تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۰
کد مطلب : ۴۱۷۸۳۶
دومین نطق انتخاباتی موحد در دیشموک؛

موحد؛ بگویید سد بالیاب، معدن نیترات، پمپاژ رودسمه چه شد؟ / برای تحول در دیشموک آمدم / قدردانی موحد از «دهبانی پور»

۱۲
۲
کبنا ؛دومین نطق سخنرانی «حجت الاسلام سید محمد موحد» نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در شهر دیشموک برگزار شد.
به گزارش کبنا از دیشموک، امروز جمعه (25 بهمن ماه 98) دومین نطق سخنرانی حجت الاسلام سیدمحمد موحد نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در شهر دیشموک برگزار شد.
سیدمحمد موحد در جمع مردم دیشموک ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن، همچنین میلاد امام (ره) اظهار کرد: سلام و درود بر مردم دیشموک بام کهگیلویه.
سلام و درودم بر ایل سترگ بهمیی، مبارزان و ظلم ستیزان دیروزِ قبل از انقلاب و شجاعان و دلاوران و قهرمانان امروز نظام اسلامی ایران.
عزیزان من ایل بهمیی تاریخی مملو از افتخار و جاودانگی و مردانگی و شرف در طول تاریخ به بلندای تاریخ برای خود به ارمغان آورد.
در کنار ایل بهمیی، سادات جلیل القدر امام زاده میرسالار (ع) و سادات امام زاده نورالدین (ع) و سادات رضا توفیق زندگی می‌کنند که مایه فخر این ایل است که در کنار این امامزادگان هستند.
مردم بهمیی فراموش نمی‌کنید سوابق درخشان اجدادتان را که حاضر نبودند با رضا شاه مذاکره کنند، آن منزلت را کسانی با کارت هدیه به بازی نگیرند، مراقب باشید، بهمیی مردمش سوابقشان بلندتر از قله دنا است.
خداوند را شاکریم که ما در دوران طلایی جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم در شرایطی که امروز تمامی دنیا انگشت حیرت به دهان گرفتند که این جمهوری اسلامی به کدام پشتوانه در مقابل جهان با تمام توان ایستاده، و به هیچ وجه حاضر نیست از اصول آن کنار بیاید.
یکی از افتخارات نظام اسلامی ما مردم سالاری است که تبلور آن در این حرکت نمادینی است که امروز شما  عزیزان به منصه ظهور رساندید.
در چه زمانی و مکانی ممکن بود که مردم اینگونه آزادانه در یک میتینگ بی بدیل حضور پیدا کنند و اعلام کنند برای رأی خود و کسی که می‌خواهند انتخاب کنند اینگونه به صحنه بیاینند.
از نمودهای بارز مردم سالاری دینی است که در حکومت اسلامی ما از نعمتش برخورداریم.
ما شنیدیم و همه میدانیم مجلس به فرموده امام در رأس امور است، مقام معظم رهبری فرمودند مجلس باید ریل گذار برای دولت باشد.
قانون اساسی بلندترین فرازهایش مربوط به مجلس است، ما می‌خواهیم کسی را انتخاب کنیم و به مجلس بفرستیم که جایگاه مجلس را درک کند و بداند نماینده منتخب وقتی وارد مجلس شد یعنی عصاره فضایل مردم، عصاره‌ای که در تمام حرکت زندگی‌اش باید آن نکته را مد نظر قرار دهد تمام وقتش را صرف مردم مظلوم، محروم و آحاد مردم کند و در راستای حل مشکلات مردم حرکت کنند.
نماینده وقتی وارد یک دستگاه دولتی می‌شود باید آن اقتداری که مردم، رهبری و قانون می‌خواهد در آن نمایان باشد نه چیز دیگری.
شما به سوی یک حرکت بی بدیلی در راهید، انتخاب شما یک انتخاب بسیار سختی است.
فراز بعدی عرایضم برمی گردد به 16 سال خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران.
خب بعد از 16 سال بنده کارهایی که انجام شد ارائه دهند؟ قبول. اصلاً ما هیچ کاری نکردیم در طول 16 سال.
همه یادمان هست آنچه می‌بینید از آب، برق، جاده، بهداشت، فضای آموزشی، بهداشتی، مخابرات، صدا و سیما، آنچه می‌بینید مربوط به دوران چه کسی است؟
اگر قرار است پروژه‌هایی که سرانجام می‌گیرد بگوییم مربوط من و فلان هست و فقط فلانی می‌تواند پروژه ایجاد کند.
این‌ها مربوط به دولت است منم میگویم مربوط به دولت است پس چرا من مانورش را بدهم، درود بر این شعار اما یک جا حسن است و جای دیگر حسین است!
قرار گذاشتم اخلاق را رعایت کنم تا ببینم واقعاً دستگاه‌های مربوطه، شورای تأمین می‌خواهد برای مصوبات خودش حرمت قائل شود یا خیر؟
ما که بر حرمت مصوبات شورای تأمین، قانون پایبند و معتقدیم، انتظار داریم که خود اقایان برای مصوبات خود حرمت قائل شوند.
