تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۴۱۷۲۸۱
بررسی فضای سیاسی گچساران و باشت؛

بازگشت شوالیه قشقایی‌ها / خنده تاجگردون / تحرکات حسینی / نظر «زینل زاده» در باره اجماع

۲
کبنا ؛احد جمالی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در باره آخرین وضعیت تأیید صلاحیت شدگان نامزدهای انتخابات مجلس سه حوزه انتخابیه استان اظهار نظر کرد و گفت: از ۴۲ نفر داوطلب ثبت نامی در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده ۲۰ داوطلب تایید صلاحیت شده‌اند. در حوزه انتخابیه گچساران و باشت از ۱۵ نفر داوطلب ثبت نامی ۹ نفر تایید صلاحیت شده اند.
رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا از ۲۶ نفر داوطلب ثبت نام شده نیز ۱۵ نفر داوطلب صلاحیت آن‌ها مورد تایید قرار گرفته است.
اسامی تایید صلاحیت شدگان  حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا:
۱- رحیم سبحان زاده
۲- نادر منتظریان
۳- حمید واحدی نژاد
۴- سید شکرالله امامی
۵- کیان دهراب پور دولت آباد
۶-غلام محمد زارعی
۷- محمد بهرامی سیف آباد
۸- سید دانیال دانشی
۹- مهدی روشنفکر
۱۰- محمود رضوان خو
۱۱ - محسن شایگان
۱۲- جمشید صفری دولت آباد
۱۳- احسان قنواتی
همچنین «علی خوان پایه»، فرماندار شهرستان گچساران اسامی تایید شدگان قطعی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت را به شرح ذیل اعلام کرد:
 ۱- نوذر بزمی
 ۲- بهنام همتی
 ۳- سیدقدرت الله حسینی بحرینی
 ۴- غلامرضا تاجگردون
 ۵- زهره فولادی وندا
 ۶- میلاد گرجی زاده
 ۷- هومان عسکری
 ۸- اردلان زینل زاده
۹- مجید حسینی
"علیرضا اتابک"، فرماندار شهرستان کهگیلویه نیز اسامی تایید شدگان قطعی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده را به شرح ذیل اعلام کرد:
۱ محسن آرمین
۲ علی اهنود
۳ امیرحسین برخه
۴ رحمان ترحم مند
۵ پروین دانشور
۶ حجت الاسلام سید عبدالله دانشی
۷ سید مرتضی راستاد
۸ علیرضا سجادی
۹ سپهدار عبدپور
۱۰ نعمت الله فردوس
۱۱ علی اصغر فلاحتی حسین آباد
۱۲ حمید محنایی
۱۳ حجت الاسلام سید محمد موحد
۱۴ عسکر میثاقیان -------تغییر حوزه به شهرستان بهبهان استان خوزستان
۱۵ سید فرزاد نجات نیا
۱۶ ایمان نرمیان
۱۷ عدل هاشمی پور
۱۸ امیر همتی نژاد
۱۹ عنایت واحدی منش
۲۰ سید خداداد کشاورز
گفتنی است که در روز ۲۲ بهمن ماه اسامی قطعی نامزدها به فرمانداری‌های مراکز حوزه انتخابیه اعلام خواهد شد و روز ۲۳ بهمن نیز توسط هیات‌های اجرایی مراکز حوزه انتخابیه آگهی نامزدهای قطعی منتشر خواهد شد و ۲۴ بهمن تبلیغات رسمی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز خواهد شد.
بازگشت عسکری به سپهر سیاسی گچساران
با بازگشت هومان عسکری به سپهر سیاسی گچساران و باشت، تا حدودی فعل و انفعالات سیاسی جابه جا شد، طول کشیدن تأیید صلاحیت «عسکری» را به عوامل مختلف ربط می‌دهند، احمد خورشیدی آزاد در این باره صحبت‌های تند و تیز کرد و گفت: اگر عسکری تاکنون تأیید صلاحیت نشد به فعالیت‌های علیه او از سوی برخی بر می‌گردد.
عسکری خودش هم در این باره صحبت‌های کرد و اینگونه توضیح داد که «تمام تلاشهایشان و هزینه‌هایی که کردند، پیشنهاداتی که دادند و نیزتهدیدهایی که کردند تطمیع‌هایی که کردند تیرشان به سنگ خورد و توقع این را هم نداشتند که فرزندی از صلاله قشقایی نه احتیاج مادی دارد و نه دنبال پست است و نه دنبال مقام است و تنها هدف من برنامه‌ای است که قصد و نیت من تنها خدمت در جهت رفاه و آسایش این مردم خلاصه خواهد شد.»
رسانه‌ها صحبت‌های هومان عسکری نامزد انتخابات مجلس اسفند 98 را بعد از تأیید صلاحیتش را به شرح زیر روایت می‌کنند و می‌نویسند: «اگر صبرکنید خداوند در هر رفتار و در هر نشانه و آیتی نیز نشانه‌ای دارد، حرف آخرم را می‌خواهم اول بزنم و همه اشخاصی که در رد صلاحیتم سهواً و یا عمداً اقدامی کرده‌اند همه اقداماتشان را به خداوند واگذار می‌کنم و می‌بخشم.».
وی افزود: تمامی فعالیت‌های پشت پرده و اقداماتی که در این مدت صورت گرفت نه بخاطر اینکه هومان عسکری کاندیدا نشود، آقای ایکس نباشد و می گویند بیدار باشید، تمام اهداف برای این است که برخی‌ها می‌خواهند هویت قشقایی را نادیده بگیرند اما من نمایندگی از این مردم پاک با صداقت قشقایی می گویم که فرزندان صولت الدوله همیشه زنده هستند و در طول تاریخ نیز زنده خواهند ماند و در دوم اسفندماه هم شگفتی خواهند آفرید..
عکسری درادامه اظهارکرد: تمام تلاشهایشان و هزینه‌هایی که کردند، پیشنهاداتی که دادند و نیزتهدیدهایی که کردند تطمیع‌هایی که کردند تیرشان به سنگ خورد و توقع این را هم نداشتند که فرزندی از صلاله قشقایی نه احتیاج مادی دارد و نه دنبال پست است و نه دنبال مقام است و تنها هدف من برنامه‌ای است که قصد و نیت من تنها خدمت در جهت رفاه و آسایش این مردم خلاصه خواهد شد.
وی تصریح کرد: من اگر بتوانم تفکر بهمن بیگی که رفع تبعیض و تساوی و عدالت بین ترک و لر و در واقع تلاش برای بهداشت و آموزش عشایر بوده و تکه کلامش عشایری دلسوزی بودند که اینها باید به خدمات واقعی و رفاه و آسایش برسند همین تفکر را در شهر گچساران و باشت نهادینه بکنم بزرگترین برنامه زندگی‌ام را انجام داده‌ام.
عسکری اظهارکرد: از تمامی کسانی که دلسوزانه منتظر بودندو من را قرین محبت و دلسوزی خودشان قرار دادند تشکر و قدردانی می‌کنم و این نکته را می گوییم که ما قشقایی‌ها در دوم اسفند و در این دوره طلایی مطمئناً شگفتی خواهیم آفرید..
