کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جمعی از اصلاح طلبان بویراحمد مطرح شد

جلسه جمعی از اصلاح‌طلبان بویراحمد با روشنفکر؛ مرام ندای وحدت یعنی مدیریت استان بر اساس شایسته‌سالاری

20 بهمن 1398 ساعت 21:07

مهدی روشنفکر استاد دانشگاه گفت: در اینجا قول خواهم داد شاهد برگشت بودجه و یا بازگشت مدیریت امثال ... در استان نباشیم.


عصر روز یک‌شنبه (20 بهمن ماه 98) نشست همفکری جمعی از اصلاح‌طلبان شهرستان بویراحمد با مهدی روشنفکر نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، مهدی روشنفکر عضو هئیت علمی دانشگاه در این نشست به سخنرانی پرداخت و ضمن تشکر از حضار گفت: نخبگان و افرادی در اینجا حضور دارند که سالهای سال در عرصه‌های مختلف به این نظام و مردم خدمت کردند. از حضور همه عزیزان تشکر می‌کنم.
روشنفکر اظهار کرد: باید خدای بزرگ را شاکر باشیم که در سال ۹۴، منشور ندای وحدت، یعنی عبور از مرزها، عبور از خطی کشی‌ها و یعنی عبور از سردسیری و گرمسیری و ... توسط نخبگان، منشور آن طراحی و تدوین شد، و به زیبایی مردم به آن لبیک گفتند.
روشنفکر تصریح کرد: منشور ندای وحدت یعنی عبور از مرزها، عبور از خط کشی ها، و عبور و مخالفت با مباحث سفلی و علیا و سردسیری و گرمسیری. مرام منشور وحدت به معنای استفاده از افراد شایسته، افرادی که مدیر و مدبر هستند، در نهایت به معنای اداره کردن استان بر اساس شایسته سالاری است.
وی به پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در آستانه 41 سالگی انقلاب اسلامی باید به امام و رهبری درود بفرستیم که هیمنه پوشالی استکبار را در هم‌ریخت.
روشنفکر گفت: ما برعکس کسانی که نقشی در پیروزی انقلاب نداشتند و در حال حاضر خط کشی‌هایی می‌کنند، خود را انقلابی می‌خوانند، در این ۴۱ سال دایره‌ای برای انقلابی بودن ترسیم کردند، کسانی که نیمی از پای خودشان در خارج از این دایره هست، در حالی که دیگران را به غیر انقلابی بودن متهم می‌کنند و خودشان را انقلابی می‌دانند. کسانی که یک روز حاضر نشدند در خط مقدم جبهه‌ای که مردم به دفاع از مملکت خود تلاش می‌کردند، حضور بیابند.
روشنفکر گفت: کسانی که از ساده‌زیستی می‌گویند، باید به آنها گفت خود شما چرا اشرافی زندگی می‌کنید؟ کسانی که خانه خانه می‌گردند و مردم را از ندای وحدت جدا می‌کنند بدانند که روشنفکر سرباز نظام و انقلاب است، به فکر برای خودشان باشند چون نمی‌توانید جلوی انسجام، همدلی و هماهنگی مردم بایستید.
روشنفکر یادآور شد: دست صفا و صمیمیت و قانون‌مداری را به سوی همه رقبای انتخاباتی دراز می‌کنم، و در دهه فجر در پیشگاه امام سوگند یاد می‌کنم. بیایید در طول این 12 روز به خاطر مردم، مشکلات عدیده تورم و مشکلات معیشتی، از این همه تهمت، تخریب، ترفندها وتهدیدها دست برداریم.
روشنفکر افزود: مردم نیاز دارند بر اساس منویات مقام معظم رهبری و بر اساس اخلاق انتخاباتی، بنا دارند انتخابات را اداره کنند، بیایید به قوانین تمکین کنیم.
روشنفکر بیان کرد: به هواداران ندای وحدت عرض کردم اگر سیلی را هم به صورت ما زدند، باید پاسخ بدی را با خوبی داد.
روشنفکر اظهار کرد: در قانون اساسی مشخص کرده‌اند مردم می‌توانند سرنوشت خود را هر چهار سال یکبار در انتخابات مجلس رقم بزنند، با این همه آسیب‌های اجتماعی و مشکلات رده‌های اول تا سوم را در حوزه‌های بیکاری، خودکشی، طلاق، اعتیاد به خود اختصاص داده است. این نشانه ای است برای آنکه مردم بنا دارند در دوم اسفندماه تغییر را صورت دهند.
روشنفکر با بیان اینکه 10 دوره انتخابات برگزار کردیم افزود: آن‌هایی که در ده‌برآفتاب ۱۰۰ درصد به کاندیدای خود رأی دادند، آنهایی که در جهان‌آباد و دارشاهی و در کالوس به گزینه‌شان رأی دادند کار درستی کردند، و قابل تأیید است، اما این چه ادبیاتی است که الان بحث قومی و قبیله‌ای می‌کنند؟
روشنفکر تصریح کرد: هم از دیدگاه عقلی و هم در دیدگاه نقلی در احادیث و دین، قوم و قبیله نه تنها مذموم نیست، بلکه پسندیده و  ممدوح است.
روشنفکر افزود: قومی و قبیله‌ای انتصاب و انتخاب کردن کار زشتی است، قومی و قبیله‌ای استخدام فله‌ای کردن کار زشتی است.
روشنفکر گفت: دو نفر از کاندیداهای انتخاباتی در دوره‌های گذشته بیش‌ترین رأی خود را از زادگاه من کسب کردند، همین دوستانی که به شما رأی دادند قوم و قبیله خوبی بودند ولی حالا که مشخص نیست به چه کسی رأی می‌دهند، آنها را به قومی و قبیله‌ای رأی دادن متهم می‌کنید.
روشنفکر اظهار کرد: حرف دل ما در ندای وحدت شایسته سالاری است.


کد مطلب: 417572

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/417572/2/جلسه-جمعی-اصلاح-طلبان-بویراحمد-روشنفکر-مرام-ندای-وحدت-یعنی-مدیریت-استان-اساس-شایسته-سالاری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1