حتی این جاده‌هایی که با تلاش موحد و خدمات دولت به سامان رسید بعد از آن آیا حتی یک گریدر آمد خاک‌ها را جابه جا کند؟
فضاهای بهداشتی، آموزشی و ... چه تحول و دگرگونی در آن انجام شد؟
قرار بود سد بالیاب در دورانِ بهره‌برداری باشد، قرار بود معدن نیترات به نتیجه برسد، برخی شاغل شوند، پس چه شد؟
قرار بود جاده تنگ چویل به ایزه و ...به بهره داری برسد چه شد؟
عزیزان من، آن روزی که میلیارد قیمت داشت، بنده یک میلیارد خارج از اعتبارات ملی و استانی از رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گرفتم که نامه آن هم موجود است زمینه بازگشایی آن را فراهم کردم بعد از آن چی شده است؟ کدامین اعتبار گذاشته شد؟ با همان وضعیتی که بنده خداحافظی کردم در حالت لاینحل مانده است.
سد بالیاب را مکاتبات بنده موجود است، از طریق وزارت نیرو و شخص ایشان بارها پیگیری کردم رفت برای اجرا که بنده توفیق ادامه خدمت را نداشتم و قرار بود به نتیجه برسد.
جناب بزرگواری تلاش‌هایی کردند، زحمت‌هایی کشیدند تا کار رسید به مرحله بعد مردم هم با یک امید و آرزویی و حرکت نوینی امید داشتند این کار سامان بگیرد اما هیچ تحرکی در این به وجودنیامد.
معدن نیترات هم پیمانکارش به من مراجعه کرد، گفت گرفتار 2 میلیارد هستم که بتوانم جرقه این را بزنم، و اجرایی شود کسی به دادم نمی‌رسد.
 معتقدم راه احیای بخش دیشموک، قلعه رئیسی و ...احداث سد بالیاب است، که قطعاً می‌تواند دیشموک، چاروسا را تبدیل به یک منطقه گردشگری کند و هزارن شغل پایدار ایجاد کند.
بر این باورم سد بالیاب می‌تواند اساسی‌ترین تحول را در این حوزه به وجود آورد.
 آب شرب دیشموک هنوز در یک وضعیت و معضل چندین ساله مانده است، روستاها، من یادم هست همه آن مشک‌هایی که از پشت زنان بهمیی برداشته بودیم دوباره برگشته به پشتشان چرا مگر چه شده است؟
دلیل اینکه الان این زن‌ها باید خاطرات 40 سال پیش را انجام دهند و دوباره مشک و...را بردارند و آب بیاورند چیست؟
چه عاملی باعث شد که اسم دیشموکی که باید به عنوان افتخار نامش برده شود به عنوان خودسوزی دختران برده شود و حتی کسی از آن‌ها دفاع نکند و نماینده تهران فریاد بزند، چرا؟
روزی که از این منطقه خداحافظی کردم، حداقل زیر ساخت‌ها در مرحله قابل قبولی بود، روزی که خداحافظی کردم آخرین نقطه سردو و سرهنگ بود که مدرسه احداث شد، بهداشت شد از بودجه دولتی هم نگرفتم از بنیاد مستضعفان، دوستان و...اعتبارش را گرفتم خیلی از این بودجه‌ها را از جاهای دولتی دریافت نکردم.
تمام آنچه بوده شرایطش متزلزل شده و فریاد می زند 16 سال چه شده است،16 سال یکی از کارهایش این است که دیگر یک زن باردار پشت تنگ فارتق نمی‌ماند، پشت جاورده نمی‌ماند،16 جا باید این مسیر رودخانه را طی می‌کردند و اگر کسی آپاندیس می‌گرفت باید همینجا جان خود را از دست می‌داد.
چرا بی انصافی و کم لطفی، به حول و قوه الهی همانطور که در ادوار گذشته نشان دادم چون خادمی در کنار شما ایفای نقش کنم و برای به کارگیری جوانانی که هر کدام در سنگر خود یک نخبه است.
در جای جای مختلف این کشور درخشیدند چه در حوزه بهداشت، و سایر حوزه‌ها درخشیدند این‌ها شان و جایگاهشان بالا است کسی که می‌خواهد ردای نمایندگی را به تن کند باید آماده باشد به تمام معنا و برای نوکری این مردم، انشالله به حول و قوه الهی این حرکت عملی خواهد شد.
بعض‌ها می گویند که 16 چیکار کردید من از آن‌ها سؤال می‌کنم، امروز شخصی به بنده اظهار لطف کرده بود در سخنرانی‌اش در مورد  16 سال که چه کاری کرده‌ام، من می گویم تو درست می گویی 16 سال نفهمیدی من چه کاری کردم،4 سال اول نفهیدی من چه کار کردم،4 سال بعدی هم نفهمیدی که باز همراهی کردی من را،4 سال بعدیش هم نفهمیدی؟
شما این را بدانید این‌ها غیر مستقیم دلیل بر نفهمی خودتان هست.