عکسری درادامه اظهارکرد: تمام تلاشهایشان و هزینه‌هایی که کردند، پیشنهاداتی که دادند و نیزتهدیدهایی که کردند تطمیع‌هایی که کردند تیرشان به سنگ خورد و توقع این را هم نداشتند که فرزندی از صلاله قشقایی نه احتیاج مادی دارد و نه دنبال پست است و نه دنبال مقام است و تنها هدف من برنامه‌ای است که قصد و نیت من تنها خدمت در جهت رفاه و آسایش این مردم خلاصه خواهد شد..
وی تصریح کرد: من اگر بتوانم تفکر بهمن بیگی که رفع تبعیض و تساوی و عدالت بین ترک و لر و در واقع تلاش برای بهداشت و آموزش عشایر بوده و تکه کلامش عشایری دلسوزی بودند که اینها باید به خدمات واقعی و رفاه و آسایش برسند همین تفکر را در شهر گچساران و باشت نهادینه بکنم بزرگترین برنامه زندگی‌ام را انجام داده‌ام..
عسکری تصریح کرد: از تمامی کسانی که دلسوزانه منتظر بودند و من را قرین محبت و دلسوزی خودشان قرار دادند تشکر و قدردانی می‌کنم و این نکته را می گوییم که ما قشقایی‌ها در دوم اسفند و در این دوره طلایی مطمئناً شگفتی خواهیم آفرید..
کاندیدای انتخابات مجلس افزود: در این مدتی که در جمع شما مردمان عزیز دیارم حضور نداشتم اما دلم اینجا با شماها بود، اگر چه برای موضوع تأیید صلاحیتم فعالیتم می‌کردم ولی هیپچگاه دلم نلرزید و بارها گفتند که کلیپ علیه فلان اشخاصی که اختلاف درست می‌کنند و گفتم که با ابروی انسان بازی نکنید و گفتند تهدید کنید و گفتم این تهدید هیچ تفاوتی با اقدام انسان‌های رذل ندارد و اینکار را انجام ندهید.
وی گفت: در گروه‌های مجازی حضور داشتم که دیگر برادران همزبانم در حمایت از دیگر کاندیداها چنان کاسه داغتر از آش بودندکه هیچگاه نه جواب کسی را دادم و نه بی احترامی کردم و معتقدم بودم که اندیشه آزاد است و بارها حرف‌هایی شنیدم و ناراحت نشدم و حرف پشت سرم زیاد بود و گزارشات خلاف واقع نیزبرای تخریبم زیاد دادند و برای تطمیع من از راه‌های زیادی نیز وارد شدند اما بدانند که یک تار موی قشقایی را به هزاران میلیارد تومان نخواهم داد.
عسکری درادامه اظهارکرد: هیچ جا دلم لرزید اما یک جایی خیلی ناراحت شدم که وقتی متوجه شدم گزارشات هایی که علیه فرزند و برادرشان می‌آید از طرف همین همزبانان خودم است، اینجا دلم خیلی دلم لرزید و اینجا نهایت بی کسی را دیدم، اما همه را می‌بخشم.
وی گفت: بدانیدحرفم این است، اما یک جایی با همه این بدیهایی که دیدم و هرکسی پیش شخصیت‌های بزرگی می‌رفتند، اما بنده هیچکسی غیر از خداوند را در پیشگاه خودم ندیدم و نخواهم داشت، یک جایی در یکی از این روزهای انتخابات که برای تبلیغات رفته بودم دیدم چوبانی ترک زبان کنار جاده سرتپه ای ایستاده بود.
وی افزود: بطری نوشابه‌ای خالی در دست داشت و تکان می‌داد و ایستادم و چند دقیقه‌ای صحبت کردم و بعد از چند دقیقه همکارانم به آن چوپان قشقایی گفتند که دکتر عسکری کاندیدا است و به او رأی بده، اما گریه کرد و گفت تو برادر منی از من رأی نمی‌خواهی، بطری آب را به من می‌دهی و می‌روی، اما دیگران همین آبی را که می‌خواهند به من بدهند اول رأی می‌خواهند بعد آب را می‌دهند، پس بدانید این تفاوت رأی قشقایی هابا دیگران است.
عسکری تصریح کرد: گفت در دور قبلی ۴ ساعت راه را با تکه نان و پنیری راه افتادیم تا صندوق سیار و رأی بدهیم و ۴ ساعت نیز طول کشید تا برگردیم، گفت تو برادر منی و مطمئن باش که تنهایت نخواهیم گذاشت، اما بعد از دوماه تنها جایی که دلم محکم شد شبی بود که به روی تپه آمده بود تا تلفنش خط بدهد.
کاندیدای انتخابات مجلس انجا به من زنگ زده بود و قسم به حضرت عباس خورد که کارت درست می‌شود و این قسمش چنان دلم را کرد که الان محکم و قرص می گویم این دوره به برکت همین دلسوزی‌ها و نان حلالی که بروی سفره ما گذاستند حکمت خداوند براین است که این دوره قشقایی‌ها شگفتی درست کنند.
عسکری اظهارکرد: حرفم این است این دوره یک دوره طلایی است و من کاندیدا نیستم و همه شما کاندیاها هستید چراکه رأی دان شما برای موفقیت من در آینده نیست و رأی شما برای این است که هویت قشقایی برای آیندگان بیش از پیش حفظ بماند.
وی افزود: من وکیل دادگستری با قاطعیت با مجرم، با قاتل، با اعدامی نشستم و چشم بر ابرو نگذاشتم اما یک جایی چنان ناراحت شدم و این ناراحتی را از دلم خارج کردم، آنجایی بود که به جای اینکه ببینم بعضی برادران من، به جای اینکه همه کس و کارم بشوند و در شهری که هیچ قشقایی نه پست و نه سمتی دارد، همین امروز هم علیه من گزارش می‌نویسند که همه را به خدا می‌سپارم.
کاندیدای انتخابات مجلس بیان کرد: در روز دوم اسفندماه به همه اعلام خواهم کرد که گزارشاتی که می‌نویسید پیش خداوند می‌رود و بعد در جای دیگر و حکمت خداوند این است که بندگان صالحش به جایگاهی که می‌خواهند برسند و دوم اسفند این اتفاق خواهد افتاد.
یقیناً حضور «هومان عسکری» تأثیر بسزایی بر سبد آرا سایر کاندیداها می‌گذارد، هواداران عسکری او را شوالیه [نجیب زاده، دلاور، شهسوار] قشقایی‌ها می‌خوانند، او این پرستیژ را دارد، چاشنی برنامه ریزی و رفتارهای با حساب و کتاب می‌تواند او را به قله‌های موفقیت برساند. وقتش تنگ است و بدون شک فعالیت‌های او با شتاب بیشتری در این روزها ادامه پیدا می‌کند.
عسکری می‌تواند به عنوان پدیده انتخابات شناخته شود که در آینده حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشد.

