کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

صحبت‌های مهم ککاگری هدایت‌خواه در باره انتخابات و منتظریان؛ با رأیی که می‌دهیم در تمام خیانت‌ها و خدمت‌های آن کاندیدا شریک خواهیم بود

12 بهمن 1398 ساعت 8:14

ستار هدایتخواه در جمع تعدادی از مردم طایفه گودرزی گفت: اگر می ماندم، پیروزی قطعی بود، اما دیدم که آقایان جوری رفتار می کنند که تنش طایفه ای راه می افتد، حاضر نیستم چنین ظلمی به مردم شود و اتفاقی برای یک نفر هم بیفتد. من به دنبال وحدت بودم، اگر به خاطر خودم بودم می ماندم ولی منطق من منطق وحدت است. جوری رای بدهید که روز قیامت بتوانید جوابگو باشید. ما با رایی که می دهیم در تمام خیانت ها و در تمام خدمت های آن کاندیدا شریک خواهیم بود.


ستار هدایت خواه از فعالین فرهنگی و سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد و نماینده سابق بویراحمد و دنا بستگان خود را صدا زد و آنها را به جوغوره محل سکونت خود دعوت کرد. هدایت خواه در آن جلسه دغدغه‌اش را پیرامون انتخابات و جهانشمولی انتخابات مطرح کرد و همچنین نظرش را پیرامون ویژگی‌های کاندیدای اصلح مطرح کرد.
به گزارش کبنا از یاسوج، شاید اولین بارم بود که به جوغوره می‌رفتم، در آنجا وقتی رسیدم از هر همسایه‌ای که در باره هد آیت خواه سئوال می‌کردم، ابراز خرسندی می‌کردند. ستار هدایت خواه این بار به جهت اینکه عرقش را به جریان نیروهای انقلابی نشان دهد، کوچک و بزرگ طایفه گودرزی را صدا زد و خود در جلوی درب پذیرای آنها بود، جوانان و پیران به شدت از دست «هدایت خواه» گلایه مند بودند که چرا بدون اطلاع آنها از کاندیداتوری در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا انصراف داده‌اند. یکی از جوانان هدایت خواه را فردی پاک و سالم توصیف کرد و با چشمان اشکبار گفت: «آقای هدایت خواه ماها، الان حالت افرادی را داریم که بی صاحب شده‌ایم.»
فرد میانسالی هم بیان می‌کرد: «حاضرم فرزندانم را در راه هدایت خواه فدا کنم.» همه از گفتن این حرف‌ها از هم سبقت می‌گرفتند، اما هدایت خواه باز آرام‌تر از همیشه به صحبت‌های یکی یکی آنها گوش داد و برای آنها تشریح کرد که چرا ما باید نادر منتظریان را برگزینیم.
 ستار هدایتخواه در ابتدا حسابی از هم طایفه‌ای‌های خودش قدردانی کرد که 16 سال او را مورد حمایت قرار دادند و گفت: شماها می‌توانید به 8 سال نمایندگی من افتخار کنید، که چرا در آن موقع هیچ گونه حق و ناحقی نکردید، به دنبال سهم خواهی نبودید و من هم نبودم، چه در سال‌هایی که پیروز شدید و چه در سال‌های که در ظاهر پیروز نبودیم. 4 دوره بنده به عنوان کاندیدا بودم و شما بی توقع کمک کردید، از شما تشکر می‌کنم.
هدایتخواه با بیان اینکه بنده به عنوان کاندیدا در استان نیستم و نخواهم بود، به احادیث و جریان‌های تاریخی درباره پیامبر و اتفاقات سیاسی دوران امام علی (ع) پرداخته و پس از این به مسائل روز پرداخته و گفت: بنده با شناختی که دارم به این کاندیداهای مطرح، آقای منتظریان را به جهات مختلف صالح‌تر می دانم.
هدایتخواه در رابطه با انتخابات ائتلاف نیروهای انقلاب در تهران و قرار نگرفتن خود در لیست گفت: در تهران ساز و کاری تعریف کردند بین ۳۰۰ نفر نیروی انقلابی ۱۵۰ نفر معرفی شدند و از ۸ هزار نفر نظرخواهی کردند تا ۹۰ نفر انتخاب شد و این تعداد باز به ۳۰ نفر می‌رسد.
  هدایت خواه با اشاره به لیست ارائه شده نامزدهای انتخاباتی در تهران گفت: باز هم لیست نیروهای جبهه پایداری و جبهه انقلابی اعلام و باید تأیید شود اگر در این لیست بودیم ادامه می‌دهیم اگر در این لیست‌ها نبودیم به استان برمی‌گردم و در برگزاری فرآیند انتخابات همکاری می‌کنم و به کارهای فرهنگی که علاقه داشتم ادامه می‌دهم.
ستار هدایتخواه تصریح کرد: لیست‌های زیادی بر اساس گمانه زنی بیرون آمده است، ولی باید ببینیم شورای ائتلاف این لیست را می‌پذیرد یا خیر. اما شاید در این لیست نباشیم و در لیست‌های دیگر باشیم.
هدایتخواه تشریح کرد: اگر در لیست در تهران بودیم، می‌مانیم، اگر نبودیم به همین جا برمی گردیم و ان شاء لله کمک می‌کنیم که انتخابات استان ادامه پیدا کند و بنده هم کار فرهنگی که اولویت اول بنده است را انجام می‌دهم.
هدایتخواه اظهار کرد: اگر در لیست باشیم خبر می‌دهیم.
