یکی از شاخص‌هایی که در اصلاحات مطرح است، بحث توسعه است، نه این توسعه‌ای که در جامعه ما مطرح است.
 وی افزود: ما یک کشور جهان سومی و در حال توسعه هستیم و یا شاید هم با توجه به اعداد و ارقامی و ویژگی‌هایی که داریم در حال توسعه هم نباشیم، اما یک دنیای موفق وجود دارد و آن کجاست؟ دنیای توسعه! کشورهایی هستند، که بعد از ما شروع کردند، و از الگوهای ما هم استفاده کردند.
 ولی امروز ما متاسفانه نیازمند تولیدات آنها هستیم، در صورتی که بهترین الگوها را آنها در توسعه از دستورات دینی ما گرفتند، اما ما چه کار کردیم؟ شاید ما دستورات دینی را بد تفسیر کردیم، اگر نه همین دستورات می‌تواند به ما کمک کنند و در دین اگر جایی مشکل است، به اقتضای زمان و مکان علمای دینی ما باید در این زمینه کار بکنند و اصلاح کنند لذا این جامعه امروز برای توسعه، و این که ما بتوانیم از یک جامعه با کارآمد بالایی برخوردار باشیم نیاز به حاکم شدن تفکر ناب اصلاحات است.
 شهردار سابق یاسوج عنوان کرد: هر نوع رفتار فردی و جمعی که ما داشته باشیم، ناشی از نگاه و نگرش ما هست، اعتقاداتی که در ماها ایجاد شده و اینکه اعتقادات را ما عوض کنیم، اعتقاداتی که نهادینه بشه و اعتقاداتی که فردا در زندگی ما تأثیر گزار باشند، و حاکم بشود ما باید روی آنها کار کنیم آیا شما می دانید؟ که اروپا چهار قرن روی مسائل فرهنگی کار کرده تا بستر را برای انقلاب صنعتی و بعد از آن ایجاد ارزش افزوده و استفاده از فواید ارزش افزوده در زندگی مردم استفاده کرده، پس این تفکرها را ما باید اصلاح کنیم، ما در بحث اعتقادات دینی مشکل نداریم ما مسلمان هستیم، شیعه هم هستیم، اما متاسفانه گاهی وقت‌ها از این طریق ما را می‌زنند ما هم نمی‌توانیم از خودمان دفاع کنیم، و تفکر ناب همین تفکر است، حالا در ابعاد مختلف، آن‌ها از این تفکر استفاده کردند.
 محمد بهرامی گفت: امروز در کشورهای توسعه یافته در آمد سرانه یک خانواده، چهار نفره دو میلیارد تومان است، اما در آمد خیلی از خانواده‌های ایرانی کمتر از دو میلیون تومان در ماه است، اگر امروز ما بیکار هستیم، اگر بچه‌ها و جوانان ما مشگل دارند، اگر ما در معیشت خودمان ماندیم علت، این است که بد رفتار کردیم و بد نگاه کردیم، و بد انتخاب کردیم.
 این استاد دانشگاه اظهار داشت، در بحث پرونده سازی که گاها مطرح است، من سه سال معاونت دانشجویی دانشگاه بودم، یعنی رئیس کمیته انظباطی دانشجویان، شما یک دانشجو پیدا کنید که من پرونده‌ای برایش تشکیل داده باشم، در زمان مدیریت من هیچ پرونده‌ای برای دانشجویان پیدا نمی‌شود.
 شهردار سابق یاسوج گفت: در زمان مسئولیت من در شهرداری کسانی که در این چند سال بدترین تهمت‌ها را به من زدند و ظلم‌ها را به من کردند، همان کسانی بودند که من در آن زمان آبروی آنها را خریدم، اما ما خواهان این نوع مسائل نیستیم، و دوست نداریم در رفتارهای سیاسی و آزادی‌ها انسداد ایجاد شود.
 محمد بهرامی افزود: انسان‌ها جایز الخطا هستند، پس نباید اگر خطایی صورت گرفت، با آبروی افراد بازی شود.
وی ادامه داد: همه انسانها این حق را دارند در این جامعه زندگی کنند، شغل داشته باشند، پست داشته باشند و ما نباید این فضا را بر روی نخبگان و جوانان بسته نگه داریم.
بهرامی بیان داشت: ظرفیت زنان در استان بالاتر از ۵۰ درصد است، از نظر من این انتقاد بر بعضی از خانمها وارد است، که چرا از این حق قانونی خودشان استفاده نمی‌کنند، چرا امروز کشور ما نا کار آمد است؟ چون بخشی از آن محدود به خانها است و خانم‌ها در حوزه‌های متختلف، در بعضی از فن‌ها توانمندتر از آقایان هستند. چرا؟ نباید از این ظرفیت استفاده شود. در اشتغال و ارتقاء در مدیریت‌ها چرا؟ نباید استفاده شود، می‌توانید از همکاران من در شهرداری و دانشگاه سؤال بپرسید که آیا این ادعای من را تأیید می‌کنند، یا نه.
محمد بهرامی در پایان ضمن تشکر مجدد از بانوان، تصریح کرد: بانوان در عهد و پیمان قوی‌تر از مردان هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
سلام
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
می دونم چی شده توی این شهر تا قبل از انتخابات حرفی از زن ها نبود ولی الان همه حامی زن ها شدن.این است سیاست بی بو
Iran, Islamic Republic of
شما تفکر واقعی اصلاحات؟ تا دیروز هدایتخواه بودی حالا صحبت از تفکر اصلاح طلبی می کنی
Iran, Islamic Republic of
چرا نظرات رو پخش نمی کنی
Iran, Islamic Republic of
کمایی نظر رو منتشرکن
دانش
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر قرن ۱۴ یا قرون وسطی.......!!!
علمی تر صحبت کنیم.....
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1