در ادامه فعالیت‌های انتخاباتی سید قدرت حسینی بحرینی، او با جمعی از مردم کوهسرک دیدار کرد و گفت: «از طایفه بی کلک و باصداقت کوهسرک؛ خانواده‌های جانبازان و شهدا و ایثارگران تقدیر و تشکر دارم و این حضور پیام مهمی دارد.»
 وی با تبریک ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی ادامه داد: دهه فجر انقلاب اسلامی را که امام راحل فرمودند انقلاب اسلامی انفجار نور بود.
حسینی اظهار کرد: نور پایانی بر تاریکی‌ها و نور پایانی بر انهایی است که حقوق بیت المال را اجحاف کردند و نور یعنی خفاشان به سوراخ‌ها بخزند.
این کاندیدای انتخاباتی تصریح کرد: در تاریکی‌ها انسان حقایق را نمی‌بینند و واقعیت‌ها را نمی‌بیند و اگر نور حاکم باشد و مسیر نورانی باشد به راحتی می‌توان همه مشکلات را دید و هر جا مشکلی باشد به تناسب آن مشکل در فکر چاره باشیم.
سید قدرت حسینی بیان کرد: مبارزات انتخاباتی به این معنی است که دیدگاه‌ها و خواسته‌ها یکسان نیستند چرا که عملکردها یکسان نیستند و در طول تاریخ چنین مبارزاتی را شاهد بوده‌ایم اما هیچ گاه تقابل بین حق و حق وجود نداشته است چرا که هدف و راه یکی است اما هر کدام از رهبران حق بنا به شرایط به گونه‌ای عمل می‌کنند چنانکه امام علی ع ۲۵ سال خانه نشین می‌شود و امام حسن ع به خاطر اینکه نام پیامبر از بین نرود مجبور به صلح می‌شود گرچه معاویه فردای آن روز آن صلح را زیر پا گذاشت و امام حسین ع راه شهادت را انتخاب می‌کند.
حسینی خاطرنشان کرد: مطمن باشید خداوند حامی جریان حق است و خط شهادت از حضرت زهرای مرضیه در دفاع از حقوق مردم و ولایت خود و طفلش شهید شروع می‌شود و تا به ابوذر غفاری می‌رسیم و امروز نتیجه آن می‌شود حزب الله و سید حسن نصرالله که دنیای کفر از آن‌ها می‌ترسند.
وی با بیان اینکه؛ نظام جمهوری اسلامی تشکیل شد تا مردم خود تصمیم بگیرند و خودشان تصمیم گیرنده باشند گفت: کسانی که نماینده می‌شوند نوکر و فرمانبر مردم هستند و همواره باید در محضر مردم بدون منت خدمت کنند.
حسینی ادامه داد: بنابراین نوکر مردم حق ندارد به مردم تعرض نماید و اگر نمی‌توانند از مردم عذرخواهی کنند.
سید قدرت حسینی با یاداوری انتخابات ریاست جمهوری بین ناطق نوری و خاتمی خاطرنشان کرد: در انتخابات ۷۶ بین ناطق نوری و خاتمی رقابت بود و تا قبل از آن انتخابات از قبل مشخص بود چرا که مشخص بود افرادی فقط ثبت نام کرده‌اند تا تک کاندیدایی نباشد مانند دوران رفسنجانی اما در رقابت ناطق نوری و خاتمی ماجرا تفاوت داشت چرا که کسانی که مسوول بودند از فرماندار و بخشدار و استاندار و همه و همه هماهنگ گفتند ناطق نوری اما ملت ایران موضع گیری کردند اجازه ندادند مسسولان برای آنها تصمیم گیری نمایند و مردم جواب آنها را دادند و گفتند این ماه هستیم که تصمیم گیرنده هستیم و نتیجه را مشاهد کردیم.
 
