تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۴۱۷۳۹۶
حاشیه و متن دیدار موحد با جمعی از مردم «طایفه تامرادی»؛

پاسخ «موحد» به سئوالی در باره خودش

۰
کبنا ؛«سید محمد موحد» کاندیدای یازدهمین انتخابات مجلس کهگیلویه با جمعی از مردم روستاهای تنگ هیگون (طایفه  تامرادی ها) دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش کبنا، (روز چهارشنبه 16 بهمن ماه 98) با جمعی از مردم روستاهای تنگ هیگون در شهرک دره گلالی دیدار کرد.
در شهرک دره گلالی در حالی که زنان کل زنان و مردان با زمزمه اشعاری چون (زِمهسون مَهلی خَشه کُه زِر برفه / موحد مرد عمله نه مرد حرفه مُو کُر بویراحمدم ایل تامرادی / کاندیدام موحدِ مرد خدایی) از او استقبال می کردند و موحد در میان گرمای محبت جمعیت گم می‌شد.
صندلی های محل سخنرانی پر بود از جمعیت، زنان و جوانتر ها هم ایستاده  به حرف های سخنران و مجری گوش می‌کردند، پسربچه ها با لباس های رنگارنگ، لبخند بر لب روی پشت بام نظاره گر اوضاع بودند.
یکی از حضار به دعوت از مجری به جایگاه آمد و اظهار کرد: در دوران نمایندگی موحد هر وقت به منطقه می‌آمد همه مسوولان استان تا زمانی که میرفت دست به سینه بودند، این همان عزت و قدرت کهگیلویه بود ولی الان نماینده باید برای دیدار با یک مدیر کل باید از یک هفته قبل هماهنگ کند!
وی ضمن نکوهش این موضوع که برخی می‌گویند موحد تنها کار شخصی کرد، گفت: «برای نمونه جاده مالرو تنگ پیرزال را به یاد آورید که با یک بارندگی امکان عبور نبود و در دوره موحد بود که زیرسازی و آماده شد، پیش از موحد هیچگونه امکانات، مراکز بهداشتی،فرهنگی و ... نبود.»
سید محمد موحد نیز در جمع مردم با اشاره به اینکه می گویند موحد در ۱۶ سال چه کاری کرد، اظهار کرد: «شما یک مورد را نشان دهید که مربوط به ۱۶ سال کاری من نباشد، اگر مانور پتروشیمی و سیمان سپو را می دهید مربوط به همان ۱۶ سال است.
اگر بیمارستانی، مدرسه ای، برقی و... هست مربوط به ۱۶ سال است، مربوط به آن روزهایی است که من  مسیر را با پای پیاده و بسیج کردن مسوولان نظام و همراهی  دولت است.»
«ما به مردم ایمان داریم،به شعور مردم جسارت نکنید، دور اول اگر عملکرد ما بد بود، دور دوم چرا مردم باز انتخاب کردند و در دوره سوم چرا رای دادند ما که دنبال حذف رقیب نبودیم، آنهم رقیبی که دولت حامی او بود ولی مردم امدند به صحنه و انتخاب کردند.
 در دوره چهارم هم همینطور شد و این استقلال حوزه انتخابیه کهگیلویه از گچساران نیز در دوران من و کار من بود.
این پتروشیمی که فریادش به آسمان رفت دوران چه کسی بوده است اما الان چه حرفایی مطرح می‌شود؟ سیمان نیز تا دورانی که بنده بودم داشت به پیشرفت خوبی می رسید، ولی الان چه؟ تبدیل شده است به بیغوله و املاک ان را  برای حقوق برخی کارگران دادند.»
«مردم شعور دارند و این بصیرت و استقبالی که می‌بینیم در راستای همان ۱۶ سال است، چون مردم دیدند که موحد لحظه ای آرامش نداشت و وقتش را صرف مردم کرد.»
از روز اول یک خط تلفن داشتم و تا الان همان یک خط تلفن را دارم جواب همه را دادم مردم این موارد را میبینند.