هدایتخواه در پاسخ به اظهارات برخی از حاضرین در جلسه که گفته بود، برخی به کاندیداها قول داده‌اند، خاطرنشان کرد: شاید عده‌ای بگویند قول داده‌ایم. اما نمایندگی مجلس یک امانت است و باید امانت را به اهلش سپرد، و نمی‌توان کسی که شایستگی چیزی را ندارد و یا چیزی متعلق به او نیست، را به او داد و با وجود کاندیدای اصلح شکستن این قول واجب است. قول بر اساس شرعیات، مورد پذیرش و واجب است، و قول گرفتن کاندیداها از مردم کار شایسته‌ای نیست بلکه باید بر اساس اصلح و شایستگی رأی داد، مثلاً رأی دادن یکی از شرعیات است. ممکن است اگر آقای منتظریان کاندیدا نبود باز هم می‌توانستیم بین دیگر کاندیداها دست به انتخاب و مقایسه بزنیم.
وی گفت: از چند دوره قبل من قصد کاندیداتوری نداشتم و بر اساس اصرار اطرافیان و فشار و اضطرار می‌پذیرفتم، این دوره در صورتی که انسجام حاصل می‌شد و تشتت و تفرق و کینه و اختلاف وجود نمی‌داشت، بنده بنا به شرایطی می‌پذیرفتم.
هدایتخواه ابراز کرد: بنده حتی به آقای روشنفکر گفتم اگر مشکل شما بنده است کاندیدا نمی‌شوم، ولی بیایید با این سازوکار جریان انقلاب پیش بروید که تفرق و تشتت ایجاد نشود.
هدایتخواه گفت: در آخر نیز، جلسات خصوصی برگزار کردیم و هم در تهران با آقای دکتر جلسه داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که اگر این دوره هم بنده کاندیدا شوم ممکن است درگیری‌های شدید قومی پیش بیاید که مشخص نیست جمع شود یا خیر؟ الان هنوز هم نگران این موضوع هستم. به همین دلیل نپذیرفتم که وارد انتخابات حوزه بویراحمد شوم.
وی افزود: به گفته خیلی از صاحب نظران؛ اگر می‌ماندم، پیروزی قطعی بود، اما دیدم که آقایان جوری رفتار می‌کنند که اختلافات طایفه‌ای راه می افتد، حاضر نیستم چنین ظلمی به مردم شود و اتفاقی برای یک نفر هم بیفتد. من به دنبال وحدت بودم، اگر به خاطر خودم بودم می‌ماندم ولی منطق من منطق وحدت است.
وی خطاب به رأی دهندگان و مردم گفت: جوری رأی بدهید که روز قیامت بتوانید جوابگو باشید. ما با رأیی که می‌دهیم در تمام خیانت‌ها و در تمام خدمت‌های آن کاندیدا شریک خواهیم بود.
هدایتخواه ادامه داد: اما بنا بر سازوکار منطقی و معقول دنبال این بودیم که فردی را به نسبت صالح‌تر از بقیه انتخاب کنیم که به آقای منتظریان رسیدیم. همه ما فرد عادی هستیم و معصوم نیستیم، ولی می‌توانیم مقایسه کنیم. بنده با شناختی که از ایشان و سه کاندیدای دیگر دارم ایشان را صالح‌تر و برای مردم بهتر می دانم.
هدایتخواه گفت: در سطح کشوری تشتت‌هایی ایجاد می‌شود و برخی از مسئولان رده بالا، اگر رد صلاحیتی صورت بگیرد سعی در ایجاد تنش در میان مردم و کشور خواهند کرد، بنابراین فیلترها شاید به خوبی نتوانند عمل کنند.
هدایتخواه در رابطه با تأیید صلاحیت کاندیداها توسط شورای نگهبان، گفت: اینکه شورای نگهبان تأیید می‌کند معنایش این نیست که همه افراد در یک سطح هستند، بلکه منظور این است که این افراد حداقل‌هایی را دارند و مردم باید از بین این افراد، فرد اصلح را انتخاب کنند.
وی تاکید کرد: امروز درست انتخاب کنیم. آن‌هایی که 4 سال و 8 سال پیش انتخاب‌هایی کردند، چقدر ظلم به مردم شده است؟ چه فشارهایی به لحاظ اقتصادی و... دارد به مردم می‌آید؟ این نتیجه انتخاب است. 1400 سال است که شیعه غصه می‌خورد که چرا مردم بد انتخاب کردند؟ خودمان هم این اشتباه را می‌کنیم و انتخاب‌هایمان را درست نمی‌کنیم.
هدایتخواه به انتخاب کاندیدای اصلح شورای اصولگرایان اشاره و بیان کرد: روزی که بنده گفتم در استان نخواهم بود، سازوکاری صورت داده شد، افرادی در نشستی سوگند خوردند که مبنایشان بر معرفی ائتلاف شورای اصولگرایان باشد. نهایتاً رأی گیری شد و آقای منتظریان از این جریان کاندیدای برتر شد.
هدایتخواه ضمن بیان اینکه بنده منطق طایفه گری را قبول ندارم، منطق من منطق شرع و عقل است گفت: برخی‌ها مبناهایی دارند که با عقل و با شرع سازگار نیست، من توصیه می‌کنم که انتخابمان آگاهانه، دلسوزانه، خداپسندانه باشد.
هدایتخواه گفت: ما در مجلسمان تصمیماتی گرفته شد که جریان استکبار تقویت شد، تصمیماتی گرفته شد که آمریکایی‌ها خوشحال بودند. به لیستی رأی داده شد که بی بی سی تبلیغ می‌کرد.
هدایتخواه بیان کرد: مجلس و دولت ما تصمیماتی می‌گیرد که در سرنوشت بشریت تأثیر می‌گذارد. 


کد مطلب: 417210

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/417210/2/صحبت-های-مهم-ککاگری-هدایت-خواه-باره-انتخابات-منتظریان-رأیی-می-دهیم-تمام-خیانت-ها-خدمت-های-کاندیدا-شریک-خواهیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1