کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در بین جمعی از اهالی روستای فیلگاه؛

دهدشت| عدل هاشمی؛ بنده عملیاتی و میدانی‌ام / نیروگاه سیکل ترکیبی 750 مگابایتی پادوک با ظرفیت استخدام بالای 500 نفر در حال اجراست

23 بهمن 1398 ساعت 21:23

من ارادتم به این مردم تکمیل است، زمانی که قرارگاه خاتم بودم گفتم روستاهایی که مسجد ندارند یک مسجد احداث کنید. حدود 8 چمن مصنوعی از زنگنه وزیر نفت گرفتم و دو مورد را حومه غربی با اعتبار یک میلیارد تومان اختصاص دادم من روی این منطقه تعصب نداشتم؟


عدل هاشمی پور در جمع اهالی روستای فیلگاه دهدشت، اظهار کرد: ما قبل از انقلاب تنها پنج سد در کل کشور داشتیم الآن از مرز 150 سد گذشته‌ایم این‌یکی از برکات نظام بوده است، در عرصه‌های دیگر هم همین‌طور؛ حالا اینکه از فرصت‌ها درست استفاده کرده‌ایم یا خیر، جای بحث دارد، خدای متعال می‌فرماید «جایی که زمین، آب و نیروی کار هم باشد اما مردم آن منطقه فقیر باشند خدای متعال آن مردم را نخواهد بخشید.
شهرستان کهگیلویه بزرگ، آب، زمین و نیروی کار هم داریم؛ سرنوشت هیچ قومی تغییر نخواهد کرد مگر آنکه آن قوم بخواهد؛ امیدواریم که با انجام کارهای بزرگ و زیربنایی بتوانیم در جهت توسعه گام برداریم تا برای یک‌بار جوانان بتوانند زندگی و جوانی کنند زندگی یک‌بار هست و بار دومی دیگر وجود ندارد بنا بر این جوانان باید همین یک‌بار را درست زندگی کنند ما هم باید زمینه و بستر را برای آن‌ها فراهم کنیم.
اگر ظرف 20 یا سی سال گذشته اقدامات مؤثری، کارهای زیربنایی و اساسی در این حوزه انجام می‌گرفت مطمئن باشید الآن زنان و مردان شهرستان این‌همه تحت پوشش کمیته امداد نداشتیم.
یک روزی در کنار همین مردم گفته‌ام که سد کوثر آماده‌باش مخزنت مرا می‌شناسد، امروز در حومه‌ی غربی خط لوله‌ای که در حال اجراست، از همان سد کوثر است خط لوله آب شرب به برکت نظام مقدس جمهوری  اسلامی هیچ‌کسی هم بر شما منتی ندارد این خط لوله مردم شهر دهدشت از سد کوثر و پایین تصفیه‌خانه سد کوثر می‌آید مردم دهدشت، سوق، لنده، چرام و حومه‌ی غربی را نجات خواهد داد.
یک روزی چاه‌های نفتی و آبی چشمه بلقیس خشک‌شده‌اند، مردم ما باید چه‌کار کنند آیا ما نباید یک آب پایداری داشته باشیم؟ که به لطف خداوند این لطف اقدام صورت و در بودجه سال 98 قرار گرفت و الآن قرارگاه سازندگی خاتم مشغول است، تمام روستاهای در مسیر آب شربشان در پی خواهد داشت.
نیروگاه‌ها در حومه غربی است؛ آن‌هایی که میگویند در حومه‌ی غربی گام برداشته نشده، قلب نباید مریض شود پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی 750 مگابایتی پادوک که بالای 500 نفر نیروی برق قدرت و الکترونیک که می‌توانند در آن کار کند و بخش خصوصی در حال اجرا دارد و ساخت توربین در کشور ایتالیا با پیشرفت فیزیکی 80 درصد با اعتباری 3 هزار میلیارد تومان بخش خصوصی در این نیروگاه هزینه می‌کند و سه نیروگاه در کشور هست و یکی از نیروگاه‌ها در دهدشت است این نیروگاه را می‌خواستند به‌جای دیگر ببرند این نیروگاه 750 مگاواتی حدود 400 مگاواتی برق موردنیاز برق استان یعنی گچساران، بویراحمد و کهگیلویه بزرگ را پوشش می‌دهد و حدود 350 مگاواتی برق هم می‌تواند صادر کند.
این نوسانات و افت ولتاژ برق که یخچالم و تلویزیونم سوخته، تمام می‌شود؛ پتروشیمی دهدشت از کجا برق آن تأمین می‌شود برق نیاز دارند برق پتروشیمی باید از نیروگاه باشد و با نیروگاه قرارداد بسته است ظرف یک سال و نیم آینده این نیروگاه به بهره‌برداری می‌رسد.