وی با اشاره به سفر امروز معاون رئیس جمهور به گچساران خطاب به ایشان گفت: «اما تاریخ نشان داده است هر گاه حاکمان از فردی اینگونه حمایت کرده‌اند مردم جواب محکمی به آنها خواهند داد و بدانید حضور آقای معاون رییس جمهور تاثیری بر رأی مردم نخواهد داشت.»
وی افزود: آقایان وزیر و معاون رئیس جمهور آیا نمی‌دانید بخاطر این وضعیتی که به وجود آورده‌اید مردم از شما گلایه مند هستند.
 حسینی خطاب به نماینده فعلی گچساران و باشت گفت: آقای نماینده محترم دست بردارید از این کارهایتان و همین امروز صبح فردی تماس گرفت که در جاده بهبهان اینگونه بنر زده‌اند آیا روی آن را داشتید که نام قطار را آوردی در حالیکه هنوز در راه اندازی کارخانه لاستیک سازی مانده‌اید.
حسینی در ادامه صحبت‌هایش گفت: «همین طایفه کوهسرک ما را راه نمی‌دادند اما امروز ما را شرمنده کرده‌اند.»
حسینی ادامه داد: برخی می گویند که قشقایی‌ها کاندیدای اجاره‌ای آوردن آن هم قشقایی را که تاریخ به خوبی آنها را به غیرت و دلاورمردی هایش می‌شناسد آیا امروز استقبال از دکتر عسکری را مشاهده نکردید و آیا از کاندید اجاره‌ای اینگونه استقبال می‌کنند؟
سید قدرت حسینی خطاب به هوادارانش گفت: «من به شما قول می‌دهم اگر هر ترفندی بزنند و با جیب پر به خانه‌ها بروند و با جیب خالی برگردند ما مردم پیروز انتخابات خواهیم بود و این حضور نشان دهنده این است و ما تلاشمان فقط برای اختلاف آرا است، و من آمده‌ام تا فرمانبر خوبی برای شما باشم.»
 