استقبال و محبت مردم نسبت به موحد در بهمئی، دشمن زیاری، بویراحمد، ضرغام آباد، طیبی، چاروسا، چرام، سرفاریاب نسبت به دور قبل قابل مقایسه نیست و این همه لطف و محبت را دیدم و در راستای همان تفکر ۱۶ ساله بوده است.
اصلی ترین مشکلی این شهرک نبود درمانگاه است که اگر خدا مقرر فرمود که بار خدمت مردم را حمل کنم سعی میکنم این مشکل و دیگر مشکلات عمرانی حل شود.
با خدای خود عهد کردم اگر مسولیتی گرفتم با دعای مردم به گونه ای وظیفه ام را انجام دهم که شرمنده مردم نشوم.
دیدار با مردم روستای خان موری
در ادامه به روستای «خان موری» رفتیم،هوا کمی سرد بود،پیاده شدیم، صدای کل زنان روستا شنیده میشد، کودکان نیز بی اعتنا به سردی هوا غرق شادی و بازی بودند،بوی اسپند فضا را پر کرده بود و موحد دوباره بین جمعیت مهمان نواز تامرادی گم شد.
در روستای حاج موری نیز مردم خواستار رفع مشکلات بیکاری جوانان بودند.
سید محمد موحد نیز با اشاره به اهمیت جایگاه مجلس اظهار کرد؛مجلس یکی از ارکان نظام است که به وسیله مردم ارکان و نمایندگان آن شکل میگرد و در راستای این امر خطیر مردم باید شرکت کنند در انتخابات و فردی را انتخاب کنند که دارای قدرت فریاد زنی باشد و حق مردم را بگیرد.
مردم باید کسی را انتخاب کنند که الودگی نداشته باشد و در مقاطع مختلف از حقوق انهایی که به او رای دادند و ندادند دفاع کند،دولت و هیت اجرایی از او حساب ببرند و مجلس را در راس امور بدانند،احساس کند دستگاه نظارتی بر او حاکم است و اهل معامله نیست و جز برای ارزش ها امکان ندارد کوتاه بیاید.
امر نمایندگی یک امر حساس و حایز اهمیت است،توجه داشته باشید موضوع به این سادگی نیست،در رای دادن برخی موارد مردم متضرر می شوند نباید به گونه ای انتخاب کرد که رهبری از عملکرد نمایندگان نگران شود و گلایه کند.
«نماینده هم باید جز به خدا به کسی وامدار نباشد و برای منافع و مقاصد چند فرد معین کوتاه نیاید، مجلس خانه ملت است و باید مردم بتوانند به راحتی با نمایندگان درد و دل کنند.»
وی با اشاره به اینکه حاکم بودن آرامش بر شهرستان برای من از نتیجه انتخابات مهمتر است، تصریح کرد: لذا اگر کسی به بنده بدترین َتوهین را کند و حتی توی گوش بنده بزند کسی حق ندارد جوابی دهد، اگر جواب دهد من از او بیزارم، چرا آرامش منطقه  برای من مهمتر از نتیجه انتخابات است.»
دیدار با مردم روستای تل کوچک
وقتی به روستای تل کوچک رسیدیم زنها و بچه ها روی علف های سبز دشت نشسته بودند، جوانان و مردان نیز برخی ایستاده و برخی هم روی فرش ها و صندلی هایی که میزبان تدارک داده بود منتظر ما بودند، همزمان که از خودرو پیاده می شدیم همه به استقبال مهمان خود موحد امدند.
مجری برنامه در همین حین ضمن خوشامدگویی به موحد او را فردی با تجربه و سیاست خطاب کرد که برای ستاندن حقوق از دست رفته کهگیلویه وارد میدان شده است.
در ادامه شروع به خواندن شعری کرد که به بیان مشکل منطقه خود یعنی کم آبی برای کشاورزی اشاره و موحد را تیمار آن خطاب کرد.