توربین این نیروگاه که به بندر امام می‌رود پل خیرآباد نباید سدی مانع آن شود باید جاده دسترسی پای کوه خائیز داشته باشیم تا بتوانیم این توربین که 500 تن و 15 متر طول دارد تا بتواند وارد سایت شود و این کارهای اساسی و زیربنایی است و بخش خصوصی هم هست و قرارداد با وزارت نیرو بسته است چیزی نیست که تعطیل شود و دولتی هم نیست هزار میلیارد تومان از خودش هزینه می‌کند و دو هزار میلیارد تومان بانک صنعت، معدن و تجارت تسهیلات داده و این موارد برق و زمان برده است این نیروگاه می‌تواند یک تحولی در منطقه به وجود بیاورد.
یقیناً نیروهایی که آنجا جذب خواهد شد بخش عمده‌ای از آن از حومه‌ی غربی است چون این نیروگاه در حومه غربی است.
آن‌هایی که میگویند در حومه‌ی غربی هیچ کاری نشده‌ای کاش یک نصف روزی با بنده می‌آمدند و این سد کوهبرد دهدشت که 500 هکتار زمین کشاورزی در دل خودش جا می‌دهد و آبیاری می‌کند و الآن آماده‌ی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و این پروژه کمی برای آب کشاورزی نیست.
سد سرپری که برای گردشگری است و پشت این سد مجوز قایق‌رانی گرفت تا مردم تفریح کنند بابا ما هم انسان هستیم بگذارید چند تا اقدام درست‌وحسابی در منطقه ایجاد شود و این هم یکی از کارهایی است که صورت گرفته این‌ها اقدامات نیستند؟ کارگاه عظیمی کنار پلیس‌راه از پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم است این پروژه عظیم آب‌رسانی 200 میلیارد تومان هزینه می‌شود و نزدیک به 200 نفر در این پروژه کار می‌کند این‌ها اعتبار و اقدامات نیست؟
برای تونل خائیز، حدود 3 مشاور برای این پروژه فرستادم وزارت راه بررسی کردند و پیگیری و سه‌نقطه مطالعه شد و اعلام کردند که این تونل حدود 7 کیلومتر است و تهویه از لحاظ فنی مشکلاتی دارد گفتم که تونل را 3 کیلومتر کنید، گفتند که آقای هاشمی دهدشت را تا بهبهان چهار باند می‌کنیم اما دست از سر ما بردار، گفتم که امکانش وجود ندارد؛ 37 سال دیگران بودند تحملش کردید اما من 3 سال و نیم آمده‌ام و می‌خواهیم تونل خائیز باز شود! پالایشگاه هم همچون قارچ بالا بیاید آب کوثر هم هوایی به دهدشت برود سد مارون هم به دهدشت برود. پس چرا آن 37 سال اقدامی نکردید؟ اگر دکمه‌ی راحتی بود که شما خیلی زرنگ‌تر از من بودید، بنده یک آدم عملیاتی و میدانی هستم.
هر چیزی حساب‌وکتاب دارد اقدامات فنی مطالعات و طراحی می‌خواهند به این سادگی نیست.
من ارادتم به این مردم تکمیل است، زمانی که قرارگاه خاتم بودم گفتم روستاهایی که مسجد ندارند یک مسجد احداث کنید.
حدود 8 چمن مصنوعی از زنگنه وزیر نفت گرفتم و دو مورد را حومه غربی با اعتبار یک میلیارد تومان اختصاص دادم من روی این منطقه تعصب نداشتم؟
هاشمی پور با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که همچنان مردم از مقام معظم رهبری و ولایت‌فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی حمایت کردند و دشمنان دین خدا و استکبار جهانی در رأس آمریکای جهان خوار را مأیوس کردند امیدوارم با مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رأی یک‌بار دیگر هم مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و استکبار جهانی وارد آید. به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، اقدامات بسیار ارزشمندی در کشور انجام  گرفت به برکت امام راحل که حکومت ستم‌شاهی را کنار زد، حکومت الله را جایگزین کرد و دین و اسلام آمریکایی را کنار زد و اسلام عاشورایی و ناب را جایگزین کرد به برکت وجود این امام راحل کارهای بزرگی در عرصه‌های مختلف سیاسی، عمرانی، اقتصادی، صنعت و... در استان‌های مختلف کشور انجام گرفت.


کد مطلب: 417748

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/417748/2/دهدشت-عدل-هاشمی-بنده-عملیاتی-میدانی-ام-نیروگاه-سیکل-ترکیبی-750-مگابایتی-پادوک-ظرفیت-استخدام-بالای-500-نفر-حال-اجراست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1