من با یک تیم کارشناسی، متخصص، جوانگرا که کاملاً از حوزه نخبگان، دانشگاه و.. آغاز کردم حرکت خودم را و برنامه‌های مفصلی را برای برون رفت نسل جوان از این وضعیت و شرایط ان شاء الله آماده کرده‌ام که به حول و قوه الهی در طول مدت مسئولیتم با عنایت خدا یک تحول اساسی و چشمگیر ایجاد شود تا نیاز به گدایی و گدا پرویی و اینکه ما منت بگذاریم برای یک شخصیت مردم نباشد.
اگر توفیق شد و بار این مسوولیت به من رسید به حول و قوه الهی اجرایی شدن سد بالیاب، معدن نیترات و...به مرحله‌ای برسند که زمینه اجرایی انها  فراهم شود، قول می‌دهم در اولین فرصت وزیر نیرو را برای حل معضل این سد به منطقه بیاورم و از این بلاتکلیفی مردم نجات یابند.
هم برای آب دیشموک روستاهایی که معضل دارند و هم برای تعیین تکلیف سد و ...
پمپاژ رودسمه چه شده است که تعطیل شده است، اعتبارش به کجا رفته و چه حرکتی برای تأمین اعتبارش شده است، می دانید اگر این پمپاژ عملی می‌شد چقدر اشتغال ایجاد می‌شد با این زمین‌های بی بدیلی که در این حوزه وجود دارد، قطعاً یکی از پروژه‌هایی است که باید عملی شود همین است.
از حضور همه عزیزان، ریش سفیدان، خانواده‌های شهدا، جوانان و ..... تشکر می‌کنم.
از برادر عزیزم جناب دهبانی که همراهی و محبت کردند و در این عرصه با عدم حضورشان نوعی همراهی کردند قدردانی می‌کنم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اول بیا فسفاتی که 16 سال مردم چرام را ببین بعد حرف بزن مردم خوب می فهمند شماکاری کردید که خیلی ها نتوانن بفهمند
چرامی
Iran, Islamic Republic of
تونطق چرام مردم جنوب اوردی ورزشگاه چرام تا سیاهی لشکر راه بیندازی ولی مردم چرام خوب میفهمند شما...
صبا
Iran, Islamic Republic of
تو دیشموک مردم کجا را آورد ؟
چرا آن مردم را دور قبل از خوزستان نیاورد چرام ؟ مگر دور قبل بنزین گرانتر بود یا حالا ؟
یا مگر تو این چهار سال موحد کاری دستش بود که حالا پول دار شده و دور قبل فقیر بود ؟
چرا حرف بی منطق می زنید و خودتان را فریب می دهید ؟
Romania
تو در طول ١٦ سال چكار كردى؟
Romania
تو در طول ١٦ سال چكار كردى؟
جاودان یاسوج
Belgium
حاج موحد چهره دوست داشتنی و مرد عمل در عرصه سیاسی ، مردم نجیب و بزرگوار دهدشت ، حاج موحد از سیاسیون برجسته کشور است ، شهر دهدشت بزرگ و استان کهگیلویه و بویراحمد را با نام سیاسی برجسته کشور حاج موحد میشناسند ، قدر او را بدانید ، ایشان قطعا در این دوره انتخابات پیروز خواهد شد شک نکنید ، با علم به یقین میگویم قطعا قبول است ، در سوم اسفند پیروزی این مرد بزرگ را جشن خواهیدگرفت
بهمئی
Iran, Islamic Republic of
سلام،خدا کمکی به موحد کنه که بتونه جواب محبت های این 75هزار نفری که بهش رای میدن رابدهد.سناتووور
دشمن زیاری
Iran, Islamic Republic of
هرچه فکر می کنم فقط دشمن زیاری
چون گوشت نذری هر قسمتیش را روی بخش دیگری و این ایل بزرگ و منطقه گسترده را بین دیگر بخشها تقسیم کردی
دوشهید در راه رفتن به مجلس تقدیمت کردیم ولی هیچ ازت ندیدیم جز تعارف و اگر کاری موردی و شخصی کرده باشی
Iran, Islamic Republic of
فقط میخوام بگم نقطه ی قوت آقای موحد ضعیف بودن حافظه تاریخی مردم منطقه است. اگر غیر از این بود ایشان هیچوقت دیگه به خودش اجازه نمیداد کاندیدای مجلس شود.
مشایخ
Iran, Islamic Republic of
فقط خود هاشمی خوب می شناسش خودش دوباره ضزبه فنیش خواد کرد.
Iran, Islamic Republic of
پس مردم چرام اومده بودن که شهرستانی ومعدن فسفات ببینن که 16 سال پیش انجام گرفت.
Iran, Islamic Republic of
2 سفند هاشمی توسعه محور نه به تلفن محور
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1