تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۴۴
کد مطلب : ۴۱۷۴۸۷
یادداشت|

امیرحسین برخه و تکاپو برای ماندن

۰
کبنا ؛در ایام انتخابات به سرمیبریم، در طی ماه‌ها و روزهای اخیر بارها و بارها از نقش جوانان گفته و شنیده‌شده است، در پی ایجاد چنین موجی از جوان‌گرایی در فضایی انتخاباتی استان سبب شد برخی از جوانان پا به عرصه گذاشته و خود را در معرض دید و نظر افکار عمومی قرار دهند.
نمود اصلی جوان‌گرایی را می‌توان در لیست اصول‌گرایان تهران مشاهده کرد، در آنجایی که جوانان با تمام قوا پا به عرصه گذاشتند و پیشکسوتان و افراد صاحب اصول‌گرایی را به چالش کشیده و از میدان به در کردند، اما در این مجال صحبت از کهگیلویه ست و شرایطی که بر آن می‌گذرد. جوانان در کهگیلویه از ابتدا مسیر سخت و پیش‌بینی‌ناپذیری داشتند، حضور همزمان دو کاندید چهره و شناخته‌شده با بنیه اقتصادی و اجتماعی سرشار مسیر انتخابات را برای هر فرد نوظهوری سخت و صعب‌العبور می‌کرد، فضا به‌گونه‌ای بود که افراد دیگری که سال‌ها مسئولیت‌های مدیریتی متعددی داشتند هرگز اعتمادبه‌نفس حضور در چنین صحنه‌ای را نداشتند، اما با رصد سایت‌ها و رسانه‌های مجازی در طی هفته‌های اخیر (امیرحسین برخه) در حواشی موحد و هاشمی سر برآورد شاید وی در ابتدا جدی گرفته نشد ولی ایستاد و در کوره انتخاباتی که دوگانه هاشمی و موحد داغ‌کرده‌اند ذوب نشد و همچنان بر حضور درصحنه پافشاری کرد.
امیرحسین برخه چه در قامت نمایندگی بگنجد چه نگنجد شجاعت و اعتماد به‌ نفسش ستودنی است، در شرایطی که جوانان امروز به دلیل بحران‌هایی مانند بیکاری، کم توجهی و... در حاشیه قرار گرفته‌اند و حداقل سعی دارند به حداقل‌هایی و در گوشه‌ای به ناچیزی قانع شوند امیرحسین آمد و همچنان می‌خواهد بماند.
ما در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری پیش رو با دوگانه پیشکسوتان و جوانان روبه‌رو خواهیم بود و چیزی که می‌تواند ناامیدی مردم از جریان‌های موجود را از بین ببرد، جوان‌گرایی است  چراکه جریان‌ها و شخصیت‌های سیاسی گذشته امتحانشان را پس داده‌اند.
آن چیزی که می‌تواند مثل شوک در شرایط رکود سیاسی فعلی باشد، ظهور یک جوان است. در این صورت است که جامعه رأی‌دهندگان به‌واسطه جوانی نامزدها می‌تواند دوباره به گروه‌های سیاسی برگردد و دوباره به نظم سیاسی انتخابات آری بگوید. البته طبیعتاً این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که جامعه با گزینه‌های جوان مواجه شود.
آنچه که امروز مشاهده می‌کنیم این است که تقریباً جایگزینی برای جریان‌های سیاسی موجود و مدعی وجود ندارد یا اگر در مورد نامزد آینده ریاست جمهوری صحبت می‌شود، باز بالای 60 تا 65 سال سن دارند.
 جوان‌گرایی تنها راه‌حل سیاسی در آینده است و در موضوعی مثل انتخابات به انسداد و رکود مواجه خواهیم شد. بنا به چنین ضرورت‌هایی ست که (مقام معظم رهبری) در طی سال‌های اخیر مکرراً به ورود جوانان در صحنه تأکید داشته است.
امیرحسین برخه و یا هرکسی سودای روزهای بزرگ آینده را دارند باید محترم شمرده شوند و حتی در هر خانواده‌ای ولو یک یا چند رأی به سبد آن‌ها می‌توان ریخت تا در آینده‌های نزدیک شاهد تغییر در مناسبات سیاسی و فرارسیدن دوران جوان‌ترها باشیم‌.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
قدر نون ونمک را بدان
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1