غلامرضا تاجگردون بعد از اینکه در مرحله دوم فرایند تأیید صلاحیت‌ها، مجدداً نامش در لیست تأیید صلاحیت‌ها قرار گرفت، در پیج شخصی خود نوشت: «راه پیش رو را با لبخند می رویم.»



تاجگردون فعالیت‌هایش را بعد از تعطیلی مجلس از سر گرفت و او با سادات امامزاده علی (ع) دیدار کرد.


 
 
تاجگردون در جلسه‌ای تحت عنوان دانشگاهی‌ها نیز شرکت و در آنجا هم صحبت کرد.

 




















 
 
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با جمعی از اهالی مله برفی دیدار و از نزدیک با آنها به گفت و گو نشست.







 
غلامرضا تاجگردون با حضور در باشت، از برخی روستاها و مناطق این شهرستان بازدید و در جمع مردم ( صفای غورک، دره دره، غورک سفلی، بیدستون، برآفتاب و عشایر پاکوه ) دیدار و مشکلات آنها را مورد بررسی قرار داد.

































اصولگرایان گچساران و باشت بعد از آن جلساتی که در راستای وحدت برگزار کردند، دیگر هیچ جلسه‌ای علنی برگزار نکردند و مشخص نیست که در این شرایط آنها چه برنامه‌ای را تدارک خواهند دید. با بررسی اخبار متوجه می‌شویم که غلامرضا تاجگردون تیم رسانه‌ای قوی‌تری دارد، او از شیوه‌های مختلف تبلیغاتی بهره کافی می‌برد. و بیشترین جلسات را هم تاکنون در بین سایر کاندیداها برگزار کرده است. و هر روز خبرهای مربوط به نشست او با سایر طوایف و روستاها در رسانه‌ها منتشر می‌شود. جلسات زینل زاده از سید قدرت حسینی بهتر پوشش خبری داده می‌شود. اما جلسات حسینی معمولاً بدون تصاویر در رسانه‌ها منتشر می‌یابند.
نام شما

آدرس ايميل شما

United Arab Emirates
سلام
یکی نیست به اقا. بفرمایدکه شماعدم احرازشده بودیدنه ردصلاحیت؛پس اینقدرمظلوم نمایی نکنند،

قشقایی
Iran, Islamic Republic of
نویسنده عزیز آقای عسکری نه عکسری
11
Iran, Islamic Republic of
سلام
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1