(ای کلاچو مژده بر تو ببین یار آمده / وز برای دل بیمار تو تیمار آمده وعده آبی که دادند حل نشد تا این زمان / وین برای دشت خشکت مرد پیکار آمده)
موحد نیز ضمن تبریک دهه فجر از میزبان تشکر کرد و اظهار کرد: «شما به دنبال یک وظیفه دینی و شرعی هستید برای یک انتخاب،که وظیفه ای سترگ و سخت است و آزمون های سختی پیش روی همه ماست تا ببینیم چقدر توان عبور از موانع را داریم، در مقابل توزیع بعضی چیزها مقاومت می‌کنیم که باید گفت با توجه به شرایطی که مردم دارند امر سختی است.
ما یک وظیفه ای داریم و این وظیفه را مردم با یک حرکت بی بدیل نشان دادند، هر کسی  اهل تحقیق است در بهمئی سردسیر و گرمسیر، در دشمن زیاری قلعه ریسی، سرفاریاب، چرام  و بخش مرکری چند مورد را مصداقی عرض می‌کنم تا آنهایی که شعار تو خالی می‌دهند مشخص شود.»
«حوزه غربی را مرور کنید در طوایف مختلف آیا قابل مقایسه است هیچکدام قابل مقایسه با دور قبل نیست.»
«باید بگویم ما حداقل ۵۸ نشست در دیشموک، اسفندان و درغک داشتیم و هنوز هم اصرار می شود برای برگشتن به دیشموک و جلساتی که دارند این چه حرفی است که می زنید.
آنچه مردم تصمیم گرفتند یک تصمیم  بی نظیری است، برای بنده که چندین بار در انتخابات شرکت کردم هیچ دوری از ادوار استقبال و حضور مردم قابل مقایسه با این دوره نیست و اگر خدا مدد کرد و اینگونه مقرر شد و مردم تصمیم خود را عملی کردند قطعا به کشاورزان این منطقه توجه میشود و از حقوق این مردم صادق دفاع می شود.»
نام شما

آدرس ايميل شما

کهگیلویه بزرگ
Iran, Islamic Republic of
حق تمام مردم کهگیلویه بزرگ. خواهد بود و ان اینچنین باعث جوانایی شدی ک هیچ کاری تو ۱۶ سال براشون انجام ندادی
رها
Iran, Islamic Republic of
مثل دوره قبل شکست میخوری شک نکن
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
از طرف تامرادی حرف نزنید عدل نماینده
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبی چون من ب تو رای نخواهیم داد عامل نابودی اصلاحات ، شکستت را باز ب چشم خواهیم دید
کبنا
Iran, Islamic Republic of
ها کار بزرگی کردی اومدی ی تابلو پتروشیمی زدی ؟
شکست موحد
Iran, Islamic Republic of
والله چکار کردی برا کهگیلویه ، اون از سدها ک دادی شهرهای همجوار ، اون از جاده اصفهان ک ۱۰ درصد هم تو ۱۶ سال کار روش انجام ندادی اونم از پتروشیمی ک فقط تابلو ، فقط ی عده اطرافتو اوردی بالا و اقوام و طایفتو هم گذاشتی تو اجارجات ، خونه هست ک پنج نفر ازش گذاشتی سرکار حق بقیه. بعد اومد از عزت حرف میزنی☠
جاده مال رو
Iran, Islamic Republic of
/ داری میگی جاده مال رو تنگ پیرزال رو درست کردم اگه جای بزرگواری بودی ک جادی سر حد رو درست کرد چی میگفتی اونم تو ۴ سال؟؟
منتقد منصف
Iran, Islamic Republic of
حالا این میخواد بره مجلس؟
شهرام
Iran, Islamic Republic of
سلام،مقابلت میدونه انتخاباتو باخته داره دست وپا میزنه،رای ما سید محمد موحد
Iran, Islamic Republic of
متن را که بخوانی منتظری که جمعیتی در حد ورزشگاه ازادی ببینی ولی خبری نیست. چرا باید اینقدر اغراق کرد. همین امار اغراق امیز سری قبل موحد را داغون کرد.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1