تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۴۱۶۹۱۸
کبنا گزارش می‌دهد

بویراحمد سفید پوش شد / راه ارتباطی ۲۳۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد مسدود است + پیام شهردار یاسوج

۰
کبنا ؛در حالی که یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه‌های انتخابیه استان کهگیلویه و بویراحمد در حال گرم شدن بود، بارش سنگین برف روز و شب گذشته برخی از مناطق استان به ویژه یاسوج، سی سخت و مناطق سردسیری را سفید پوش کرد. علاوه بر تعطیلی مدارس، ادارات و بانک‌ها بعضی از راه‌ها هم مسدود شد.
بنا بر این گزارش، در یک دهه اخیر کم بارشی و به عبارتی خشکسالی بر بخش اعظمی از کشور مستولی شد و مردم در مناطق سردسیری رنگ سفید برف را چند سال به چشم ندیدند.
شهر یاسوج که تا پیش از این به عنوان یکی از شهرهای منطقه سردسیری با بارش همه ساله برف به شمار می‌رفت چند سال با بحران خشکسالی روبرو شد و برای تامین آب آشامیدنی مردم از مرحله بحران هم عبور کرد و به حالت تنش آبی رسید.
هر چند جسته و گریخته مردم بارش باران را شاهد بودند اما به جز در کوه‌ها در سطح شهر برف آن چنانی نبارید.
اما با شروع دوباره ترسالی شاهد رحمت و مرحمت الهی هستیم و برف شب گذشته در سطح شهر یاسوج هر چند مشکلاتی را برای عبور و مرور ایجاد کرد. اما باعث خوشحالی مردم شد و همه شکرگذار رحمت پروردگار بودند.
از روز و شب گذشته مأموران راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد در محورهای مختلف استان مستقر و برای بازگشایی جاده‌ها و محورهای استان تلاش می‌کردند. هر چند کمبود تجهیزات و امکانات گاهی مسئولان را آزار می‌داد.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: از روز گذشته بارش برف را داشتیم که در منطقه کاکان بالای یک متر بارش برف گزارش شد که در این صورت باید بلافاصله جلسات بحران تشکیل شود. نگران بودیم که اتفاق و حادثه‌ای رخ دهد اما خدا رو شکر هم نزول رحمت الهی را داشتیم هم تلفات نداشتیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اطلاع‌رسانی‌ها وضعیت راه‌ها از طریق صدا و سیما انجام گیرد گفت: از صدا و سیما انتظار داریم خدمات دستگاه‌های عضو شورای بحران نمایش داده شود تا مردم بدانند دستگاه‌ها برای رفاه آنها پای کار هستند و ۲۴ ساعتی است که طیفی از خدمتگزاران آنها در دستگاه‌های خدمات‌رسان یک ساعت هم نخوابیده‌اند.
وی بیان کرد: اگر دستگاه‌های ما پای کار نبودند امکان اینکه تلفات داشتیم زیاد بود مردم در برف می‌ماندند و تلف می‌شدند، ضمن اینکه اطلاع‌رسانی‌ها دستگاه‌ها باید به موقع باشد و دستگاه‌ها در زمان ممکن به مردم نکات ایمنی را اعلام کنند که هیچ کاری بدون مشارکت مردم به نتیجه نمی‌رسد.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دستگاه‌ها با همه توان پای کار بیایند گفت: مردم به تذکر پلیس و دستگاه‌ها توجه کنند تا مشکلی  ایجاد نشود. خدا را شکر در حوزه تامین سوخت، برق و گاز مشکلی نیست همه پای کار هستند در این مسیر زحمت راهداری بیشتر است چون مردانه پای کار هستند، ضمن قدردان زحمان هلال احمر هستیم.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت از دهیاری‌ها عنوان کرد: اکثر مسیرهای استان باز است و تنها مسیر اصلی کاکان بازگشایی نشده که دستگاه‌ها در حال تلاش هستند، همچنین اینکه تلاش شود از سایر محورها اطلاعات کسب شود،
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همه هم و غم بحران این است که هیچ شهروندی مشکل نداشته باشد خوشبختانه دستگاه‌های کم کار نداریم که بخواهم از آنها گلایه کنم‌.

 ۹۰ درصد راه‌های روستایی بویراحمد و دنا مسدود هستند
وحید محمدی‌تبار مدیرکل بحران در همان ابتدای صبح از مسدود بودن محورهای ارتباطی استان خبر داد و گفت: به جز محور بابامیدان_یاسوج، شیراز_یاسوج و یاسوج_ اصفهان سایر محورها مسدود است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مسدود بودن محور اقلید_یاسوج گفت: یک دستگاه اتوبوس زوار امام رضا از شهرستان باشت در مسیر یاسوج اقلید گیر افتاده‌اند که تلاش می‌کنیم جاده باز شود از سوی دیگر با مدیریت بحران استان فارس برای خدمات‌رسانی به این عزیزان رایزنی شده است.
وی با بیان اینکه ۹۰ درصد راه‌های روستایی بویراحمد و دنا مسدود است، افزود: نیازمند ماشین‌آلات سنگین برای بازگشایی این محورها هستیم که بنیاد مسکن به کمک شهرداری‌ها بیاید.
این مسوول با اشاره به تعطیلی تمامی ادارات، بانک‌ها و موسسات افزود: دستگاه‌های خدمات‌رسان تعطیل نیستند و شبانه‌روزی تلاش می‌کنند،ضمن اینکه تلاش می‌کنیم تلاش می‌کنیم اوضاع کنترل و به حالت قبلی برگردد.

سامانه بارش برف از استان خارج شد
به گزارش کبنا، در حالی که مأموران شهرداری یاسوج و سایر دستگاه‌های خدمات رسان از جمله اداره کل راهداری و هلال احمر و سایر اعضای ستاد بحران در حال خدمات رسانی به مردم بودند. سامانه بارش برف و باران از استان خارج شد.
 شدت بارش‌ها طی بعدازظهر روز و شب گذشته بود و این سامانه بارشی هم اکنون از جو استان خارج شده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: براساس آمار به دست آمده در ایستگاه فرودگاه در یاسوج ۲۷.۳ میلی‌متر و دوگنبدان ۲۰.۴ میلی‌متر بارش باران گزارش شده است.
شب گذشته عملیات برف روبی از کف خیابان‌های یاسوج با فرماندهی نستهن مقدم شهردار یاسوج انجام گرفت که با وجود کمبود بعضی امکانات اما خیابان‌های یاسوج تا صبح اول وقت کاملاً برف روبی شد.
  
فیلم مربوط به تلاش مأموران شهرداری در شب گذشته است.

شهر خوب را شهروند خوب می سازد
نستهن مقدم در پیامی از شهروندان خواسته است که «برف تکانی از درختان شهر یاسوج توسط نیروهای زحمتکش شهرداری
نیازمند همکاری شهروندان گرامی در پویش برف تکانی از درختان هستیم، شهر خوب را شهروند خوب می سازد.»

راه ارتباطی ۲۳۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد مسدود است
 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مسدود شدن راه ارتباطی ۲۳۰ روستای این استان بعلت بارش برف خبر داد.
محمد حسین نصیری راد افزود: این روستاها بیشتر در شهرستانهای بویراحمد، دنا و مناطق مارگون، لوداب و دیشموک هستند.
وی اظهارکرد: برای بازگشایی تا بعدازظهر امروز محورهای مواصلاتی استان اقدام می کنیم و پس از راههای اصلی نسبت به بازگشایی راههای روستایی استان اقدام می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
فایل های مرتبط
1